یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی اسید فلوریدریک (Hydrofluoric acid 38-40%) میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر نمایندگی مرک در ایران بخوانید.

توضیحات اسید فلوریدریک

اسید فلوریدریک یا هیدروفلوریک اسید می‌باشد با نام آیوپاک فلورین و نام‌های تجاری فلوریدریک اسید و هیدرونیوم فلورید شناخته می‌شود. فرمول شیمیایی این مایع بی‌رنگ HF است. دارای چگالی ۱.۱۵ g/mL (for 48% soln.) و اسیدیته‌ی ۳.۱۷ می‌باشد. خورندگی بسیار بالایی دارد و جالب است بدانید که عنصر فلوئور از آن استخراج می‌گردد. بیشتر اجزاء فلوئورید آلی با حجم زیاد از هیدروفلوئوریک اسید بدست می‌آیند. مهم‌ترینِ این اجزا عبارتند از Na۳AlF۶، کریولیت، AlF۳ و آلومینیوم تری‌فلوراید. مخلوط مذاب این جامدات به عنوان یک حلال با دمای بالا برای تولید آلومینیوم فلزی عمل می‌کنند. سایر فلوریدهای معدنی تهیه شده از اسید هیدروفلوئوریک عبارتند از فلوراید سدیم و هگزافلوئورید اورانیوم.

HF اولین بار در سال ۱۷۷۱ توسط کارل ویلهلم شیل تهیه شد. امروزه این ماده عمدتا از طریق تصفیه‌ی فلوریت معدنی CaF2 با اسید سولفوریک غلیظ در دمای ۲۶۵ درجه سانتیگراد تولید می‌گردد. این اسید همچنین محصول جانبی تولید اسید فسفریک از آپاتیت و فلوروآپاتیت است. به دلیل واکنش‌پذیری بالای این اسید با شیشه، بهتر است در ظروف پلاستیکی فلوئوردار(اغلب PTFE) ذخیره شود.

کاربرد اسید فلوریدریک

کاربرد اصلی Hydrofluoric acid 38-40% و یا اسید فلوریدریک در شیمی ارگانوفلوئورین است. بسیاری از ترکیبات آلی فلوئور با استفاده از HF به عنوان منبع فلوئور تهیه می‌شوند از جمله تفلون، فلوروپلیمرها، فلوئوروکربن‌ها و مبردهایی مانند فریون. بسیاری از داروها حاوی فلوئور هستند. یکی از داروهای ضد افسردگی به نام فلوکستین (پروزاک) در محتویات خود حاوی این اسید می‌باشد. ژل اسید هیدروفلوئوریک ۹-۵% را معمولاً برای قلم‌کاری تمام ترمیم‌های سرامیکی دندان جهت بهبود باندینگ استفاده می‌کنند. حتی به علت توانایی یادشده، اسید هیدروفلوئوریک رقیق جزء لکه‌برهای زنگ خانگی، در کارواش‌های خودرو در ترکیبات «پاک‌کننده چرخ»، در بازدارنده‌های زنگ سرامیکی و پارچه و همچنین در پاک‌کننده‌های لکه‌های آب قابل استفاده باشد.

به دلیل توانایی اسید فلوریدریک در حل کردن اکسیدهای آهن و آلاینده‌های مبتنی بر سیلیس، از آن در بویلرهای پیش‌راه‌اندازی که بخار با فشار بالا تولید می‌کنند، استفاده می‌شود. از این ماده برای حکاکی ویفرهای شیشه‌ای و سیلیکونی استفاده می‌کنند. حتی می‌توان از فلوریدریک اسید در مخازن ایچینگ مرطوب برای جلا دادن و یخ‌زدگی شیشه نیز استفاده کرد. این  اسید همچنین توانایی حل کردن نمونه‌های سنگی(معمولاً پودری) را دارد که این ویژگی به محققان در استخراج فسیل‌های آلی از سنگ‌های سیلیکات کمک می‌کند. یکی دیگر از جالب‌ترین کاربردهای این ماده استفاده از آن به شکل اسید هیدروفلوئوریک آلکیله در فرآیند آلکیلاسیون به عنوان واکنش استاندارد در پالایشگاه‌های نفت است.

مشخصات اسید فلوریدریک

کاتالوگ نامبر۱.۰۰۳۳۷
نام لاتینHydrofluoric acid 38-40%
نام فارسیاسید فلوریدریک
نام مشابهHydrofluoric acid solution, Fluoric acid
گرید مادهEMPLURA
شرایط نگهداریدمای اتاق

نحوه خرید Hydrofluoric acid 38-40%

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده اسید فلوریدریک با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی  تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Hydrofluoric acid 38-40%  

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

اسید فلوریدریک

2 دیدگاه در خرید اسید فلوریدریک مرک

  1. دکتر امانی says:

    سلام لطفاً فاکتور مواد شیمیایی آزمایشگاه زیر را صادر بفرمایید. ممنونم
    یدید پتاسیم
    تیترازول سدیم تیوسولفات
    تیترازول اسید کلریدریک 1 نرمال
    اسید کلریدریک
    یدید جیوه
    نشاسته

    • دایا اکسیر says:

      با سلام خدمت شما
      لطفا نام مرکز خرید کننده و همچنین لیست مواد را به واتساپ یا تگرام 09017777023 ارسال بفرمایید پیش فاکتور سریعا خدمت شما ارسال میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!