ماده آزمایشگاهی پاراپلاست پلاس (Paraplast Plus) از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخوانید.

توضیحات پاراپلاست پلاس

پاراپلاست پلاس یک محصول شیمیایی است که در مطالعات بافت شناسی (histology) و خون شناسی (hematology) بکار می رود. این محصول در واقع نسخه ارتقا یافته پاراپلاست است و به منظور کارهای آزمایشگاهی دقیق تر طراحی شده است.

پاراپلاست پلاس حاوی چندین ماده شیمیایی است که هر کدام خاصیت خاصی دارند:

  • پارافین خالص
  • پلی ایزوبوتیلن (polyisobutylene)
  • دی متیل سولفوکسید (Dimethyl sulfoxide)

در بافت شناسی از پارافین بصورت گسترده برای قالب گیری یا امبدینگ (embedding) بافت قبل از برش با دستگاه میکروتوم استفاده می شود. پلی ایزوبوتیلن یک پلیمر سنتزی است که نقش حمایتی از بافت را به همراه پارافین ایفا می کند. این ماده حالتی پلاستیکی به بافت می دهد و آن را انعطاف پذیر می نماید.

دی متیل سولفوکسید (DMSO) نیز به نوبه خود نقش نفوذ دهنده را در این ترکیب دارد. DMSO باعث می گردد پارافین و پلی ایزوبوتیلن راحت تر و بیشتر در بافت و سلولهای آن نفوذ کنند و جایگزین مایعات موجود در بافت شوند.

تفاوت پاراپلاست پلاس با پاراپلاست در وجود ماده نفوذ دهنده یعنی DMSO است. در نتیجه هنگامی که با بافتهای ضخیم تر کار می کنید یا بافتهایی که به صورت طبیعی نفوذ پذیری کمتری دارند پاراپلاست پلاس بهترین گزینه است.

اگر لازم باشد که کار روی بافت در دمای پایین صورت بگیرد، پاراپلاست اکسترا (Paraplast Xtra) که دارای ترکیب ویژه ای است مناسب تر می باشد. چرا که ویسکوزیته پایین تری دارد.

کاربرد پاراپلاست پلاس

پاراپلاست پلاس یک محیط بسیار عالی برای قالب گیری بافت می باشد.

یکی از مراحل بسیار حساس در بافت شناسی مرحله برش دقیق آن توسط دستگاه میکروتوم جهت بررسی نتایج پروژه و تحقیق است. قبل از برش لازم است بافت قالب گیری شود تا بتوان بدون مشکل و آسیب به ساختار، آن را برش داد. برای این منظور مواد مختلفی مانند پارافین، ژلاتین، موم و … استفاده می شود.

در طراحی ترکیب پاراپلاست پلاس سعی شده است که بهترین مواد برای قالب گیری بافت با درصد خلوص بسیار بالا استفاده شود.

از خصوصیات برتری که موجب می گردد پاراپلاست پلاس برای قالب گیری بافت قبل از برش یک گزینه ایده آل باشد می توان موارد زیر را نام برد:

  • جامد بودن در دمای اتاق
  • داشتن نقطه ذوب بسیار مناسب به طوری که هنگام استفاده به بافت آسیبی نمی رساند.
  • نفوذ پذیری بسیار بالا به بافت همراه با حفظ ساختار آن
  • پلاستیکی کردن بافت به طوری که برش آن می تواند بسیار دقیق و ساده گردد.

مجموع خصوصیات بالا موجب شده است که بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی بافت شناسی و هیستوپاتولوژی از Paraplast Plus به عنوان ماده قالب گیری برتر استفاده نمایند.

مشخصات پاراپلاست پلاس

کاتالوگ نامبرP3683
نام لاتینParaplast Plus
نام فارسیپاراپلاست پلاس
نام مشابهParaffin – polyisobutylene mixture
Cas no۱۲۵۳۸۷-۸۹-۵
گرید مادهfor tissue embedding
شرایط نگهداریدمای اتاق

فروش Paraplast Plus

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده پاراپلاست پلاس با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas مواد شیمیایی درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Paraplast Plus

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راههای ارتباطی با دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

پاراپلاست پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!