محیط کشت ای ای براث(EE Broth-MOSSEL ) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت ای ای براث

محیط کشت ای ای براث  یک محیط غنی شده است که از مایع اصلاح شده لاکتوز موجود در املاح صفراوی بدست می آید. گلوکز موجود در محیط کشت ای ای براث برای تامین انرژی انتروباکتریاسه مورد استفاده قرار می گیرد و املاح صفراوی موجود جهت مهار باکتری گرم مثبت به کار می رود. محیط کشت ای ای براث  توسط Mossel  ، Visser  و Cornelissen ابداع شد تا رشد انتروباکتریاسه ها را تسهیل شود .

با اضافه کردن نمک های صفراوی Oxil Bile  و Bile salts  از رشد میکروارگانیسم های مزاحم مثل باکتری های گرم مثبت ( مانند استرپتوکوک ها و باسیل ها )  جلوگیری می شود و به همین دلیل به محیط کشت خاصیت انتخابی داده است. شمارش انتروباکتریاسه برای سلامت وضعیت بهداشتی مواد غذایی حائز اهمیت است. از محیط کشت EE براث برای شناسایی عوامل بیماری زای انسانی به کار نمی رود.

از محیط کشت EE براث برای  انجام آزمایش های MNP (میکرویولوژی آب ) استفاده می شود EE براث اصلاح شده ی لاکتوز موجود در محیط کشت برلیانت گرین بایل است. انتروباکتریاسه ها یا باسیل های گرم منفی که همگی توانایی تخمیر گلوکز را دارند و بی هوازی اختیاری هستند.

اشرشیای کلای مهم ترین جنس در این خانواده می باشد که جایگاه اصلی آن دستگاه گوارش یکی از ویژگی های مهم این خانواده مقاومت آن ها به نمک های صفراوی می باشد.

به طوری که با اضافه کردن املاح صفراوی به محیط کشت ، این دسته از باکتری ها را از سایر باکتری های فلور نرمال جدا می کنیم برای مثال جداسازی شیگلا و سالمونلا از باکتری های فلور نرمال.

محیط کشت EE broth moseel برای رشد میکروارگانیسم هایی مانند باکتری یا قارچ استفاده می شود.

این محیط کشت یا محیط رشد یک محیط جامد، مایع یا نیمه جامد است .که از آن برای حمایت از رشد جمعیت میکروارگانیسم ها یا سلول ها استفاده می شود.

ویژگی محیط کشت ای ای براث

  • حاوی پپتون،گلوکز، اورتوفسفات هیدروژن دی سدیم، ارتو فسفات پتاسیم دی هیدروژن و آب مقطر یا دیونیزه
  • درصورت وجود انتروباکتریاسه، محیط از رنگ سبز به زرد تغییر رنگ می دهد.

مشخصات ظاهری محیط کشت ای ای براث

محیط آماده : مایع است و به رنگ سبز شفاف دیده می شود.

محیط غیر آماده :به صورت پودری است و رنگ زرد دیده می شود.

ترکیبات محیط کشت ای ای براث

  • اکس بایل
  • سدیم فسفات
  • دکستروز ( گلوکز )
  • پتاسیم فسفات
  • برلیانت گرین
  • نمک های صفراوی
  • پپتون
  • Ph نهایی در دمای ۲۵ درجه ۷/۲ ±۰/۲ است.

پپتون به عنوان منبع تامین کننده ی نیتروژن و آمینواسید ،پتاسیم فسفات به عنوان ایجاد کننده ی حالت بافری محیط ،دکستروز یا گلوکز منبع تامین انرژی برای محیط کشت است. اکس بایل و نمک های صفراوی برای مهار میکروارگانیسم های مزاحم مانند باسیلوس ها و استرپتوکوک ها به کار می رود.

نتیجه و تفسیر محیط کشت ای ای براث

از این محیط کشت برای انجام آزمایش MPN استفاده می ­شود. برای این کار پروتکل استاندارد مورد نظر خود را دنبال کنید. در صورت مشاهده رشد باکتری در محیط EE Broth، نمونه ­ای از کشت باکتری را به محیط کشت اختصاصی تلقیح کنید.

کاربرد محیط کشت ای ای براث

  • تشخیص سالمونلا و سایر باکتری های لاکتوز منفی
  • این محصول قرار نیست برای تشخیص بیماری انسان مورد استفاده قرار گیرد.
  • برای کشت و تشخیص گروه انتروباکتریاسه در غذا

مشخصات محیط کشت ای ای براث

کاتالوگ نامبر۱.۰۵۴۰۳
نام لاتینEE Broth-MOSSEL (acc. harm. EP/USP/JP)
نام فارسیای ای براث
گرید مادهsuitable for microbiology, according to EP, according to USP, according to JP
شرایط نگهداری۸-۳۰°C
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم – ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت EE Broth-MOSSEL

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت راپاپورت واسیلیادیس براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت EE Broth-MOSSEL

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

ای ای براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!