محیط کشت مولر هینتون آگار (Mueller Hinton Agar) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات محیط کشت مولر هینتون آگار

مولر هینتون آگار یک محیط جامد است که در اصل برای جداسازی گونه های بیماری زا نایسریا طراحی شده بود و امروزه به طور گسترده برای آزمایش حساسیت آنتی بیوتیکی (از جمله سولفونامیدها) باکتری های هوازی و بی هوازی اختیاری جدا شده از نمونه های بالینی استفاده می شود.

وجود عصاره گوشت گاو و کازئین هیدرولیزات نیتروژن، ویتامین ها، کربن، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی در مولر هینتون آگار بستر رشد میکروارگانیسم ها را فراهم می کند. به منظور جب مواد سمی نشاسته اضافه می شود و هیدرولیز نشاسته باعث تولید دکستروز می شود که به عنوان منبع انرژی عمل می کند. در نهایت آگار به عنوان یک عامل جامد کننده به این محیط اضافه می شود.

مولر هینتون آگار به اختصار محیط کشت MHA نیز نامیده می شود. هنگامی که آزمایش حساسیت روی گونه های استرپتوکوک انجام می شود ممکن است پنج درصد خون گوسفند و نیکوتین آمید آدنین دینوکلئوتید نیز اضافه شود. این نوع همچنین معمولاً برای آزمایش حساسیت کمپیلوباکتر استفاده می شود.

کاربرد محیط کشت مولر هینتون آگار

بیشترین کاربرد محیط مولر هینتون آگار برای آزمایش حساسیت ضد میکروبی است. این ماده به عنوان استاندارد برای روش بائر کربی تبدیل شده و عملکرد آن توسط NCCLS مشخص شده است. می توان از آن برای پرورش نیسریا نیز استفاده کرد کرد این محیط در راهنمای تجزیه و تحلیل باکتری FDA برای آزمایش مواد غذایی و روشهایی که معمولاً روی باکتریهای بی هوازی و غیر عادی انجام می شود، مشخص شده است.

نحوه آماده سازی محیط کشت مولر هینتون آگار به این صورت میباشد که:
۳۸ گرم از پودر محیط کشت مولر هینتون آگار را در ۱ لیتر آب مقطر حل کنید، بجوشانید تا کاملاً حل شود سپس با اتوکلاو در دمای ۱۲۱ درجه سانتی‌گراد به مدت ۱۵ دقیقه استریل کنید.

مشخصات محیط کشت مولر هینتون آگار

نام لاتینMueller Hinton Agar
نام فارسیمولر هینتون آگار
برند های موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

 

نحوه خرید محیط کشت مولر هینتون آگار

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت مولر هینتون آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت محیط کشت مولر هینتون آگار

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

 

محیط کشت مولر هینتون آگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!