ماده آزمایشگاهی متان سولفونیک اسید (Methanesulfonic acid)  از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخوانید.

توضیحات متان سولفونیک اسید

متان سولفونیک اسید (MSA) جزء دسته ای از مواد آلی به نام آلکان سولفونیک اسیدها است و در بین آنها ساده ترین ساختار را دارد. آلکان سولفونیک اسیدها عمدتا به عنوان کاتالیزور و حلال بکار می روند.

حالت فیزیکی و ظاهری متان سولفونیک اسید با توجه به دمای محیط متغیر است. این اسید آلی در دمای بالای ۲۰ درجه سانتیگراد حالتی مایع و بی رنگ دارد. هنگامی که دمای محیط کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد به شکل کریستالهای سفید رنگ در می آید.

متان سولفونیک اسید در آب کاملا قابل یونیزاسیون است و محلول اسیدی بسیار قوی را تشکیل می دهد. این ماده در طبیعت بخشی از چرخه ژئوشیمیایی گوگرد را تشکیل می دهد و تعدادی از جانداران و باکتریها تولید کننده آن هستند

متان سولفونیک اسید قدرت اسیدی مشابهی با اسید سولفوریک دارد اما مزیت مهم آن نسبت به اسید سولفوریک این است که اکسیدان نیست. از دیگر مزیتهای این اسید آلی می توان مواردی مانند نداشتن بو، ترکیب نشدن با یون های فلزی در آب، جلوگیری از تشکیل محصولات اکسیداسیون در طی واکنش، زیست تخریب پذیر بودن و سمیت بسیار پایین را بر شمرد.

غالبا فرم تجاری متان سولفونیک اسید برای عرضه به بازار به دو شکل بدون آب (> 99.5٪) و محلول آبی غلیظ (۷۰ درصد وزنی) در دسترس است.

خصوصیات فیزیکوشیمیایی:

فرمول شیمیایی: CH3SO3H

دمای ذوب: ۱۹ درجه سانتیگراد

نقطه جوش: ۱۲۲ درجه سانتیگراد (در فشار ۱ میلی متر جیوه)

شکل ظاهری: مایع (در دمای اتاق)- جامد (پودر سفید رنگ در دمای زیر ۱۹ درجه سانتیگراد).

کاربرد متان سولفونیک اسید

به خاطر انطباق پذیری عالی که متان سولفونیک اسید با الکترو-وینینگ دارد بیشترین کاربرد آن در هیدرومتالورژی است. مخصوصا برای هیدرومتالورژی سرب بسیار کارا است و به راحتی می تواند بهترین جایگزین برای HBF4 و H2SiF6 در زمینه استخراج الکتریکی سرب باشد.

به طور کلی متان سولفونیک اسید را می توان برای تمام استخراج های هیدرومتالورژیکی که به اسیدهای برونستد قوی نیاز دارند بکار برد مانند مس، روی، کبالت و نیکل.

از دیگر کاربردهای متان سولفونیک اسید بکارگیری آن در پاک کننده ها، الکترولیت ها (برای آبکاری)، باتری های ردوکس، کاتالیزور (برای سنتز مواد آلی) و به عنوان حلال برای پلیمرهای با وزن مولکولی بالا می باشد.

متان سولفونیک اسید از جمله موادی است که برای بازسازی رزین های تبادل یونی استفاده میگردد و نشان داده است که در این زمینه کارایی بسیار موثری دارد. همچنین در صنعت چاپ برای تولید مدارهای چاپی از این اسید استفاده می شود.

مقیاس جهانی تولید متان سولفونیک اسید در دو دهه اخیر به شدت بالا رفته است. این اسید آلی به خاطر خصوصیات برتری که دارد توانسته است جایگزین بسیاری از اسیدهای دیگر در صنایع مختلف گردد. از طرفی به دلیل توانایی تولید در حجم های بالا نسبت به سایر اسیدها قیمت بسیار مناسب تری دارد.

مشخصات متان سولفونیک اسید

کاتالوگ نامبر۴۷۱۳۵۶
نام لاتینMethanesulfonic acid
نام فارسیمتان سولفونیک اسید
نام مشابهMesylic acid, MsOH
Cas no۷۵-۷۵-۲
فرمول شیمیاییCH3SO3H
درصد خلوص
≥۹۹.۰%
وزن مولکولی۹۶.۱۱
شرایط نگهداریدمای اتاق

فروش Methanesulfonic acid

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده متان سولفونیک اسید با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas مواد شیمیایی درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Methanesulfonic acid

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راههای ارتباطی با دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

متان سولفونیک اسید

2 دیدگاه در خرید متان سولفونیک اسید سیگما آلدریچ

  1. مرتضی عرب سلمانی says:

    سلام من دکتر عرب سلمانی هستم.مرکز تحقیقات کشاورزی تهران. در تحقیقاتم نیاز به اسید متان سولفونیک اسید دارم.

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      جناب دکتر لطفا درخواست خود را به واتساپ یا تلگرام شرکت به شماره 09017777023 ارسال بفرمایید یا با شماره شرکت 02122327043 تماس حاصل فرمایید کارشناسان پاسخگو میباشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!