محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار

محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار یک محیط کشت چند منظوره است که برای جداسازی و کشت مخمرها و کپکها (قارچها) بکار می رود. ترکیبات پایه این محیط کشت شامل عصاره سیب زمینی، دکستروز و آگار می باشد. عصاره سیب زمینی برای تامین مواد معدنی، ویتامین ها، نیتروژن و منبع کربن بکار می رود. دکستروز به عنوان منبع کربوهیدرات و آگار عامل جامد کننده محیط است.

برای جلوگیری از رشد باکتریها در محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار به این محیط یک یا چند عامل محدود کننده رشد باکتریایی افزوده میگردد. این عامل محدود کننده می تواند عامل اسیدی یا آنتی بیوتیکی باشد. شرکت مرک Ph محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار خود را زیر ۳.۵ قرار داده است. در این محدوده، باکتریها توانایی رشد ندارند اما کپکها و مخمرهای مورد نظر به خوبی رشد می کنند. محیط کشت PDA می تواند به صورت گسترده در محیط های بالینی، خطوط کنترل کیفیت تولید مواد غذایی و محیطهای دانشگاهی و تحقیقاتی بکار رود.

کاربرد محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار

همانطور که از نام محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار مشخص است، این محیط حاوی آگار می باشد و پس از استریلیزاسیون و سرد شدن به حالت جامد در می آید. در نتیجه برای شناسایی، جداسازی و خالص سازی ارگانیسمهای مورد نظر می تواند بکار رود. یکی از استفاده های اصلی محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار جداسازی و شمارش مخمرها و کپکها از مواد غذایی و محصولات لبنی است. جدا از مواد غذایی این محیط کشت می تواند برای کشت مخمرها و کپک‌ها از نمونه‌های بالینی نیز استفاده شود.

همچنین می توان ارگانیسمها را پس از کشت دادن روی محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار در دمای پایین ذخیره و نگهداری نمود. از دیگر کاربردهای مهم این محیط، استفاده برای تحریک هاگ زایی در قارچها می باشد. همچنین می توان برخی از درماتوفیتها را براساس رنگدانه هایی که هنگام کشت روی محیط کشت PDA تولید می کنند از هم تفکیک و متمایز کرد. در واقع محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار از محیط های کشت پر استفاده در میکولوژی (قارچ شناسی) است. قارچ شناسان با استفاده از مورفولوژی متفاوت کپکها هنگام رشد روی این محیط بسیاری از آنها را از هم تفکیک و خالص سازی می نمایند.

با توجه به اهداف مورد نظر از  PDA می توان هم برای کشت قارچهای بیماریزا و هم غیر بیماری زا استفاده نمود. استفاده از محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار بسیار راحت است. چرا که تمام ترکیبات لازم بصورت متناسب و دقیق در این محیط وجود دارد. شما تنها باید مقدار مورد نظر از این محیط را بعد از جوشاندن و اتوکلاو کردن در پلیت بریزد تا سرد شود.

مشخصات محیط کشت Potato Dextrose Agar

کاتالوگ نامبر۱.۱۰۱۳۰
نام لاتین Potato Dextrose Agar
نام فارسیپوتیتو دکستروز آگار
گرید مادهfor microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت  Potato Dextrose Agar

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت پوتیتو دکستروز آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت Potato Dextrose Agar

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت PDA پوتیتو دکستروز آگار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!