یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی مالئیک انیدرید میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید از مالئیک اسید طبیعی به دست می‌آید و در حالی که در دمای اتاق یک جامد کریستالی بی‌رنگ یا سفید با بویی زننده است، حین فرایند تولید مایع یا گاز می‌باشد. چگالی آن ۴۸/۱ گرم/میلی لیتر، وزن مولکولی آن ۰۶/۹۸ گرم/مول است و  به راحتی در آب حل می‌شود. این ترکیب شیمیایی همچون مالئیک و فوماریک اسید اولین بار در دهه ۱۸۳۰ تولید شد. با این حال، تولید تجاری تا یک قرن بعد از آن آغاز نشد. دو گروه کربونیل اسید و یک پیوند دوگانه که در فرمول این ترکیب وجود دارند، آن را برای مصارف صنعتی بسیاری مناسب کرده اند.

در سال ۱۹۳۳،  برای تولید این ترکیب از یک پروسه‌ بر اساس اکسید کردن بنزن با استفاده از کاتالیست وانادیوم اکسید استفاده شد. مالئیک انیدرید بر اثر اکسید شدن بنزن یا یک هیدروکربن C4 نظیر بوتان در حضور کاتالیست وانادیوم اکسید تولید می ‌شود. پیشرفت‌ تکنولوژی کاتالیست، افزایش ضوابط و اصول تولید و هزینه‌ی کمتر بوتان نسبت به بنزن باعث شدند که در اواسط دهه ۱۹۸۰ در تولید انیدرید مالئیک، بوتان جایگزین بنزن شود.

کاربرد مالئیک انیدرید

مالئیک انیدرید یک ترکیب شیمیایی است که اهمیت تجاری بالایی دارد و در خانواده بزرگ مونومرهای مورد استفاده برای آماده سازی مواد پلیمری جایگاهی ویژه دارد. حضور پیوند دوگانه‌ی پذیرنده‌ی الکترون و بخش انیدرید هر دو ویژگی‌های خاصی به این ترکیب می‌ بخشند.

این ترکیب شیمیایی برای تولید انواع رزین و پلاستیک، مواد شیمیایی کشاورزی و صنعتی، افزودنی های نفتی، مواد شیمیایی تصفیه آب، عوامل پخت رزین اپوکسی، سورفاکتانت، شیرین کننده‌های مصنوعی، اسپری مو، تقویت کننده طعم، دارو وکوپلیمر ضروری هستند. تعدادی از موارد مصرف انیدرید مالئیک و جزئیات آن:

  • رزین

استفاده‌ی اولیه از مالئیک انیدرید مرک برای تولید پلی استر غیر اشباع رزین است به نحوی که ۵۰-۵۵% خروجی انیدرید مالئیک، رزین و آلکید رزین هستند. هنگامی که این رزین ‌ها به فایبرگلاس اضافه می ‌شوند، یک پلاستیک تقویت شده، مستحکم و مقاوم در برابر خوردگی به وجود می ‌آید. این پلاستیک‌ها در ساخت اتومبیل، قایق، ساختمان، محصولات الکتریکی و لوله کشی استفاده می‌ شوند.

  • ترکیبات شیمیایی کشاورزی

مواد تنظیم کننده‌ی رشد گیاهی، آفت کش‌ها و علف کش‌ها ترکیبات شیمیایی زراعی هستند که از مالئیک انیدرید بدست می ‌آیند. هنگامی که انیدرید مالئیک در معرض آب قرار می‌گیرد، طی هیدرولیز مکررا به مالئیک اسید تبدیل می‌شود؛ این اسید باعث حساسیت و التهاب پوست می‌شود.

  • روغن‌های لوبریکانت

افزودنی‌های روغن لوبریکانت از مالئیک انیدرید ساخته شده اند. این افزودنی‌ها فواصل تعویض روغن را طولانی می‌کنند و کیفیت عملکرد موتور را بهبود می‌بخشند.

مشخصات مالئیک انیدرید

کاتالوگ نامبر۸.۰۰۴۰۸
نام لاتینMaleic anhydride
نام فارسیمالئیک انیدرید
نام مشابهMaleic anhydride, 2,5-Furanedione
Cas no۱۰۸-۳۱-۶
فرمول شیمیاییC4H2O3
گرید مادهfor synthesis
وزن مولکولی۹۸.۰۶
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Maleic anhydride

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده مالئیک انیدرید با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت  Maleic anhydride

دایا اکسیر  مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

مالئیک انیدرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!