مواد آزمایشگاهی جزئی از نیازهای اصلی مؤسسات علمی و پژوهشی هستند که برای افراد فعال در این بخش مهیا می شوند. علم بدون تجربه هیچ کاری از پیش نمی برد. از این رو در دانشگاه ها و مؤسسات علمی و پژوهشی و حتی در بخش آزمایشگاه های شرکت های تولیدی پس از بررسی تئوری یک موضوع باید در وسعت کم آن را اجرایی کرد. این کار در محیط آزمایشگاه انجام می گیرد و فعالیت های علمی یک موسسه را تکمیل می کند؛ اما تأمین خرید مواد آزمایشگاهی چگونه انجام می گیرد و کیفیت آن ها به چه صورتی است؟

برای همین منظور در این مطلب در مورد انواع مواد آزمایشگاهی، مشتریان و نحوه تامین آن می پردازیم.

مواد آزمایشگاهی چه مواردی را شامل می شود؟

علوم مختلف با توجه به فعل و انفعالات معمول موجود در طبیعت پایه ریزی می شوند تا بشر توانایی کافی در زمینه بررسی و تحلیل طبیعت را داشته باشد. از این رو مواد آزمایشگاهی نیز اکثرا بر همین اساس تولید می شوند. موادی که در طبیعت وجود دارند و باعث تغییر در طبیعت و زندگی بشر می شوند. برای بررسی این تغییرات باید مواد مختلف را مورد آزمایش قرار داد تا تغییرات لازم را بتوان اعمال کرد.

اکثر مواد آزمایشگاهی شامل مواد شیمیایی هستند که در بخش های مختلف وجود دارند. برخی از آن ها حتی در بدن انسان نیز به صورت طبیعی یافت می شوند. مواد اسیدی و بازی در انواع قوی و ضعیف، مواد فلزی و غیر فلزی، مواد گازی فرار و … همگی در طبیعت تغییر ایجاد می کنند و در آزمایشگاه ها نیز برای تکمیل فرآیند یادگیری علم از آن ها به عنوان مواد آزمایشگاهی استفاده می شود.

علاوه بر مواد شیمیایی، مواد زیستی و آلی نیز جزو موادی هستند که در رشته هایی مانند پزشکی، زیست شناسی، صنایع غذایی و … مورد استفاده قرار می گیرند و در این آزمایشگاه ها از آن ها بهره می برند.

از این رو با توجه به این که آزمایشگاه در چه زمینه ای کار می کند از مواد آزمایشگاهی مختلفی از جمله مواد شیمیایی و زیستی استفاده می شود.

خرید مواد آزمایشگاهی در تهران و شهرستانها

مشتریان مواد آزمایشگاهی چه کسانی هستند؟

ممکن است انواع مواد شیمیایی در فروشگاه های مختلفی وجود داشته باشند و از آن ها در صنعت نیز استفاده شود. ولی آن چه که مهم است، حساسیت بر روی درجه خلوص مواد شیمیایی و غلظت این مواد است که باید با دقت بسیار بالایی اندازه گیری شود. به همین علت نمی توان از هر جایی برای تأمین مواد آزمایشگاهی اقدام کرد.

خرید مواد آزمایشگاهی از مراکز معتبر و شرکت های مجاز انجام می گیرد. مشتریان این محصولات دانشگاه های مختلف و هر موسسه علمی و پژوهشی است که به این مواد در آزمایشگاه های خود برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیاز دارند.

رشته هایی مانند شیمی، مواد، زیست شناسی، بهداشت محیط، محیط زیست، میکروبیولوژی، پزشکی، داروسازی و غیره و تمام گرایش های مربوط به آن ها واحدهای عملی زیادی دارند که در آزمایشگاه ها به کمک مواد آزمایشگاهی ارائه می شوند. از این رو مسئولان این آزمایشگاه ها موظف اند مواد مورد نیاز را برای این افراد تأمین کنند.

علاوه بر این در کارخانجات تولیدی قبل از این که یک محصول به مرحله تولید انبوه برسد نیازمند انجام آزمایشگاه های گوناگونی است. به همین علت آزمایشگاه های مجهزی در این شرکت ها وجود دارد که باید بتوانند به کمک مواد آزمایشگاهی بسیار دقیق و حساس فعالیت های اولیه خود را به انجام برسانند. در این صورت می توانند به راحتی تولیدات خود را پس از نتیجه گیری به مرحله تولیدات انبوه و بهره برداری برسانند.

 خرید مواد شیمیایی
خرید مواد شیمیایی

خرید مواد آزمایشگاهی به صورت عمده و جزئی

خرید مواد شیمیایی و سایر مواد آزمایشگاهی ممکن است با توجه به نیاز موسسه به صورت انبوه یا جزئی خریداری شود. برخی از مواد به علت محدودیت در فروش قابل عرضه به صورت انبوه نیستند و مجوزهای لازم باید برای خرید و فروش آن ها کسب شود. از این رو شرکت های معتبر که در این زمینه کار می کنند باید اصول و نکات مربوط به این محصولات را کاملاً رعایت کنند.

برخی از مواد نیز هر روز در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند و به علت حجم مورد نیاز باید به صورت عمده خریداری شود. برخی از نمک ها در آزمایشگاه های شیمی به وفور مورد نیاز هستند و خرید انبوه آن ها مشکلی ایجاد نمی کند. به همین علت مؤسسات علمی برای خرید  به صرفه تر آن ها را به صورت عمده خریداری می کنند.

هنگام خرید این مواد باید دقت داشته باشید که از مراکز معتبر اقدام کنید. غلظت که روی محصول نوشته شده است در حین آزمایش به فرمول های علمی وارد می شود و در صورت دقیق نبودن آن نتیجه را ناخودآگاه دستخوش تغییر می کند. از این رو یک خطای غیر قابل دید را ایجاد می کند که نتیجه آزمایش را ممکن است دچار مشکل کند. از این رو مراکزی را برای خرید برگزینید که از کیفیت و درجه خلوص محصولات آن ها اطمینان خاطر داشته باشید.

مواد شیمیایی
مواد شیمیایی

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی سیگما آلدریچ

یکی از برندهای معروف و جهانی در زمینه تولید مواد شیمیایی و آزمایشگاهی، سیگما آلدریچ است که توانسته است نبض بازار جهانی مواد آزمایشگاهی را در دست بگیرد. این شرکت تولیدی محصولات مختلفی را تولید می کند و از ترکیب چندین شرکت مطرح و بزرگ ایجاد شده است و از مزایای مهم این شرکت تولیدی این است که امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی در سراسر دنیا فراهم گردیده است.

شرکت دایا اکسیر وارد کننده و عرضه کننده انواع مواد شیمیایی مرغوب از برند سیگما آلدریچ است که امکان خریدی راحت و مطمئن را برای مشتریان فراهم کرده است. در این شرکت انواع محصولاتی که مورد نیاز در آزمایشگاهی های سطح پایین تا بسیار تخصصی است، قابل خرید است.

برای خرید مواد شیمیایی و غیر شیمیایی می توان با مشاوران این شرکت دایا اکسیر تماس گرفت و از مشاوره های رایگان کارشناسان در این زمینه بهره برد. همچنین نکات مورد نیاز برای نحوه نگهداری، حمل و استفاده از این محصولات نیز در زمان خرید به مشتری ارائه می شود تا راحت تر بتواند از این مواد استفاده کند و جلوی فاسد شدن مواد و همچنین خطرهای احتمالی برخی از مواد حساس گرفته شود.

خرید مواد آزمایشگاهی از دایا اکسیر به مشتریان این اطمینان را می دهد که خطای حاصل از کیفیت پایین مواد در آزمایش ها به شدت کاهش یافته و غلظت و خلوص مواد که بر روی آن ها نوشته شده است کاملاً واقعی می باشد.

6 دیدگاه در خرید مواد آزمایشگاهی در تهران و شهرستانها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!