محیط DNAse آگار کندا از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط DNAse آگار کندا

محیط DNAse آگار کندا به طور کلی برای شناسایی استافیلوکوکوس‌های بیماری‌زا مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از تست DNAse باعث جداسازی و شناسایی بسیاری از گونه‌ها از یکدیگر می‌گردد. این محیط کشت مشابه دیگر محیط‌ها از اجزای به خصوصی تشکیل شده است. پپتون سویا وپپتون کازئین به عنوان منبع نیتروژن و آمینه اسید در این محیط کشت حضور دارند و هم‌چنین تامین کننده‌ی ویتامین و دیگر مواد معدنی نیز هستند.

نمک سدیم کلرید به عنوان الکترولیت اصلی در این محیط مورد استفاده قرار گرفته و هم‌چنین شرایط اسمزی محیط را نیز تنظیم می‌کند. علاوه بر این موارد، مقداری دئوکسی ریبونوکلئیک اسید نیز در این محیط وجود دارد که به وسیله‌ی آن فعالیت آنزیمی DNAse تست شود. از آگار نیز برای جامد سازی محیط استفاده می‌شود.

کاربرد محیط DNAse آگار کندا

محیط DNAse آگار کندا نوعی محیط کشت افتراقی است که باعث تفکیک و شناسایی  برخی از باکتری‌ها از یک‌دیگر می‌شود. این محیط درواقع برای انجام تست فعالیت آنزیمی DNAse طراحی شده و وجود و عدم وجود و یا میزان فعالیت این آنزیم در باکتری‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد. زمانی که باکتری در این محیط کشت داده می‌گردد، بعد از رشد اگر این آنزیم را داشته باشد اطراف منطقه‌ی رشد آن ناحیه شفافی ایجاد می‌شود.

از محیط DNAse آگار کندا برای شناسایی و جداسازی برخی از گونه‌های بیماری‌زا استفاده می‌شود اما مهم ‌ترین گونه‌ایی که به وسیله این محیط شناسایی می شود استافیلوکوکوس اورئوس است. این باکتری بیماری‌زا به دلیل داشتن آنزیم کوآگولاز از برخی استافیلوکوک‌ها جدا می‌شود. برای جدا کردن استافیلوکوکوس اورئوس که کوآگولاز مثبت هست از دیگر استافیلوکوک‌های کوآگولاز مثبت هستند از این تست استفاده می‌گردد.

محیط DNAse آگار کندا محدود به استافیلوکوک‌ها نبوده و برای شناسایی گونه‌های بیماری‌زای دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اعضای جنس سراشیا از باکتری‌های بیماری‌زایی هستند که به وسیله‌ی این محیط قابل شناسایی بوده. علاوه بر این باکتری، کمپیلوباکتر ججونی نیز یکی از باکتری‌هایی استه که به دلیل داشتن فعالیت DNAse از دیگر باکتری‌ها جدا می‌شود. موراکسلا کاتارهالیس و کورینه‌باکتریوم دیفتریه نیز از باکتری‌های پر اهمیت پزشکی هستند که به وسیله‌ی این محیط کشت شناسایی می‌گردند.

به دلیل کاربرد زیاد این محیط در زمینه‌ی پزشکی و جداسازی گونه‌های با اهمیت بالینی، این محیط کشت در آزمایشگاه‌های بالینی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. هم‌چنین قیمت انجام تست DNAse به کمک این محیط کشت مناسب است و به دلیل ساده بودن انجام  تست DNAse در این محیط کشت، از این محیط کشت در مراکز نحقیقاتی نیز استفاده می‌شود.

مشخصات محیط DNAse Agar کندا

نام لاتین DNAse Agar
نام فارسیDNAse آگار
گرید مادهsuitable for microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط DNAse Agarکندا

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط DNAse آگار کندا با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط DNAse Agarکندا

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط DNAse آگار کندا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!