محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar

BHI Agar در کشت انواع مختلف میکروارگانیسم ها از جمله بسیاری از انواع پاتوژن ها موثر است. این محیط می تواند به عنوان یک محیط عمومی برای باکتری شناسی هوازی و برای بازیابی اولیه قارچ ها از نمونه های بالینی استفاده شود.

BHI آگار مکمل شده با (۵ تا ۱۰ درصد) خون گوسفند دفیبرینه شده به طور گسترده برای بازیابی قارچ های دو شکلی مانند Histoplasma capsulatum و سایر قارچ های بیماری زا مانند Coccidioides immitis استفاده می شود.

عوامل ضد میکروبی از جمله کلرامفنیکل، جنتامایسین و پنی سیلین در ترکیب با استرپتومایسین می توانند برای بهبود بازیابی قارچ های بیماری زا از نمونه های شدیدا آلوده به باکتری با محیط BHI agar ترکیب شوند. فرمول انتخابی تری حاوی کلرامفنیکل و سیکلوهگزیماید نیز موجود است که امکان بازیابی قارچ های بیماری زا را فراهم کرده و در عین حال طیف وسیعی از باکتری ها و قارچ های ساپروفیت را مهار می کند.

ترکیبات این محیط کشت عبارتند از: آگار، عصاره‌ی مغز، دکستروز، دی سدیم فسفات، عصاره‌ی قلب، پروتئوز پپتون و سدیم کلرید.

کاربرد محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar   

محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar حاوی ترکیب بسیار مغذی بوده و همچنین دارای تطبیق پذیری است. این ویژگی ها باعث شده که این محیط کشت کاربردهای متنوعی به ویژه در آزمایشگاه های میکروبیولوژی داشته باشد. در اینجا برخی از کاربردهای مهم این محیط مغذی آورده شده است:

محیط کشت عمومی: BHI آگار به عنوان یک محیط بسیار مغذی امکان رشد بسیاری از میکروارگانیسم ها را فراهم می کند. همچنین به منظور جداسازی اولیه باکتری های هوازی از نمونه های بالینی کاربرد دارد چرا که یک محیط بهینه جهت رشد باکتری ها ایجاد می کند.

غنی‌سازی: برای غنی سازی بیشتر BHI آگار می‌توان از خون ۵ تا ۱۰ درصد استریل دفیبرینه استفاده کرد. افزودن خون محیط را برای رشد ارگانیسم‌های سخت‌گیر تقویت می‌کند. این غنی سازی مخصوصا جهت جداسازی و پرورش قارچ های سیستمیک بیماری زا موثر است.

محیط انتخابی: BHI آگار را می توان از طریق افزودن آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی مختلف به یک محیط انتخابی تبدیل کرد. کلرامفنیکل، استرپتومایسین و جنتامایسین از جمله این آنتی بیوتیک ها هستند. استفاده از آنها در محیط باعث تقویت رشد میکروارگانیسم‌های خاص و در عین حال سرکوب دیگر میکروارگانیسم ها می شود.

 

محیط جهانی: محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar در فرمول استاندارد بدون مکمل یک محیط جهانی توصیه شده برای باکتریولوژی هوازی است. این محیط جهت رشد طیف وسیعی از باکتری ها و همچنین به منظور بازیابی اولیه قارچ ها و اکتینومیستال ها از نمونه های بالینی و مواد غیر بالینی مفید است.

مشخصات محیط کشت  BHI agar

کاتالوگ نامبر۱.۰۳۸۷۰
نام لاتینBrain Heart Infusion Agar
نام فارسیمحیط کشت عصاره مغز و قلب آگار
گرید مادهacc. FDA-BAM
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت  BHI agar

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت BHI agar

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت عصاره مغز و قلب آگار BHI agar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!