محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار (SMAC agar base ) از جمله محیط کشت‌های تولیدشده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه‌ی خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار

محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار گونه‌ای از آگار MacConkey سنتی است که در تشخیص E. coli O157:H7 استفاده می‌شود. به طور سنتی، MacConkey آگار برای تشخیص باکتری‌هایی که لاکتوز را تخمیر می‌کنند از باکتری‌هایی که تخمیر نمی‌کنند، استفاده می‌گردد. اهمیت ویژگی‌ این محیط کشت این است که باکتری‌های روده (مانند اشریشیا کلی) می‌توانند لاکتوز را تخمیر کنند؛ در حالی که پاتوژن‌های مهم روده مانند سالمونلا انتریکا و اکثر شیگلاها قادر به تخمیر لاکتوز نیستند. برای ساخت این محیط کشت به صورت زیر عمل می‌کنیم:

  1. ۰۳ g از پودر محیط کشت را به ۱ Lit آب مقطر اضافه می‌کنیم و کاملا با یکدیگر مخلوط می‌کنیم.
  2. به مدت ۱ دقیقه محلول را می‌جوشانیم تا پودر کاملا حل شود. در طول این مدت باید محلول را به صورت مکرر هم زد.
  3. در دمای ۱۲۱ درجه سانتیگراد، محیط کشت را به مدت ۱۵ دقیقه اتوکلاو می‌کنیم.
  4. پس از اینکه دمای محلول به ۵۰-۴۵ درجه سانتیگراد خنک شد، آن را در صفحات پتری استریل می‌ریزیم.
  5. اجازه می‌دهیم محیط کشت خود را گرفته و جامد شود.

کاربرد محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار

اساس کار محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار این است که در طی تخمیر شکر و تشکیل اسید، PH محیط کاهش می‌یابد و رنگ نشانگر PH تغییر می‌کند و ایجاد قرمز تیره می‌گردند. فرمول‌های مختلف این محیط کشت از شاخص‌های متفاوتی(مثل قرمز خنثی) استفاده می‌کنند. آن دسته از باکتری‌هایی که قادر به تخمیر لاکتوز نیستند، اغلب به عنوان تخمیرکننده غیر لاکتوز(NLF) از پپتون در محیط استفاده می‌کنند. این امر باعث آزاد شدن آمونیاک می‌شود که سبب افزایش pH محیط می‌گردد. در سوربیتول مکانکی آگار، لاکتوز با سوربیتول جایگزین می‌شود. سویه‌های غیر بیماری‌زای E. coli سوربیتول را برای تولید اسید تخمیر می‌کنند. این در حالی است که E. coli بیماری‌زا نمی‌تواند سوربیتول را تخمیر کند.

بنابراین این سویه برای رشد از پپتون استفاده می‌کند. این امر PH محیط را افزایش می‌دهد و تشخیص سویه بیماری‌زا از دیگر سویه‌های E.coli غیر بیماری‌زا می‌گردد. محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار یک محیط انتخابی و متفاوت است که در تشخیص اشریشیا کلی سوربیتول منفی مانند سروتیپ O157:H7 استفاده می‌شود. استفاده از سوربیتول مکانکی آگار همراه با یک آنتی سرم اختصاصی برای تشخیص سویه‌های مولد سیتوتوکسین از اشریشیا کلی  O 157بسیار رایج است. محیط Sorbitol-MacConkey برای تشخیص اشریشیا کلی O157:H7 مرتبط با کولیت هموراژیک نیز رایج است. براساس یک تحقیق جدید، اصلاح محیط Sorbitol MacConkey حاوی سفیکسیم و تلوریت برای جداسازی اشریشیا کلی O157:H7 از جوانه تربچه نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

مشخصات محیط کشت SMAC agar base

کاتالوگ نامبر۱.۰۹۲۰۷
نام لاتینSMAC agar base
نام فارسیمکانکی سوربیتول آگار
گرید مادهfor direct isolation and differentiation of enterohemorrhagic (EHEC) E.coli O157:H7-strains
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت SMAC agar base

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش، جهت تامین مواد اولیه‌ی پژوهش‌های تحقیقاتی، محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می‌توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده‌ی لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته‌ی محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می‌باشد:

  • کالاهای موجود در انبار ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری.
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری.

روش‌های ارسال کالا:

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک‌.
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا.

قیمت محیط کشت SMAC agar base

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت‌های مناسب می‌باشد.

محیط کشت مکانکی سوربیتول آگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!