یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی سیلیکاژل کروماتوگرافی (Silica gel chromatography) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات سیلیکاژل کروماتوگرافی

سیلیکاژل کروماتوگرافی در انواع گریدها اعم از گرید آزمایشگاهی، گرید تکنیکال و … به منظور انجام تحقیق و پژوهش در حوزه علوم شیمی، زیست شناسی، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی و … به کار می رود.

سیلیکاژل کروماتوگرافی در علم شیمی به خصوص در شاخه شیمی آلی یک ماده شیمیایی شناخته شده است. در حوزه کروماتوگرافی لایه نازک، از آن جهت جداسازی محصولات واکنش های شیمیایی و تصفیه آنها استفاده می شود. این روش (کروماتوگرافی لایه نازک) در صنعت داروسازی نیز یک روش مهم برای تعیین درصد خلوص محصولات است. سیلیکاژل در ستون کروماتوگرافی ترکیب مد نظر را خالص سازی و از مواد ناخالص موجود جدا می کند. یک محصول شیمیایی را می توان بر اساس عملکرد این ستون از مخلوط خام ایجاد کننده آن جداسازی نمود.

سیلیکاژل را می توان متداول ترین ماده جاذب قطبی برای استفاده در ستون کروماتوگرافی در نظر گرفت. این ماده دارای اشکال و اندازه های مختلفی است. اندازه قطر منافذ ذرات سیلیس در این ماده اغلب به صورت عددی در کنار نام آن ذکر می شود. به عنوان مثال زمانی که گفته می شود در یک ستون کروماتوگرافی از silica gel 90 استفاده شده است بدین معناست که قطر منافذ ذرات در آن ۹۰ می باشد.

کاربرد سیلیکاژل کروماتوگرافی

سیلیکاژل کروماتوگرافی در حوزه جداسازی و تخلیص به عنوان یک فاز ثابتی استفاده می شود که فاز متحرک در جریان عبور از آن خالص سازی می شود. ستون های کروماتوگرافی هم می توانند بر اساس نیروی گرانش و هم بر اساس فشار اعمالی به ستون عمل کنند. در کروماتوگرافی ستون گرانش، مخلوط مورد تخلیص تحت تاثیر نیروی جاذبه زمین از سیلیکاژل عبور کرده و خالص سازی می شود. در حالی که در کروماتوگرافی ستون فلش یا کروماتوگرافی تحت فشار، فشار مثبتی برای عبور سریعتر محلول از سیلیکاژل اعمال می شود.

مش یا اندازه ذرات سیلیکاژل کروماتوگرافی در مورد کروماتوگرافی ستون گرانش با کروماتوگرافی ستون فلش متفاوت است. متداول ترین مش سیلیکاژل برای استفاده کروماتوگرافی ستون گرانش در رنج ۷۰ تا ۲۳۰ قرار می گیرد. این مقدار معادل ۶۳- ۲۰۰ میکرومتر می باشد. در حالی که در مورد کروماتوگرافی ستون فلش استفاده از مش ۲۳۰- ۴۰۰ معادل با ۴۰ تا ۶۳ میکرومتر رایج تر است.

به منظور خرید و استفاده از سیلیکاژل کروماتوگرافی به خصوص زمانی که به گریدهای بالای آن جهت انجام آزمایشات حساس نیاز دارید، به سراغ برندهای برتر و معتبر بروید. برندهای برتر در زمینه ارائه محصولات شیمیایی، محصول مورد عرضه خود را با تضمین کیفیت و قیمت ارائه می کنند.

مشخصات سیلیکاژل کروماتوگرافی

کاتالوگ نامبر۱.۰۷۷۲۹
نام لاتینSilica gel chromatography
نام فارسیسیلیکاژل کروماتوگرافی
نام مشابهSilica gel
Cas no۱۱۲۹۲۶-۰۰-۸
گرید مادهfor column chromatography
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Silica gel chromatography  

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده سیلیکاژل کروماتوگرافی با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Silica gel chromatography

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

سیلیکاژل کروماتوگرافی

2 دیدگاه در خرید سیلیکاژل کروماتوگرافی مرک

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      بله سیلیکاژل معمولی (غیر کروماتوگرافی) هم موجود میباشد. لطفا جهت دریافت قیمت با شماره
      02122327043 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!