یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی تری فنیل فسفات (Triphenylphosphate) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران بخوانید.

توضیحات تری فنیل فسفات

تری فنیل فسفات عضوی از گروه فسفات‌های آروماتیک غیر هالوژنه می‌باشد. فرمول این ترکیب شیمیایی OP(OC6H5)3 است و ساده‌ترین ارگانوفسفات آروماتیک محسوب می‌شود.  این جامد بی‌رنگ، استر فسفریک اسید و فنول است و به عنوان نرم کننده و بازدارنده شعله در انواع محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تری فنیل فسفات یک بازدارنده شعله‌ی ارگانوفسفات است که به عنوان پیشگیرنده شعله به انواع ترکیبات نظیر فوم مورد استفاده در ساخت مبلمان،  وسایل کودکان و تجهیزات الکترونیک افزوده می‌شود. این ترکیب همچنین در لاک ناخن و به عنوان افزودنی جهت افزایش مقاومت و انعطاف پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرد تری فنیل فسفات

۱- بازدارنده شعله

بازدارنده شعله ترکیبی است که جهت مهار،  سرکوب و به تاخیر انداختن پخش شدن شعله به مواد تولیدی کارخانه ها اضافه می‌شود.

هنگامی که ساختار تری فنیل فسفات بر اثر گرما از بین می‌رود فسفریک اسید شکل می‌گیرد و پس از آن پیروفسفریک اسید تشکیل خواهد شد.  پیروفسفریک اسید در فاز فشرده‌ی خود جلوی انتقال گرما را می‌گیرد.

این ماده به عنوان بازدارنده شعله در تجهیزات الکترونیک، پی وی سی PVC) )،  سیالات هیدرولیک،  چسب،  لاک ناخن و رزین استفاده می‌شود.

۲- تری فنیل فسفات یک نرم کننده

نرم کننده ترکیبی که به عنوان افزودنی جهت افزایش پلاستیسیتی یا سیالیت مواد خصوصا پلیمرهای سنتزی استفاده می‌شود. این ماده توسط کارکنان متخصص در فرمول سازی محصولات متعدد در نواحی صنعتی و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم کننده‌ها قدرت پیوند بین ملکول‌های پلیمر را کاهش می‌دهد.  این پیوندها یا جاذبه‌ها ی بین مولکولی (نیروهای واندروالس)  به PVC استحکام بالایی می‌بخشند.  تری فنیل فسفات، حلال باقی مانده و اثرات آن بر مورفولوژی سطح پوشش دهنده ها را به حداقل می‌رساند و به این صورت اثر نرم کنندگی برجا می‌گذارد.

۳- سایر موارد

در چسب،  درزگیر،  پوشش محافظتی،  مواد بهداشتی آرایشی و مراقبتی تری فنیل فسفات کاربرد دارد. این ماده در محصولاتی که از جنس پارچه، منسوجات (مانند لباس، تشک، پرده، فرش و اسباب بازی های نساجی)، کاغذ (مانند دستمال کاغذی، محصولات بهداشتی زنانه، پوشک، کتاب، مجلات و کاغذ دیواری) و پلاستیک (مانند بسته بندی مواد غذایی، اسباب بازی و تلفن همراه)  بکار می‌رود.

PVC،  لاستیک و رزین مصنوعی مثال‌هایی از محصولات دارای این ترکیب هستند. این ترکیب آلی به عنوان جزء اصلی روغن‌های روان کننده و سیالات هیدرولیک استفاده می‌شود.

البته باید در نظر داشت که تری فنیل فسفات اثرات سمی نیز دارد و بعضی مطالعات نشان داده‌اند که تماس پوستی یا خوردن آن‌ها مسمومیت را به دنبال دارد. تماس با این ترکیب شیمیایی می‌تواند باعث ایجاد اختلال در تولید مثل،  تکوین جنین و متابولیسم شود. همچنین بر آبزیان اثرات طولانی مدت دارد.

مشخصات تری فنیل فسفات

کاتالوگ نامبر۸.۲۱۱۹۷
نام لاتینTriphenylphosphate
نام فارسیتری فنیل فسفات
نام مشابهTriphenyl phosphate
Cas no۱۱۵-۸۶-۶
فرمول شیمیایی(C6H5O) 3PO
گرید مادهfor synthesis
وزن مولکولی۳۲۶.۲۸
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Triphenylphosphate

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده تری فنیل فسفات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Triphenylphosphate

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

تری فنیل فسفات

 

4 دیدگاه در خرید تری فنیل فسفات مرک

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      کلیه کاربردهای ماده تری فنیل فسفات در متن ذکر گردیده است جهت دریافت اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان دفتر تماس حاصل فرمایید.

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      جهت دریافت قیمت و برگه آنالیز محصول به واتساپ یا تلگرام شماره 09017777023 پیام دهید کارشناسان پاسخگو میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!