یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی دی ‌متیل استامید (N,N-Dimethylacetamide) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات دی ‌متیل استامید

دی ‌متیل استامید با فرمول شیمیایی C۴H۹NO دارای نام آیوپاک دی ‌متیل استامید (DMAc یا DMA) می‌باشد. این مایع بی‌رنگ، به بوی آمونیاکی خود مشهور است. دارای نقطه‌ی ذوب −۲۰ °C و نقطه‌ی جوش ۱۶۵.۱ °C می‌باشد. در آب قابل امتزاج است و ویسکوزیته‌ی ۰.۹۴۵ mPa·s  دارد. دی ‌متیل استامید یک ترکیب آلی است که به عنوان یک حلال قطبی در سنتز آلی استفاده می‌شود.

DMA توانایی اختلاط با بسیاری از حلال‌ها‌ را دارد! البته این آمید در هیدروکربن‌های آلیفاتیک کم محلول می‌باشد.  DMA به صورت تجاری از واکنش دی‌متیل آمین با انیدرید استیک یا اسید استیک تهیه می‌شود. این ماده همچنین می‌تواند از واکنش دی‌متیل آمین با متیل استات نیز تولید گردد. البته جداسازی و خالص‌سازی محصول نهایی با تقطیر چند مرحله‌ای در ستون‌های یکسوسازی انجام می‌شود. واکنش‌های شیمیایی دی ‌متیل استامید نمونه‌ای از N،N-آمیدهای جایگزین‌شده است که هیدرولیز پیوند acyl-N در حضور اسیدها اتفاق می‌افتد. به همین دلیل DMA یک حلال مفید برای واکنش هایی است که شامل بازهای قوی مانند هیدروکسید سدیم می‌باشند.

این ماده همانند اکثر آلکیل آمیدهای ساده، سمیت حاد کمی دارد. قرار گرفتن در معرض آن به صورت طولانی مدت می‌تواند باعث سمیت کبدی و سمیت تولید مثلی گردد! در دوزهای بالا (۴۰۰ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم توده بدن در روز)، DMAc باعث ایجاد اثراتی بر روی سیستم عصبی مرکزی می‌شود(مانند افسردگی، توهم و هذیان). امکان ناسازگار دی ‌متیل استامید با پلی کربنات یا ABS وجود دارد. دستگاه‌هایی(مانند سرنگ‌ها و …) حاوی پلی کربنات یا ABS می‌توانند در تماس با این ماده حل شوند.

کاربرد دی ‌متیل استامید

دی ‌متیل استامید معمولاً به عنوان حلال برای الیافی مانند پلی اکریلونیتریل و اسپندکس یا در صنعت چسب استفاده می‌شود. برای تولید داروهایی مانند Vumon (تنی‌پوزاید)، Busulfex (بوسولفان) یا Amsidine (amsacrine) و نرم‌کننده‌ها به عنوان یک محیط واکنش عمل می‌کند. محلول لیتیوم کلرید در DMAc (LiCl/DMAc) می‌تواند سبب حل‌شدن سلولز و ایجاد یک پراکندگی مولکولی “محلول واقعی” شود. به همین دلیل در کروماتوگرافی نفوذ ژل برای تعیین توزیع جرم مولیِ نمونه‌های سلولزی استفاده می‌شود.

N,N-Dimethylacetamide دوقطبی و آپروپاتیک است به همین دلیل نسبت به پایه‌های قوی، پایدار است. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به استفاده از آن به عنوان حلال بسیاری از پلیمرها، صمغ‌ها، واکنش‌های آلی، رزین‌ها، پلاستیک، کریستالیزاسیون و خالص‌سازی اشاره کرد. فعالیت کاتالیزوری و پاک‌کنندگی رنگ از دیگر کاربردهای این ترکیب آلی است. حتی می‌توانید از آن به عنوان حلال در کارخانه‌های الیاف الاستین نیز استفاده کنید.  N,N-Dimethylacetamide برای حل کردن پلی‌آمیدها، پلی‌اکریلونیتریل، استایرن‌ها، پلی‌وینیل کلرید و پلی‌استرهای خطی نیز استفاده می‌شود.

مشخصات دی ‌متیل استامید

کاتالوگ نامبر۸.۰۳۲۳۵
نام لاتینN,N-Dimethylacetamide
نام فارسیدی‌ متیل استامید
نام مشابهN,N-Dimethylacetamide
Cas no۱۲۷-۱۹-۵
فرمول شیمیاییCH3CON(CH3)2
گرید مادهfor synthesis
وزن مولکولی۸۷.۱۲
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید N,N-Dimethylacetamide

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده دی ‌متیل استامید با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت N,N-Dimethylacetamide

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

دی ‌متیل استامید

 

2 دیدگاه در خرید دی ‌متیل استامید مرک

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      اغلب مشتریان ما دانشجو هستند و کوچکترین پک این ماده یک لیتری میباشد. جهت ثبت سفارش لطفا به صفحه تماس با ما مراجعه بفرمایید. کارشناسان در ساعت اداری سریعا پاسخگو میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!