محیط کشت نیترات براث (Nitrate broth) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت نیترات براث

محیط کشت نیترات براث به دلیل دارا بودن نیترات در خود، یکی از پرکاربرد ترین محیط‌های کشت آزمایشگاهی است. نیترات به عنوان منبع نیتروژن برای باکتری‌ها و قارچ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میکروارگانیسم‌ها نیترات موجود در این محیط کشت را به ترکیباتی نظیر نیتریت، آمونیوم و گاز نیتروژن تبدیل می‌کنند.

ترکیبات سازنده‌ی محیط کشت نیترات براث شامل پپتن، عصاره گوشت، آب مقطر و نمک پتاسیم نیترات (KNO۳) است. این محیط کشت با این ترکیبات در دمای اتاق pH حدود هفت دارد و در محدوده‌ی خنثی قرار می‌گیرد. همچنین افزودن ترکیباتی نظیر سولفانیلیک اسید و نفتیلامین محیط کشت موجب تغییر رنگ محیط کشت می شود و آن را تبدیل به محیط کشت افتراقی می‌کند.

کاربرد محیط کشت نیترات براث

محیط کشت نیترات براث یک محیط افتراقی است که امکان جداسازی و شناسایی میکروارگانیسم از یک‌دیگر را می‌دهد. توانایی کاهش نیترات به نیتریت و یا دیگر ترکیبات، از خصوصیات منحصر به فرد خانواده‌ی انتروباکتریاسه بوده و یکی از مهم ترین کاربرد‌های این محیط کشت افتراق این خانواده از دیگر گروه‌های باکتریایی است. همه‌ی اعضای خانواده انتروباکریاسه به جز گونه‌ی اروینیا قابلیت احیای نیترات را دارند.

یکی دیگر از کاربرد‌های محیط کشت نیترات براث انجام تست نیترات یا تست نیترات ریداکتاز است. این آنزیم علاوه بر خانواده‌ی انتروباکتریاسه در شناسایی برخی دیگر از باکتری‌های گرم منفی و باکتری‌های بدون تخمیر و باسیلی نیز کاربرد دارد و برای افتراق این باکتری‌ها از سایر گروه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فرایندی که در آن نیترات به نیتریت یا سایر ترکیبات تبدیل می‌شود را دنیتریفیکاسیون می‌گویند. این فرایند یکی از مهم ترین فرایند‌ها در زمینه‌ی اکولوژی میکروبی و میکروب شناسی محیطی است. بسیاری از باکتری‌های محیطی نیز علاوه بر باکتری‌های گروه انتروباکتریاسه توسط محیط کشت نیترات براث شناسایی می‌شوند و از این رو این محیط کشت علاوه بر زمینه‌‌ی پزشکی در زمینه‌ی محیطی و صنعتی نیز کاربرد دارد.

این محیط کشت به روش‌های مختلفی افتراق بین گروه‌های مختلف را ایجاد می‌کند. تغییر رنگ و در برخی از گونه‌ها تولید گاز در لوله‌ی آزمایش باعث شناسایی گونه‌های مد نظر می‌شود. از این رو به دلیل آسان بودن کار با این محیط، محیط کشت مذکور یکی از پر کاربرد ترین محیط‌ها در آزمایشگاه‌ها است.

مشخصات Nitrate Broth

کاتالوگ نامبر۷۲۵۴۸
نام لاتین Nitrate Broth
نام فارسینیترات براث
گرید مادهsuitable for microbiology, NutriSelect® Plus
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید Nitrate Broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت نیترات براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Nitrate Broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

محیط کشت نیترات براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!