یکی از محصولات موجود در برند مرک، ماده شیمیایی آزمایشگاهی پتاسیم نیترات میباشد که تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران بخوانید.

توضیحات پتاسیم نیترات

پتاسیم نیترات نمک معدنی است که به عنوان نیترات فلز قلیایی شناخته می‌شود. این ماده به عنوان منبع طبیعی نیترات بوده که برای کاربردهای مختلفی از جمله نگهداری از مواد غذایی، کود، تولید آتش و مواد منفجره و… استفاده می‌شود. این نمک از پتاسیم کلراید و منبع نیترات سدیم، نیترات آمونیوم یا اسید نیتریک ساخته شده است. پتاسیم نیترات به عنوان ماده کریستالی و محلول در آب در دسترس قرار دارد که می‌توانید آن را در وزن‌های مختلف سفارش داده و خریداری کنید.

کاربرد پتاسیم نیترات

از پتاسیم نیترات در زمینه‌های متنوعی استفاده می‌شود. یکی از رایج‌ترین کاربردهای پتاسیم نیترات به عنوان اکسیدکننده در باروت است. امروزه از باروت در ساخت مواد منفجره، موتور موشک‌ها و… استفاده می‌شود و پتاسیم نیترات نقش مهمی در ساخت این مواد دارد. همچنین از این ماده برای سوختن یکنواخت تنباکو در سیگار استفاده می‌شود.

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم پتاسیم نیترات، استفاده از آن به عنوان کود برای گیاهان است. این ماده منبع محلول دو ماده مغذی اصلی برای گیاهان به شمار می‌رود. از پتاسیم نیترات به عنوان کود برای محصولات با ارزش بالا استفاده می‌شود که از تغذیه نیترات و منبع پتاسیم بدون کلرید بهره می‌برند.

به طور کلی نیترات‌ها برای پخت سریع‌تر گوشت نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند. از نیترات پتاسیم به عنوان نگهدارنده مواد غذایی به منظور حفظ رنگ قرمز گوشت‌های پخته‌شده، جلوگیری از رشد باکتری‌های خطرناک، تعویض ترش شدن و فاسد شدن غذا و جلوگیری از بوی بد استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که از این نمک برای ساخت خمیر دندان برای دندان‌های حساس نیز استفاده می‌شود و این کاربرد اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. همچنین باید گفت که این ماده به صورت طبیعی در بسیاری از مواد غذایی و سبزیجات همچون اسفناج، کاهو، کرفس و… وجود دارد.

مشخصات پتاسیم نیترات

کاتالوگ نامبر۱.۰۵۰۶۳
نام لاتینPotassium nitrate
نام فارسیپتاسیم نیترات
نام مشابهPotassium nitrate
Cas no۷۷۵۷-۷۹-۱
فرمول شیمیاییKNO3
گرید مادهfor analysis
وزن مولکولی۱۰۱.۱
شرایط نگهداریدمای اتاق

 نحوه خرید Potassium nitrate

شرکت دایا اکسیر نمایندگی شرکت مرک در ایران با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده پتاسیم نیترات با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با شرکت دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن کاتالوگ نامبر ماده درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید. ضمنا امکان خرید اینترنتی مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیز فراهم میباشد.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد.

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Potassium nitrate

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد شیمیایی مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت مواد شیمیایی خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

پتاسیم نیترات

6 دیدگاه در خرید پتاسیم نیترات مرک

  1. ناشناس says:

    سلام چهار کیلو پتاسیم نیترات نیاز داریم از برند مرک و پیش فاکتور میخوایم به نام سازمان پژوهش ها
    در ایمیل جوابگو هستید؟

  2. فکری شرکت پایش پیشرو says:

    سلام
    ما گرید صنعتی این ماده رانیاز داریم حدود 2 تن شما امکان تامین دارید یا صرفا گرید آزمایشگاهی موجود دارید؟

    • دایا اکسیر says:

      سلام وقت شما بخیر
      بعضی از مواد گرید صنعتی هم قابل تامین میباشد و میبایست با انبار هماهنگ گردد لطفا جهت هماهنگی با انبار با کارشناسان دفتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!