یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی پتاسیم کلرات (Potassium chlorate) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات پتاسیم کلرات

پتاسیم کلرات (Potassium chlorate) یک ماده شیمیایی به شدت واکنش پذیر است که امروزه در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارد. خصوصیت بارز این ماده شیمیایی قابلیت بالای احتراق و اشتعال آن هنگام مخلوط شدن با برخی مواد دیگر است. از لحاظ ظاهری پتاسیم کلرات در شکل خالص خود بصورت کریستالهای سفید رنگ دیده می شود. در میان کلراتها، پتاسیم کلرات پرمصرف ترین ماده شیمیایی در صنعت محسوب میگردد. محلول آبی این ماده شیمیایی کاملا بی رنگ و شفاف و چگالی آن از آب بیشتر است و در صورت تماس مستقیم میتواند به شدت خورنده و آسیب زا باشد.

در حجم محدود ساخت پتاسیم کلرات با الکترولیز محلول اسیدی کلرید پتاسیم انجام می شود. در این فرآیند محلول الکترولیت حاوی کلرید پتاسیم و دی کرومات پتاسیم می باشد. اما در مقیاس صنعتی، کلرات پتاسیم از واکنش متاتز نمک سدیم کلرات و کلرید پتاسیم تولید می شود. وزن مولکولی پتاسیم کلرات ۱۲۲.۵۶ است. حلالیت این ماده شیمیایی از ۳.۳ گرم در دمای صفر درجه سانتیگراد (در ۱۰۰ گرم آب) تا ۵۷ گرم در دمای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد متغیر است. وزن مخصوص پتاسیم کلرات ۲.۳۲ و نقطه ذوب آن ۳۶۸۰ درجه سانتیگراد می باشد.

از لحاظ ساختاری Potassium chlorate از سه عنصر K,Cl و O تشکیل شده است. این ماده هنگامی که به وسیله حرارت دادن تجزیه می شود (به ویژه در حضور کاتالیزور منگنز)، اکسیژن مولکولی O۲ آزاد می کند. به دلیل خواص فیزیکوشیمیایی خاص پتاسیم کلرات، از این ماده برای مقاصد مختلفی بهره گرفته میشود که مهمترین آنها در ادامه آورده شده است.

کاربرد پتاسیم کلرات

پتاسیم کلرات که یکی از نمکهای مهم پتاسیم است به طور گسترده برای ساخت کبریت های بی خطر استفاده می شود. Potassium chlorate توانایی بالایی در اکسید کردن مواد دارد. این ویژگی می تواند برای چندین هدف مفید باشد، مانند ساخت انواع وسایل آتش بازی و مواد سفید کننده پارچه و لباس.

در ژنراتورهای شیمیایی اکسیژن از پتاسیم کلرات برای تولید اکسیژن استفاده میگردد. این ژنراتورها در صنایع هوا فضا (ایستگاهای فضایی و فضاپیماها) و زیر دریایی ها کاربرد دارند.

چاپ پارچه (textile printing)، صنعت رنگرزی و ساخت مواد ضد عفونی کننده (مانند دهان شویه های طبی) از دیگر کاربردهای Potassium chlorate است.

این ماده در آزمایشگاهها برای ساخت انواع مختلف محلول ها و محیط های کشت آزمایشگاهی نیز بکار می رود.

در صنعت کشاورزی نیز برای ساخت علف کش ها و آفت کش ها از پتاسیم کلرات استفاده میگردد. همچنین برای تحریک شکوفایی و میوه دهی درختانی چون درخت لونگان از این ماده استفاده میشود.

از دیگر کاربردهای Potassium chlorate استفاده از آن برای ساخت نارنجک دود زا میباشد به همین دلیل در صنایع دفاعی و نظامی کاربرد وسیعی دارد.

به طور کلی می توان گفت بعد از سدیم کلرات، پتاسیم کلرات رایج ترین کلراتی است که در صنایع مختلف بکار می رود.

مشخصات پتاسیم کلرات

کاتالوگ نامبر۱.۰۴۹۴۴
نام لاتین Potassium chlorate
نام فارسیپتاسیم کلرات
Cas no۳۸۱۱-۰۴-۹
فرمول شیمیاییClKO3
گرید مادهfor analysis
وزن مولکولی۱۲۲.۵۵
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Potassium chlorate

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده پتاسیم کلرات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Potassium chlorate  

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

پتاسیم کلرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!