ماده آزمایشگاهی هگزا متیل‌ بنزن (Hexamethylbanzene) از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه‌ی خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخوانید.

توضیحات هگزا متیل‌ بنزن

هگزا متیل‌ بنزن ماده‌ی شیمیایی جالبی است که با نام‌های تجاری ۶،۵،۴،۳،۲،۱-هگزا متیل‌ بنزن و همچنین ملیتن(Mellitene) شناخته می‌شود. نام ملیتین از نام یک ماده‌ی معدنی کمیاب(نمکِ آلومینیومِ هیدراته‌ی بنزن‌هگزا کربوکسیلیک اسید) عسلی رنگ گرفته شده است. ملیت در زبان یونانی به معنای عسل می‌باشد. این ماده با فرمول شیمیایی C۱۲H۱۸ به صورت منشورها یا سوزن‌های بی‌رنگ تا سفید کریستالی و همچنین پودر کریستالی سفید رنگ دیده می‌شود. با چگالی ۱.۰۶۳۰ g cm−۳  دارای نقطه‌ی ذوب ۱۶۵.۶ ± ۰.۷ °C و نقطه‌ی جوش۲۶۵.۲ °C (509.4 °F; 538.3 K) می‌باشد. هگزا متیل‌ بنزن در آب نامحلول است؛ اما برخلاف آن در استیک‌اسید، استون، بنزن، کلروفرم، دتیل‌اتر و اتانول انحلال‌پذیر است.

این هیدروکربن معطر دارای یک حلقه‌ی ۶ ضلعی مرکزی و مسطح است که از اکسایش آن می‌توان ملیتیک‌اسید را بدست آورد. در Angewandte Chemie International Edition گزارش شده است که هگزا متیل‌ بنزن ساختار هرمی شکلی از خود نشان می‌دهد که در آن یک اتم کربن، یک برهم‌کنشِ پیوندی با شش اتم کربن دیگر ایجاد می‌کند. این ساختار بی‌سابقه نه تنها قانون هشتگانه را نقض نمی‌کند بلکه نشان می‌دهد پیوندهای کربن-کربنِ تشکیل شده، دو الکترونی نیستند و یک اتم کربن می‌تواند مستقیما با بیش از چهار اتم پیوند برقرار کند. برای تهیه‌ی این ماده‌ی آروماتیک می‌توان فنل را به همراه متانول در دمای بالا و تحت تاثیر کاتالیزوری مانند آلومینا بدست آورد.

کاربرد هگزامتیل‌ بنزن

هگزا متیل‌ بنزن معمولا در فاز گازی و دمای بالا(تقریبا ۴۰۰ درجه‌ی سانتیگراد) از تاثیر کاتالیزورهای جامد ایجاد می‌گردد. هگزا متیل‌ بنزن می‌تواند به عنوان لیگاند در ترکیبات آلی فلزی استفاده شود. علت این امر را می‌توان در حلقه‌ی بنزنی این ترکیب جستجو کرد. سیستم آروماتیک غنی از الکترون در ملیتن به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک لیگاند آلی موثر عمل نماید. از جمله کمپلکس‌هایی که از طریق فعالیت این ماده ایجاد می‌گردد، می‌توان به کمپلکس‌های کبالت، کروم، آهن، رنیم، رودیوم، روتنیوم و تیتانیوم اشاره کرد. لازم به ذکر است که این کمپلس‌ها می‌توانند تحت واکنش های ردوکس قرار بگیرند. جالب است بدانید که این ویژگی سبب ایجاد زمینه‌های مطالعاتی فراوانی در شیمی اورگانو روتنیوم گردیده است.

هگزا متیل‌ بنزن به صورت انحصاری در تحقیقات شیمیایی گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این بنزن به عنوان واسطه‌ی دارویی، در سنتز آلی ترکیبات و همچنین به عنوان حلال برای طیف سنجی He-NMR استفاده می‌شود. این ماده در واکنش با دی‌متیل دی‌اکسیران، محصول اصلیِ یک تری اپوکسید غیر معمول اکسپان را می‌دهد.

مشخصات هگزا متیل‌ بنزن

کاتالوگ نامبر۳۲۲۳۷۷
نام لاتینHexamethylbanzene
نام فارسیهگزامتیل‌بنزن
Cas no۸۷-۸۵-۴
فرمول شیمیاییC6(CH3)6
درصد خلوص۹۹%
وزن مولکولی۱۶۲.۲۷
شرایط نگهداریدمای اتاق

فروش Hexamethylbanzene

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش‌های تحقیقاتی، ماده هگزا متیل‌ بنزن با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می‌توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas  مواد شیمیاییِ درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آنها به صورت زیر می‌باشد:

  • کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری.
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری.

روش‌های ارسال کالا:

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک.
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا.

قیمت Hexamethylbanzene

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت‌های مناسب می‌باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راه‌های ارتباطی با دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

هگزامتیل‌بنزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!