یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی کلسیم لاکتات (Calcium lactate) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات کلسیم لاکتات

کلسیم لاکتات ماده ای شیمیایی به فرم نمک کریستالی سفید رنگ است که از دو گروه لاکتات و یک کاتیون کلسیم تشکیل شده است. این ماده در سطح تجاری از طریق واکنش اسید لاکتیک با کلسیم کربنات و یا هیدروکسید کلسیم تولید میگردد.

از جمله ویژگی های مهم و قابل توجه لاکتات کلسیم می توان به قابل تجدید پذیر بودن، زیست تخریب پذیری و غیر سمی بودن آن اشاره نمود.

کلسیم لاکتات در بدن موجودات زنده نیز یافت می گردد. زمانی که در شرایط کمبود اکسیژن سلولها سعی در تولید انرژی دارند کلسیم لاکتات نیز تولید میگردد. بطورکلی FDA این ماده را ایمن شناخته است و گرید خوراکی آن در بسیاری از صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.

لاکتات کلسیم دارای خاصیت منعقد کنندگی (کواگولانت) است. این ویژگی باعث می گردد که برای حذف مواد جامد معلق در آب گزینه ای ایده آل باشد.

لاکتات کلسیم همچنین به عنوان یک عامل آنتی اکسیدانی قوی شناخته می شود در نتیجه در صنعت دارویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای ماندگاری بالاتر و خراب نشدن زود هنگام، کلسیم لاکتات باید در مکان خشک و دارای  تهویه مناسب نگهداری شود. همچنین بهترین دمای نگهداری بین ۵ تا حداکثر ۲۵ درجه سانتیگراد است.

کاربرد کلسیم لاکتات

جدا از کاربردهای فراوانی که گرید خوراکی کلسیم لاکتات در صنایع تولید مواد غذایی و رژیمی دارد، این ماده در آزمایش آنالیز عناصر خاک نیز بکار می رود.

از محلول کلسیم لاکتات به عنوان استخراج کننده عنصر فسفر (P) از خاک استفاده می شود. برای این کار می توان از محلول کلسیم لاکتات در HCl رقیق استفاده کرد که تهیه آن بسیار راحت تر از سایر معرفها است.

پتاسیم (K) از عنصر غذایی بسیار مهم گیاهان در خاک  می باشد که کمبود آن تاثیر منفی بسیار زیادی دارد. یکی از روشهای رایج استخراج و اندازه گیری این عنصر استفاده از محلول کلسیم لاکتات است.

کلسیم لاکتات داری خاصیت آنتی تارتار (anti-tartar) است در نتیجه می تواند مانع زرد شدن دندانها گردد. به همین خاطر به فرمولاسیون خمیردندانها و دهان شویه ها اضافه می گردد.

همچنین می توان این ماده را به عنوان یک عامل نگهدارنده به غذاهایی که برای انواع حیوانات به صورت صنعتی و تجاری تولید می گردد اضافه نمود.

جدا از خواصی که کلسیم لاکتات دارد خود این ماده از منابع قابل دسترس کلسیم محسوب می گردد. در نتیجه می توان از آن برای پیشگیری و درمان کمبود کلسیم استفاده کرد.

در کشاورزی می تواند به عنوان یک ماده تقویت کننده برای تغذیه گیاهان و درختان بکار رود و میتواند کیفیت بافت میوه ها و سبزیجات را ارتقا دهد.

مشخصات کلسیم لاکتات

کاتالوگ نامبر۱.۰۲۱۰۳
نام لاتین Calcium lactate
نام فارسیکلسیم لاکتات
Cas no۵۷۴۳-۴۷-۵
گرید مادهfor soil tests
وزن مولکولی۳۰۸.۲۹
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Calcium lactate

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده کلسیم لاکتات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Calcium lactate

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

کلسیم لاکتات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!