یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی نیکل سولفات ۶ آبه (Nickel(II) sulfate hexahydrate) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات نیکل سولفات ۶ آبه

ماده NiO₄S با نام « نیکل سولفات ۶ آبه » شناخته می‌شود. این ماده یک ترکیب معدنی با فرمول شیمیایی    NiO₄S * 6H₂O  است که در دمای اتاق به صورت بلورهای جامد سبز رنگ دیده می‌شود. سولفات نیکل شش آبه در آب محلول بوده و محلول آن به رنگ سبز تیره است. برخی از خواص و ویژگی هایی فیزیکی و شیمیایی آن به شرح زیر است:

  • ویژگی های فیزیکی

ظاهر: بلورهای جامد سبز رنگ

چگالی: ۲.۰۷ گرم بر سانتی متر مکعب

حلالیت در آب: ۶۵۰ g/L

  • ویژگی های شیمیایی

pH= 4.3- 4.7

سولفات نیکل ۶ آبه

کاربرد نیکل سولفات ۶ آبه

نیکل سولفات ۶ آبه یک ماده شیمیایی مهم است که در آزمایشگاه های تحقیقاتی و دانشگاهی کاربردهای متنوعی دارد. برخی از کاربردهای این ماده عبارتند از:

آزمایشگاه‌های شیمی: سولفات نیکل شش آبه برای تهیه سایر ترکیبات نیکل، مانند نیکل کلرید، نیکل سولفات بدون آب، و نیکل اکسید، استفاده می‌شود..

تهیه سایر ترکیبات نیکل: نیکل سولفات ۶ آبه می تواند برای تهیه سایر ترکیبات نیکل، مانند نیکل کلرید، نیکل سولفات بدون آب، و نیکل اکسید، استفاده شود.

معرف در واکنش های شیمیایی: نیکل سولفات ۶ آبه می تواند به عنوان معرف در واکنش های شیمیایی، مانند واکنش های اکسیداسیون-کاهش، استفاده شود.

کاتالیزور: نیکل سولفات ۶ آبه می تواند به عنوان یک کاتالیزور در واکنش های شیمیایی، مانند واکنش های پلیمریزاسیون، استفاده شود.

این ماده همچنین در صنایع مختلف نیز کاربرد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

  • صنایع رنگ: سولفات نیکل شش آبه برای تولید رنگ‌های نیکل استفاده می‌شود. این رنگ‌ها در صنایع مختلف، از جمله صنعت خودروسازی، صنعت ساختمان، و صنعت لوازم خانگی، کاربرد دارند.
  • صنایع آبکاری: یکی دیگر از کاربرد های این ترکیب، استفاده از آن برای آبکاری فلزات با نیکل است. آبکاری نیکل به منظور افزایش مقاومت فلزات در برابر خوردگی، بهبود ظاهر فلزات و ایجاد خواص خاص در فلزات انجام می‌شود.
  • صنایع تولید باتری: سولفات نیکل شش آبه در تولید باتری‌های نیکل-کادمیوم و باتری‌های نیکل-هیدرید فلزی استفاده می‌شود. این باتری‌ها در صنایع مختلف، از جمله صنعت حمل و نقل، صنعت الکترونیک و صنعت ارتباطات کاربرد دارند.

نیکل سولفات ۶ آبه یک ماده سمی است و در صورت تماس با پوست یا چشم می‌تواند باعث تحریک شود. همچنین، این ماده می‌تواند باعث آسیب به ریه‌ها و کبد گردد. بنابراین، هنگام کار با سولفات نیکل شش آبه باید از وسایل ایمنی مناسب استفاده گردد و از تماس این ماده با پوست، چشم، و دستگاه تنفسی جلوگیری شود.

مشخصات نیکل سولفات ۶ آبه

کاتالوگ نامبر۱.۰۶۷۲۷
نام لاتینNickel(II) sulfate hexahydrate
نام فارسینیکل سولفات ۶ آبه
Cas no۱۰۱۰۱-۹۷-۰
فرمول شیمیاییNiO4S · ۶H2O
گرید مادهfor analysis EMSURE® ACS
وزن مولکولی۲۶۲.۸۵
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Nickel(II) sulfate hexahydrate

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده نیکل سولفات ۶ آبه با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Nickel(II) sulfate hexahydrate

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

نیکل سولفات 6 آبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!