ماده‌ی آزمایشگاهی تری اتیل سیلان (Triethylsilane) از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه‌ی خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخوانید.

توضیحات تری اتیل سیلان

ماده‌ی شیمیایی که در این مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت، در سیستم نامگذاری آیوپاک با نام تری اتیل سیلان شناخته می‌شود. ترکیب اورگانوسیلیک خاصی که دارای فرمول شیمیایی  ۳(C۲H۵)SiH می‌باشد. جالب است بدانید که تری اتیل سیلان در واقع یک تری آلکیل سیلان دارای پیوند Si-H واکنش‌پذیر است. این مایعِ بی‌رنگ در سنتزهای آلی به عنوان یک عامل کاهنده و همچنین به عنوان پیش‌ساز سیلیل اترها استفاده می‌گردد.

تری اتیل سیلان (HSiEt۳ یا Et۳SiH ) یکی از ساده‌ترین تری‌آلکیل سیلان‌های شناخته‌شده است که در دمای اتاق به صورت مایع دیده می‌شود. چگالی این ترکیب شیمیایی ۰.۷۲۸ g/mL است. دارای نقطه‌ی ذوب −۱۵۶.۱ °C (−۲۴۹.۰ °F; 117.0 K) و نقطه‌ی جوش ۱۰۷–۱۰۸ °C (225–۲۲۶ °F; 380–۳۸۱ K) می‌باشد. فشار بخار تری اتیل سیلان به صورت ۳۱ hPa at 20 °C، ۷۵ hPa at 38 °C و ۱۲۶ hPa at 50 °C ثبت شده است. ماده‌ای بسیار خطرناک در نظر گرفته می‌شود که قدرت اشتعال‌زایی بالایی دارد.

کاربرد تری اتیل سیلان

تری اتیل سیلان اغلب در مطالعات کاتالیز هیدروسیلیلاسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. واکنش‌های کلیدی فراوانی وجود دارند که این ادعا را تصدیق می‌کنند. به عنوان مثال، الکل‌ها و اترهای اولیه به طور موثری توسط HSiEt۳  در حضور مقادیر کاتالیزوری B(C۶F۵)۳ به هیدروکربن‌های مربوطه کاهش می‌یابند. حتی واکنش آلدولِ کاهشیِ دیاستریِ انتخابیِ ارتقا یافته با Et۳SiH نیز با استفاده از InBr۳ به عنوان کاتالیزور توسعه داده می‌شود.

آمیناسیون کاهشی بین آلدئیدها یا کتون‌ها و آمین‌ها به آرامی در هسته‌های آبگریز نانومیسلی در آب رخ می‌دهد که طیف گسترده‌ای از بسترهای آنزیمی را می‌توان تحت شرایط ملایم و در حضور ۰.۲۰ مول درصد Pd/C و تری اتیل سیلان تبدیل کرد. نتیجه‌ی این عمل، بالا بردن بازده‌ی شیمیایی از آمین‌های دوم و سوم مورد نظر می‌باشد.

آلدئیدها و Et۳SiH با استفاده از کمپلکس ایریدیوم می‌توانند به عنوان کاتالیزور توسعه داده شوند و آلکیلاسیون کاهشی آمین‌های ثانویه را نیز به صورت کارآمدی به پیش ببرند. سیلیل اترهای مختلف به آسانی و به صورتی موثر با استفاده از آلدئیدهای ترکیب‌شده با تری اتیل سیلان در حضور مقداری کاتالیزوری کلرید آهن (III) به آلکیل اترهای مربوطه با بازده بالا تبدیل می‌شوند. در سنتز الیگوساکاریدها باز کردن حلقه‌ی کاهشیِ انتخابیِ منطقه‌ای از استال‌های بنزیلیدین در مشتقات کربوهیدرات با استفاده از تری اتیل سیلان و ید مولکولی با اکثر گروه های عاملی، واکنشی سریع و سازگار است. حتی جالب است بدانید که شرایط واکنش در تیوگلیکوزیدها نیز به همان اندازه موثر می‌باشد.

مشخصات تری اتیل سیلان

کاتالوگ نامبر۴۶۷۴۴۸
نام لاتینTriethylsilane
نام فارسیتری اتیل سیلان
نام مشابهNSC 93579, Triethylhydrosilane, Triethylsilicon hydride
Cas no۶۱۷-۸۶-۷
فرمول شیمیایی(C2H5)3SiH
درصد خلوص۹۷%
وزن مولکولی۱۱۶.۲۸
شرایط نگهداریدمای اتاق

فروش  Triethylsilane

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش‌های تحقیقاتی، ماده‌ی تری اتیل سیلان با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می‌توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas مواد شیمیایی درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می‌باشد:

  • کالاهای موجود در انبار ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری.
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری.

روش‌های ارسال کالا:

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک.
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت‌های حمل و نقل کالا.

قیمت Triethylsilane

دایا اکسیر وارد‌کننده‌ی بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده‌ی پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت‌های مناسب می‌باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راه‌های ارتباطی با دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

تری اتیل سیلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!