یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات (۲-Hydroxyethyl methacrylate) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران بخوانید.

توضیحات ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات

۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات به اختصار مونومر HEMA نامیده می شود. ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات یک مونومر بی رنگ و با عاملیت هیدروکسیل می باشد که برای تولید کوپلیمرهایی که در زنجیره خود عاملیت هیدروکسی دارند استفاده می شود. عاملیت هیدروکسی در صنایع پوشش ، چسب و رزین های دو جزئی کاربرد زیادی دارند. از HEMA جهت ساخت لنزهای چشم پزشکی و چاپ گرهای سه بعدی نیز استفاده می شود. همچنین گروه OH در ساختار مولکولی ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات می تواند در واکنش شبکه ای شدن در ساخت پوشش های دوجزئی مورد استفاده باشد.

۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات یک ترکیب هیدروکسی استر است که به عنوان مونومر رزین اکریلیک استفاده می‌گردد و در سیستم‌های پخت نوری پلیمرها و پوشش‌های با کارایی بالا جهت حفظ براقیت در صورت خراشیده شدن، برخورد با حلال‌ها و شرایط آب وهوایی مختلف استفاده می‌شود. در واقع هیدروکسی اتیل متاکریلات متشق مونومتاکریلول اتیلن گلایکول می‌باشد. ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات از طریق واکنش بین اتیلن گلایکول و متاکریلیک اسید تولید می‌شود. ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات در سنتز پلی بیولوژیک کاربردی استفاده می شود. در سال ۱۹۵۴، این ماده برای اولین بار به عنوان ایمپلنت چشمی مورد استفاده قرار گرفت.

خواص هیدروکسی اتیل متاکریلات

۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات یک پلیمر آب گریز است اما به دلیل وجود گروه‌های آب دوست زیاد در ساختارش، در آب متورم می‌شود. وابسته به ساختار شیمیایی و فیزیکی پلیمر، بین ۱۰ تا ۶۰۰ % می‌تواند آب جذب کند، در نتیجه از اولین مواد مورد استفاده در ساخت لنزهای تماسی چشم به حساب می‌آید. به دلیل اینکه ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات  در دمای اتاق و حضور شروع‌کننده نوری به سرعت در اثر تابش اشعه فرابنفش پخت می‌شود، آن را برای استفاده در جوهرهای چاپ‌ ۳بعدی مطلوب کرده است. همچنین با ترکیب کردن آن با مواد مناسب مانند BOC Anhydride یک رزین فومی تولید می‌کند که با حرارت‌دهی منبسط می‌شود.

نکات ایمنی و شرایط نگهداری ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات

  • موجب تحریک پوست و چشم و از تماس مستقیم با پوست باید اجتناب شود.
  • از دستکش و عینک ایمنی و لباس مخصوص استفاده شود.

کاربرد ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات

در رنگ‌های اکریلیک، چسب‌ها، درزگیرهای بی هوازی فلز، ناخن‌های مصنوعی، بایندر (binder) در صنایع کاغذ و نساجی، لنزهای تماسی چشم، مواد و چسب دندان پزشکی، لاک‌ها، در جراحی‌های مغز و اعصاب، ارتوپدی و جراحی‌های ترمیمی، جوهرها و پوشش‌های فرابنفش و رنگ‌های آب پایه از هیدروکسی اتیل متاکریلات استفاده می‌شود.

از ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات  برای تولید و سنتز بسیاری از پلیمرها استفاده می‌شود. هیدروکسی اتیل متاکریلات برای تولید پوشش‌های بسته بندی‌های غذایی و در ارتباط مستقیم با غذا به غیر از خوراکی‌های نوزادان و شیر انسان کاربرد دارد. البته مقدار مورد استفاده از آن نباید بیشتر ۸.۴ % وزنی پوشش نهایی باشد.

لنزهای تماسی

در سال ۱۹۵۴، این ماده برای اولین بار به عنوان ایمپلنت چشمی مورد استفاده قرار گرفت. Wichterle فکر می‌کرد که pHEMA می‌تواند ماده مناسبی برای لنز تماسی باشد و اولین اختراع خود را برای لنزهای تماسی نرم به دست آورد. در اواخر سال ۱۹۶۱، وی موفق به تولید چهار عدد لنز تماسی از هیدروژل pHEMA بر روی دستگاه خانگی شد. کوپلیمرهای pHEMA امروزه هنوز هم به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. Poly-HEMA با چرخش در اطراف کربن مرکزی خود به عنوان یک هیدروژل عمل می‌کند. در هوا، طرف متیل غیر قطبی به سمت بیرون می‌چرخد و مواد را شکننده و آسان می‌کند تا به شکل صحیح لنز خرد شود. در آب، قسمت هیدروکسی اتیل قطبی به سمت بیرون می‌چرخد و مواد انعطاف‌پذیر می‌شوند. pHEMA خالص لنزها را ضعیف می‌کند چون خیلی ضخیم هستند و مانع از انتسار کافی اکسیژن می‌شوند، بنابراین تمام لنزهای تماسی که پایه آن PHEMA است، با کوپلیمرهایی ساخته شده‌اند که ژل را نازک‌تر کرده و هیدراته شدن با آب را افزایش می‌دهد.[۳] این لنزهای هیدروژل کوپلیمر غالباً با پسوند “-filcon” مانند Methafilcon که یک کوپلیمر هیدروکسی اتیل متاکریلات و متیل متاکریلات است، نامگذاری می‌شوند. یکی دیگر از لنزهای هیدروژل کوپلیمر، به نام Polymacon، یک کوپلیمر از هیدروکسی اتیل متاکریلات و اتیلن گلیکول دی متاکریلات است.

کشت سلول

از pHEMA معمولاً برای جلوگیری از چسبندگی سلول و القای تشکیل اسفروئید به ویژه در تحقیقات سرطان، برای پوشاندن فلاسک‌های کشت سلول استفاده می‌شود. نمونه‌های قدیمی تر pHEMA شامل ژل آگار و آگارز است.

مشخصات ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات

کاتالوگ نامبر۸.۰۰۵۸۸
نام لاتین۲-Hydroxyethyl methacrylate
نام فارسی۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات
نام مشابه۲-Hydroxyethyl methacrylate, 2-Hydroxyethyl 2-methylpropenoate, HEMA, Methacrylic acid 2-hydroxyethyl ester
Cas no۸۶۸-۷۷-۹
فرمول شیمیاییCH2=C(CH3)COOCH2CH2OH
گرید ماده(stabilised with hydroquinone monomethyl ether) for synthesis
وزن مولکولی۱۳۰.۱۴
شرایط نگهداری۸-۳۰°C

نحوه خرید ۲-Hydroxyethyl methacrylate

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت ۲-Hydroxyethyl methacrylate

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

2-هیدروکسی اتیل متاکریلات

2 دیدگاه در خرید ۲-هیدروکسی اتیل متاکریلات مرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!