مواد شیمیایی مرک: ماده شیمیایی آزمایشگاهی پتاسیم دی کرومات Potassium dichromate از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

توضیحات پتاسیم دی کرومات Potassium dichromate

پتاسیم دی کرومات ترکیبی شیمیایی با فرمول شیمیایی K2Cr2O7 است که عمدتا به عنوان عامل اکسنده از آن استفاده می‌شود. این ترکیب به عنوان نمک سدیم در صنعت به کار برده می شود. پتاسیم دی کرومات همچنین یک پیش ماده برای آلومینیوم است.

چگالی پتاسیم دی کرومات  ۶۷۶/۲ گرم بر میلی‌لیتر است که بیشتر از چگالی آب است. از دیگر خصوصیات فیزیکی آن این است که بی بو و محلول در آب است. در دما و فشار محیط پایدار است و با موادی که به عنوان عامل کاهنده عمل می‌کنند اصلا دوست نیست چرا که پتاسیم دی‌ کرومات خود یک ماده اکسنده بسیار قوی است. اکسید کننده قوی به ترکیباتی گفته می‌شود که خاصیت اشتعال پذیری سایر مواد را با استفاده از اکسیژن افزایش می‌دهد. از این رو، پتاسیم دی‌ کرومات باید از این مواد کاهنده و همچنین و سایر مواد ناسازگار با آن دور باشد چراکه امکان دارد یک وضعیت انفجاری ایجاد شود.

 

کاربردهای پتاسیم دی کرومات Potassium dichromate

پتاسیم دی کرومات بسیار خورنده است و یک ماده اکسید کننده بسیار قوی است و از این ویژگی آن در کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود. عنصر شیمیایی پتاسیم برای طیف گسترده‌ای از عملکردهای بیولوژیکی در بدن انسان کاربرد دارد ولی ترکیب شیمیایی این ماده کاملا برعکس است و برای سلامتی انسان بسیار مضر است. بخشی از کاربرد این ماده در صنعت به ترتیب زیر میباشد:

کاربرد پتاسیم دی کرومات به عنوان تمیزکننده

  • از این ماده برای تهیه محلول‌های تمیز کننده قوی برای ظروف شیشه‌ای و مواد چدنی استفاده می‌شود.

کاربرد پتاسیم دی کرومات به عنوان مهار کننده خوردگی فلزات

  • در حفاری گل و لای، نگهدارنده های چوب، سیمان و به عنوان مهار کننده خوردگی فلزات استفاده می شود.

کاربرد پتاسیم دی کرومات در صنایع شیمیایی

  • این ماده شیمیایی برای تولید محصولاتی مانند واکس کفش و چسب تا تولید رنگدانه و فرآیندهای فوتوشیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سدیم دی کرومات دارای طبیعت بسیار خورنده است و یک عامل اکسید کننده قوی است. این ماده معمولاً برای تولید سایر ترکیبات کروم استفاده می شود.
  • این ترکیب شیمیایی معمولا به عنوان معرف شیمیایی معدنی برای فرآیندهای صنعتی و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این ماده شیمیایی در فرآیند گالوانیزه در مخزن خنک کننده نیز کاربرد دارد.

 

مشخصصات Potassium dichromate

کاتالوگ نامبر۱.۰۴۸۶۴
نام لاتین Potassium dichromate
نام فارسیپتاسیم دی کرومات
نام مشابهPotassium dichromate, Potassium bichromate, Potassium pyrochromate
Cas no۷۷۷۸-۵۰-۹
فرمول شیمیاییCr2K2O7
گرید مادهfor analysis EMSURE® ACS,ISO,Reag. Ph Eur
وزن مولکولی۲۹۴.۱۸
دمای نگهداری۲-۳۰°C

 

نحوه خرید پتاسیم دی کرومات Potassium dichromate

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده Potassium dichromate با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید.

قیمت پتاسیم دی کرومات Potassium dichromate

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه مواد آزمایشگاهی از شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا از طریق راههای ارتباطی با کارشناسان فروش مجموعه تماس حاصل نمایید.

 

پتاسیم دی کرومات Potassium dichromate

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!