ماده آزمایشگاهی ان فسفونو متیل گلایسین (N- (Phosphonomethyl)glycine)  از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی تولید شده توسط شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخوانید.

توضیحات ان فسفونو متیل گلایسین

ان فسفونو متیل گلایسین یا گلایفوسیت یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد است. این ترکیب از طریق شاخ و برگ و به مقدار کمی از طریق ریشه جذب می شود. ان فسفونو متیل گلایسین در واقع آنزیم EPSP سنتاز را مهار می‌کند، این آنزیم گیاهی در ساخت سه آمینو اسید تیروزین، تریپتوفان و فنیل آلانین نقش دارد.

پس نتیجه می‌گیریم که این ماده تنها بر روی گیاهان در حال رشد موثر است و برای استفاده قبل از رشد مناسب نیست. N-phosphonomethyl glycine  از گلیسین و فرمالدئید در محلول الکلی تهیه می شود. پس از واکنش، و در مرحله بعدی دی آلکیل فسفیت اضافه شده و برای اسیدی شدن، محصول واکنش هیدرولیز می‌شود. در واقع واکنش تری کلرید فسفر با فرمالدئید انجام شده و در ادامه آن، هیدرولیز برای تولید یک فسفونات انجام می‌شود. سرانجام گلیسین با  فسفونات واکنش داده و گلایفوسیت را تولید می‌کند.

واکنش Kabachnik-Fields دو روش کامل و مهم برای سنتز گلایفوسیت به صورت صنعتی ارائه می‌دهد. اولین روش، واکنش اسید ایمینودی استیک و فرمالدئید با اسید فسفر است. دکربوکسیلاسیون و هیدروفسفونیلاسیون، گلایفوسیت مورد نظر را به دست می دهد. گلایفوسیت تا ۱۲ گرم در لیتر، در دمای اتاق محلول در آب است.

کاربرد ان فسفونو متیل گلایسین

ان فسفونو متیل گلایسین که به آن گلایفوسیت نیز گفته می‌شود، خاصیت علف کشی بسیار قوی‌ای دارد. این نوع ترکیب در واقع نوعی ماده شیمیایی است که می تواند گیاهان و علف های هرز را از بین ببرد و در نتیجه از آن در تعداد زیادی از علف کش‌ها مانند Roundup استفاده می‌شود. اما توجه داشته باشید که این ماده پتانسیل ایجاد سرطان را دارد. ان فسفونو متیل گلایسین یا گلایفوسیت نقش مهمی در مهار فعالیت ۵-enolpyruvylshikimic acid-3-phosphate synthase  دارد.

این ترکیب شیمیایی همچنین در بیوسنتز اسید آمینه آروماتیک فعال است. مهار آنزیم باعث می‌شود که شیکیمات در بافت های گیاهی جمع شود و به این واسطه انرژی و منابع را از سایر بخش‌ها و فرآیندها دور شود. رشد گیاه مدنظر طی چند ساعت پس از استفاده ان فسفونو متیل گلایسین متوقف می شود و تا چندروز برگ‌ها زرد می‌شوند. گلایفوسیت ممکن است Co2+ را کلات کند. این کار به نحوه عملکردش کمک می‌کند.

گلایفوسیت به واسطه خاصیت کیلاسیونی خود، می‌تواند کمپلکس‌های مختصاتی بسیاری با تعداد زیادی از یون‌های فلزی تشکیل دهد. مونسانتو کسی بود که در اوایل دهه ۱۹۷۰ استفاده از گلایفوسیت را برای از بین بردن علف های هرز معرفی کرده و توسعه بخشید. پس از آن این محصول ثبت اختراع شده و برای اولین بار در  ۱۹۷۴ و  با نام تجاری Roundup به بازار وارد شد.

مشخصات ان فسفونو متیل گلایسین

کاتالوگ نامبر۳۳۷۷۵۷
نام لاتینN-(Phosphonomethyl)glycine
نام فارسیان فسفونو متیل گلایسین
نام مشابهGlyphosate
Cas no۱۰۷۱-۸۳-۶
فرمول شیمیایی(HO) 2 P(O)CH 2 NHCH 2 CO 2 H
درصد خلوص۹۶%
وزن مولکولی۱۶۹.۰۷
شرایط نگهداریدمای اتاق

فروش N-(Phosphonomethyl)glycine

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده ان فسفونو متیل گلایسین با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas مواد شیمیایی درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت N-(Phosphonomethyl)glycine

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راههای ارتباطی با دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

ان- (فسفونومتیل) گلایسین

 

 

2 دیدگاه در خرید ان فسفونو متیل گلایسین سیگما آلدریچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!