محیط کشت مولر هینتون براث (Mueller Hinton Broth) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت مولر هینتون براث

محیط کشت مولر هینتون براث برای بالا بردن حساسیت تعداد زیادی از تست های ضد میکروبی (MIC) میکروارگانیسم های هوازی به آنتی بیوتیک روش های رقت توصیه می شود و محیط کشتی غنی برای رشد میکروارگانیسم های سخت پسند می باشد. مولر هینتون براث برای استفاده در کشت طیف گسترده ای از میکروارگانیسم ها توصیه می شود.

مولر و هینتون محیط کشت Mueller Hinton Broth را در سال ۱۹۴۱ به عنوان یک پروتئین آزاد برای جداسازی سویه های بیماریزا نایسریا توسعه دادند. مولر هینتون براث حاوی ترکیبات مشابه مولر هینتون آگار، به استثنای عامل تقویت کننده است.

Mueller Hinton Broth  حاوی عصاره گوشت، اسیدهای کازامینو، نشاسته و پپتون است. نشاسته مانند یک ماده کلوئیدی از محیط کشت در برابر مواد سمی محافظت و همچنین به عنوان ماده ی بازسازی کننده سلول ها نیز کمک می کند. عصاره گوشت و اسیدهای کازامینو به عنوان منبع انرژی و مواد مغذی ارائه شده است.

این محیط کشت به موازات محیط کشت مولر هینتون آگار جامد استفاده می شود و همچنین هنگام انجام آزمایشات مقایسه ای و کشت در محیط مایع با ظرفیت بالای غذایی از این محیط کشت استفاده می شود.

از این محیط کشت به عنوان کشت تلقیح نیز استفاده می شود. در مطالعاتی که حساسیت های آنتی بیوتیکی بررسی می گردد از این محیط کشت که حاوی عصاره گوشت و آگار است و مواد مغذی دارد استفاده می شود.

این محیط شباهت زیادی به محیط کشت اگار دارد اما تفاوت چشمگیر آنها در این است که استفاده از محیط کشت مولر هینتون در محیط های مایع ارجحیت دارد.

طرز کار این محیط کشت به گونه ایی است که نشاسته موجود در محیط، سموم آزاد شده از باکتری ها را جذب کرده و مانع تداخل آن ها با انتی بیوتیک ها می شود .

محیط کشت مولر هینتون براث باید در دمای ۱۰-۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود و قبل از رسیدن تاریخ انقضا درج شده بر روی محصول استفاده کنید و محیط تهیه شده را در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد نگهداری کنید.

کاربرد محیط کشت مولر هینتون براث

  1. برای تعیین حداقل غلظت مهار کننده (MIC) مثلا برای باکتری هایی که از ادرار جدا می شوند.
  2. برای کشتNeisseria  و میکروارگانیسم های سخت پسند
  3. از محیط کشت مولر هینتون با سرم خرگوش برای حساسیت میکروارگانیسم ها به سولفونامیدها و تری متوپریم استفاده می شود.
  4. برای آزمایش متی سیلین یا اگزاسیلین در برابر استافیلوکوک از محیط های های مولر هینتون با NaCl 2%  استفاده میشود.
  5. محیط کشت از نظر مهارکننده های سولفونامید، ترومتوپریم و مهارکننده های تتراسایکلین کم است و رشد رضایت بخشی از اکثر پاتوژن های غیراستروژن را نشان می دهد.
  6. محتویات این محیط کشت توسط FDA ، سازمان بهداشت جهانی و NCCLS برای آزمایش بیشتر باکتری های بی هوازی، هوازی و گوناگون بی هوازی در مواد غذایی و مواد کلینیکی توصیه می شود.

مشخصات محیط کشت (Mueller Hinton Broth)

کاتالوگ نامبر۷۰۱۹۲
نام لاتینMueller Hinton Broth
نام فارسیمولر هینتون براث
نام مشابهMH Broth; Antibacterial potency testing media; Antimicrobial susceptibility testing media
برند های موجودمرک-کیولب
بسته بندی۱۰۰گرم-۵۰۰گرم

خرید محیط کشت (Mueller Hinton Broth)

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت مولر هینتون براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت(Mueller Hinton Broth)

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

مولر هینتون براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!