محیط کشت سلنیت F براث (Selenite F Broth)  از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت سلنیت F براث

محیط کشت سلنیت F براث یکی از محیط کشت های انتخابی است که برای جداسازی و شناسایی گونه های مختلف دو باکتری سالمونلا (Salmonella) و شیگلا (Shigella) استفاده می شود.

ترکیب این محیط بسته به شرکت تولیدی آن کمی متفاوت است اما همه آنها دارای سلنیت  هستند. سلنیت (Selenite) می تواند به عنوان یک عامل محدود کننده از رشد طیفی از باکتری ها از جمله E. coli، انتروکوکها و استرپتوکوک ها جلوگیری نماید.

از طرف دیگر برای حمایت از رشد سریع سالمونلا و شیگلا به محیط کشت سلنیت F براث موادی مانند لاکتوز، پپتون و … اضافه می گردد. همچنین به منظور حفظ ثبات PH و کاهش سمیت سلنیت از سدیم فسفات در این محیط استفاده می شود.  این ترکیبات باعث میگردد که  محیط کشت Selenite F Broth یکی از بهترین محیط های کشت انتخابی برای جداسازی سالمونلا و شیگلا باشد.

میزان سمیت سلنیت در محیط کشت سلنیت F براث با گذشت زمان کمتر می گردد بنابراین نباید این محیط را بیشتر از ۲۴ ساعت انکوباسیون نمود.

حرف F در نام این محیط نمایانگر Faeces (مدفوع) است. به خاطر اینکه از محیط کشت سلنیت F براث غالبا برای تست میکروبی مدفوع استفاده می شود، حرف F به نام محیط سلنیت براث افزوده گردیده است. با این وجود امروزه در زمینه های مختلف دیگر نیز این محیط بکار می رود که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

کاربرد محیط کشت سلنیت F براث

کاربرد اصلی محیط کشت سلنیت F براث در توان جداسازی باکتری های سالمونلا و شیگلا از میان طیف انبوهی از باکتریها می باشد.

سالمونلا و شیگلا در بسیاری از عفونتها و آلودگی های محیطی نقش دارند. می توان از محیط کشت سلنیت F براث به عنوان محیط تشخیصی برای این دو باکتری استفاده نمود.

در آزمایشگاههای تشخیص طبی از محیط کشت سلنیت F براث برای جداسازی سالمونلا از نمونه های مدفوع و ادرار بیماران استفاده می گردد.

آزمایشگاه های کنترل کیفیت مواد غذایی نیز از این محیط استفاده می کنند تا بتوانند آلودگی های احتمالی مواد غذایی تولیدی و یا دستگاه ها را (توسط سالمونلا و شیگلا) تشخیص دهند.

در حوزه محیط زیست برای مشخص نمودن آلودگی آب با سالمونلا و شیگلا معمولا از محیط کشت Selenite F Broth استفاده می گردد.

غیر از کارهای تشخیص و جداسازی، از محیط کشت Selenite F Broth برای پروژه های مختلف تحقیقاتی که روی باکتری های سالمونلا و شیگلا انجام می گیرد، استفاده می شود.

با توجه به اینکه سویه های Vibrio cholerae می توانند در این محیط کشت بین ۲ تا ۵ روز زنده بمانند، می توان از محیط کشت Selenite F Broth به عنوان یک محیط انتقالی استفاده نمود.

مشخصات محیط کشت  Selenite F Broth

نام لاتینSelenite F Broth
نام فارسیسلنیت F براث
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت  Selenite F Broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت سلنیت F براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت Selenite F Broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت سلنیت F براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!