برای هر وارد کننده مواد سیگما یا هر مواد شیمیایی برای هر برند و شرکت دیگری در دنیا قوانین و مقرراتی وجود دارد که باید رعایت شود. البته علاوه بر قوانین و مقررات بین المللی برخی از قوانین محلی و خاص آن کشور هم وجود دارد که بسته به اینکه این وارد کننده مواد سیگما در چه کشور و منطقه‌ای فعالیت می‌کند، متفاوت است. شرکت دایا اکسیر  شرکتی است که دارای سال‌ها تجربه در زمینه واردات و فروش نه تنها مواد شیمیایی و آزمایشگاهی برند سیگما آلدریچ بلکه بیشتر برندهای بین المللی تولید کننده در این زمینه است. این شرکت توانسته مجوزهای لازم برای اینکه یک وارد کننده مواد سیگما در ایران شود را بگیرد.

در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا جنبه های مختلف واردکننده های سیگما را بررسی کنیم

سازمان های نظارتی بر شرکت های وارد کننده مواد شیمیایی سیگما

یکی از مهمترین سازمان‌های نظارتی در داخل کشور برای کنترل واردات مواد شیمیایی و آزمایشگاهی، سازمان حفاظت محیط زیست است. این سازمان صلاحیت ردیابی انواع مواد شیمیایی که در حال حاضر تولید و یا وارد ایران می‌شوند را دارد. سازمان حفاظت محیط زیست بارها و بارها این مواد شیمیایی را بررسی و آزمایش می‌کند تا در گزارش نهایی خود آنهایی را که ممکن است خطری برای محیط زیست یا سلامتی انسان داشته باشد، اگر در داخل تولید می‌شوند، تولید آنها را متوقف و اگر وارد می‌شوند، واردات آنها را ممنوع کند.

همچنین، سازمان حفاظت محیط زیست مکانیسمی را برای ردیابی هزاران ماده شیمیایی جدید که هر ساله می‌تواند دارای خصوصیات ناشناخته یا خطرناک باشد، بررسی می‌کند و بر روی آنها آزمایشات تخصصی انجام می‌دهد. این سازمان سپس می‌تواند ورود و یا تولید این مواد شیمیایی را در صورت لزوم برای محافظت از سلامت انسان و محیط زیست ممنوع و متوقف کند. اما شرکت سیگما آلدریچ یک شرکت معتبر و شناخته شده بین المللی در سطح جهان است که مواد شیمیایی و آزمایشگاهی را تولید می‌کند که توانسته قوانین بین المللی و اتحادیه اروپا را برای تولید و صادرات بگیرد، بنابراین یک شرکت ایرانی وارد کننده مواد سیگما مثل شرکت دایا اکسیر مشکلی برای واردات محصولات این شرکت به داخل کشور را ندارد.

در فایل صوتی زیر می توانید بطور خلاصه در مورد ویژگی های یک شرکت واردکننده مواد شیمیایی سیگما گوش دهید:

انواع مواد شیمیابی

یک وارد کننده مواد سیگما باید دارای چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی باشد؟

تجارت خارجی طی سال‌های متمادی شاهد تغییرات بسیاری بوده است و به دلیل دلایل مختلف، با افزایش ارتباطات و تحقیقات بازار جهانی، رقابت شدیدی بین شرکت‌های وارد کننده مختلف ایجاد شده است. به خصوص اگر رقابت بین واردکنندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی باشد که خود در دسته بندی و طبقه بندی جداگانه از شرکت‌های وارد کننده قرار می‌گیرند. چرا که انتقال مواد شیمیایی و آزمایشگاهی از کشوری به کشور دیگر بسیار حساس و چالش برانگیز است یک شرکت وارد کننده این محصولات باید بتواند مجوزهای بین المللی و داخلی واردات و توزیع آنها را در کشور خود بگیرد و قوانین و مقررات مهم در این زمینه را رعایت کند. یک وارد کننده مواد سیگما باید دارای تجربه کافی در این زمینه باشد. شرکت دایا اکسیر به عنوان یک وارد کننده مواد سیگما و نماینده رسمی شرکت سیگما آلدریچ دارای تجربه کافی در این زمینه است و مجوزهای لازم برای ورود و فروش محصولات این شرکت را توانسته با موفقیت کسب کند.

عوامل موفقیت برای یک وارد کننده مواد سیگما چیست؟

در ادامه مقاله عوامل موفقیت یک وارد کننده مواد سیگما معرفی و بررسی می‌شود.

 محصول را می‌شناسد و به آن اعتقاد دارد

یک وارد کننده مواد سیگما جوانب مثبت و منفی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی‌ را که از این شرکت خریداری می‌کند، می‌داند. این امکان وجود دارد که این وارد کننده در کشور صادرکننده این محصول با آن آشنایی کافی پیدا کرده و اعتقاد ویژه ای دارد که فروش این محصولات نیز در کشور خود هم موفقیت آمیز خواهد بود. این شرکت وارد کننده انواع محصولات این شرکت را مورد مطالعه قرار داده است و به طور مداوم دانش خود را در مورد آن افزایش می‌دهد. این وارد کننده به آن اشتیاق دارد و معتقد است که فروش آن در بازار داخلی موفقیت آمیز خواهد بود.

 می‌داند چگونه با موانعی که از کشور صادرکننده تحمیل شده، مقابله کند

برخی از کشورها و شرکت‌ها به دلیل وجود مشکلاتی مانند تحریم‌های آمریکا ممکن است موانعی برای وارد کنندگان مواد شیمیایی در ایران ایجاد کنند. این موانع می‌تواند روند واردات را کندتر کند. بنابراین بسیار مهم است که وارد کننده صبر داشته باشد و بداند که چگونه با چنین موانع و مشکلاتی مقابله کند، با دانستن بهترین راه حل برخی از مشکلات احتمالی کشور صادر کننده را برطرف کند. شرکت دایا اکسیر به عنوان یک وارد کننده مواد سیگما در ایران چون نماینده رسمی این شرکت است، توانسته با تخصص و تجربه خود این مشکلات و موانع را برطرف کند.

شرکت سیگما آلدریچ

 دارای پلن B باشد

یک وارد کننده مواد سیگما حرفه‌ای و با تجربه می‌داند که شکست پایان کار نیست بلکه درهای کسب یک فرصت جدید را باز می‌کند. او در مواجهه با ناامیدی خود را کنترل می‌کند و همیشه اگر طرح اولیه این شرکت به راهی که می‌خواست نتیجه نداد، پلن یا طرح B را اجرا می‌کند. این پلن B می‌تواند به او کمک کند که یک محصول متفاوت را به بازار هدف وارد کرده و به فروش برساند. شرکت دایا اکسیر دارای طرح‌ها و پلن‌های متفاوت و گوناگون برای واردات و فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ و دیگر شرکت‌های بین المللی تولید کننده این محصولات است.

 رقبای خود را می شناسد

شناختن رقبای خود و نقاط ضعف و قوت آنها برای رسیدن به موفقیت بسیار موثر است. بررسی و مطالعه تاریخچه آنها به یک وارد کننده بالقوه جدید کمک خواهد کرد تا در مدت زمان کوتاه تری به آنچه می‌خواهد برسد. اما به هر حال این شرکت رقبای دیگری هم در بازار ایران برای واردات محصولات این شرکت دارد که می‌تواند با تکیه بر این نکته که دایا اکسیر نماینده رسمی شرکت سیگما آلدریچ است، بر رقبای خود برتری یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!