محیط کشت محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB

محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB تقریبا صدسال سن دارد. در سال ۱۹۱۹، روزنو با استفاده از دکستروز همراه با بافت مغز یک محیط کشت عالی به نام Brain Heart Infusion ابداع کرده است. براث BHI (Brain Heart Infusion) یک ماده‌ی مایع است و برای کشت باکتری‌های سختگیر و استافیلوکوک‌ها در آزمایش کواگولاز پلاسما، مصرف می‌شود. گرانول‌های موجود در این ماده انحلال سریع و یکنواخت را در آب تضمین می کنند.

همچنین از جمع شدن و استنشاق پودر موجود در هوا جلوگیری می کند. در ماده Brain Heart infusion بافت‌های حیوانی و تزریقات (مغز گوساله و قلب گاو) به عنوان منابع کربن، نیتروژن، فاکتورهای رشد ضروری، اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها در باکتری‌ها عمل می‌کنند که سبب رشد سریع باکتری می‌شود‌. علاوه‌ بر آن گلوکز موجود در براث محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB به عنوان منبع تامین انرژی عمل می کند. همچنین دی سدیم فسفات به حفظ حالت بافری محیط کمک کننده است و در مقابل کلرید سدیم تعادل اسمزی محیط را حفظ می‌کند.

کاربرد محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB

در محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB، ماده‌ی BHIB را از ترکیب قلب و مغز و با انواع مواد مغذی دیگر می‌سازند. این ماده را به نوعی می‌توان مثل یک آگار در نظر گرفت که علاوه بر باکتری‌ها، کشت مخمرها و قارچ‌های رشته‌ای از نمونه‌های بالینی نیز در آن امکان‌ پذیر می‌باشد. از این مواد برای تست‌های ایمنی آب و غذا برای تشخیص حساسیت آنتی بیوتیکی استفاده می‌کنند. همانطور که گفتیم از محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB برای کشت باکتری‌ها استفاده می‌کنند.

مثلا کشت استرپتوکوک، پنوموکوک و مننگوکوک از طریق براث امکان پذیر است. در این نوع فرایند میکروارگانیسم‌های سریع و غیر مستعد از انواع نمونه‌های بالینی و غیر بالینی مفید، به‌وسیله‌ی این مواد رشد می‌یابند. همچنین این محیط برای شناسایی آزمایش‌های حساسیت به ویژه محیط کشت خون می‌تواند استفاده شود.

علاوه بر آن می‌توان گفت مکمل BHIB با ویتامین K1 به عنوان فاکتورهای رشد برای اکثر بی هوازی ها استفاده می‌شود. خرید عصاره مغز و قلب براث BHIB امکان پذیر می‌باشد می‌توانید قیمت براث را از طریق سایت‌های معتبر مطلع شوید. توجه داشته باشید که  قبل از مصرف محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB باید  در مورد طریقه مصرف آن اطلاع کافی به دست آورید.

مشخصات محیط کشت  Brain Heart Infusion broth

کاتالوگ نامبر۱.۱۰۴۹۳
نام لاتینBrain Heart Infusion broth
نام فارسیمحیط کشت عصاره مغز و قلب براث
گرید مادهISO 6888, To support the growth of fastidious and non-fastidious microorganisms
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت  Brain Heart Infusion broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت Brain Heart Infusion broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت عصاره مغز و قلب براث BHIB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!