محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار Tryptose Sulfite Cycloserine agar از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار

محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار یا TSC آگار یک محیط انتخابی و افتراقی است. تریپتوز سولفیت سیکلوسرین در اصل توسط هارمون فرموله شد. این محیط برای تشخیص و شمارش سلول‌های رویشی و اسپور کلستریدیوم پرفرنجنس (Clostridium perfringens) در نمونه‌های آب در نظر گرفته شده برای مصرف انسانی یا برای تلقیح در نمونه‌های غذا استفاده می‌شود.

مواد مغذی محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار شرایط بهینه را برای رشد کلستریدیا فراهم می کند. ترکیبات این محیط کشت عبارتند از: پپتون گوشت، پپتون سویا، عصاره مخمر، سیترات آهن آمونیوم، دی سولفیت سدیم، لسیتین (اختیاری)، سیکلوسرین، آگار (عامل ژله کننده) و آب.  PH نهایی محیط باید ۶/۷ باشد.

آگار باکتریولوژیک باعث انجماد می شود. مواد معدنی، ویتامین ها، نیتروژن و اسیدهای آمینه ضروری برای رشد توسط تریپتوز و پپتون سویا موجود در محیط تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار تامین می شود. ویتامین ها بخصوص ویتامین های گروه B از جمله فاکتورهای ضروری برای رشد باکتری ها هستند که با وجود عصاره مخمر تامین می شوند.

شاخص های H2S در این محیط عبارتند از: سیترات آمونیوم فریک و دی سولفیت دی سدیم. دی سولفیت سدیم توسط برخی باکتری ها به سولفید سدیم کاهش می یابد که رسوب سیاه رنگ (FeS) را با سیترات آهن آمونیوم تشکیل می دهد. سیکلوسرین فلور پس زمینه باکتری ها را مهار می کند. کلنی های تولید کننده سولفید هیدروژن با سیاه شدن در اثر واکنش با سولفیت و نمک آهن مشخص می شوند.

سیکلوسرین موجود در TSC آگار موجب مهار فلور باکتریایی همراه و همچنین کوچکتر ماندن کلنی های در حال رشد می شود. همچنین سیاهی منتشر شده و در نتیجه مزاحم اطراف کلنی های کلستریدیوم پرفرنجنس را کاهش می دهد.

محصولات نامحلول تولید شده در نتیجه تخریب لسیتین زرده تخم مرغ در اطراف کلنی ها جمع شده و منجر به تشکیل یک رسوب سفید رنگ می شوند.

کاربرد محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار

از جمله کاربردهای مهم محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای جداسازی و تمایز Clostridium perfringens از غذا و خوراک دام، آب و سایر مواد
  • برای شناسایی و شمارش احتمالی Clostridium perfringens از غذا

محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار به عنوان یکی از مفیدترین محیط ها برای بازیابی کمی  Clostridium perfringens شناخته می شود. این در حالی است که منجر به سرکوب رشد سایر بی هوازی های اختیاری می شود. برای افزایش گزینش پذیری محیط کشت TSC آگار می توان مکمل هایی را به آن اضافه کرد.

مشخصات محیط کشت  Tryptose Sulfite Cycloserine agar

کاتالوگ نامبر۱.۱۱۹۷۲
نام لاتینTryptose Sulfite Cycloserine agar
نام فارسیتریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار
گرید مادهISO 7937, ISO 14189, APHA, suitable for microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت Tryptose Sulfite Cycloserine agar

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت Tryptose Sulfite Cycloserine agar

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار
محیط کشت تریپتوز سولفیت سیکلوسرین آگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!