محیط کشت محیط کشت KF آگار Agar KF از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت محیط کشت KF آگار

محیط کشت KF آگار یک محیط کشت انتخابی برای انجام برخی امور تحقیقاتی در حوزه بررسی و تشخیص وجود میکروارگانیسم ها محسوب می شود. این محیط کشت جهت جداسازی و شمارش انتروکوک ها از انواع نمونه های آب آشامیدنی، فاضلاب و غیره به کار می رود. اساس کار این محیط کشت را می توان استفاده از روش فیلتراسیون غشایی و شمارش صفحه دانست.

مقدار زیادی پلی پپتون موجود در نمونه به محیط کشت KF آگار ظرفیت غذایی قابل توجهی می دهد. در حقیقت ترکیب با لاکتوز و مالتوز به محیط اجازه می دهد تا تمام نیازهای تغذیه ای میکروارگانیسم ها را برآورده کند. وجود سدیم آزید در این محیط کشت از رشد آلاینده های گرم منفی جلوگیری می کند. در حالی که وجود NaCl تعادل اسمزی آن را حفظ می نماید.

بروموکروزول بنفش نشان دهنده تغییر در pH با تغییر رنگ از بنفش به زرد است. در نهایت، TTC به Formazan، یک ماده نامحلول در سلول، کاهش می یابد، که به کلنی ها رنگ صورتی-قرمز قهوه ای می دهد. در حالت کلی ترکیبات موجود در این محیط کشت را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • پلی پپتون ۱۰ گرم در لیتر
  • عصاره مخمر ۱۰ گرم در لیتر
  • مالتوز ۲۰ گرم در لیتر
  • لاکتوز ۱ گرم در لیتر
  • نمک طعام ۵ گرم در لیتر
  • سدیم گلیسروفسفات ۱۰ گرم در لیتر
  • سدیم آزید ۰.۴ گرم در لیتر
  • بنفش بروموکروزول ۱۵ میلی گرم
  • آگار ۱۲ گرم در لیتر

مکمل محیط کشت KF آگار، تری فنیل تترازولیوم کلرید (TTC) 1% می باشد.

کاربرد محیط کشت محیط کشت KF آگار

جهت استفاده از محیط کشت KF آگار:

  • ۴ گرم از آن را در یک لیتر آب مقطر حل کنید.
  • محلول را به جوش آورده، هم بزنید و بگذارید ۵ دقیقه بجوشد.
  • هر ۱۰۰ میلی لیتر از آن را در بطری های استریل ۱۵۰ میلی لیتری توزیع کنید.

اتوکلاو نکنید!

در مورد کاربرد محیط کشت KF آگار باید توجه داشته باشید که این محیط یک محیط کشت انتخابی است که برای جداسازی و شمارش انتروکوک ها در محصولات غذایی با استفاده از تکنیک های شمارش کلاسیک روی ظروف پتری استفاده می شود. در عین حال، تشخیص انتروکوک، یک آلاینده در محصولات لبنی، نیز به عنوان یک استاندارد برای ترکیب شروع کننده اسید لاکتیک با استفاده از این محیط کشت توصیه می گردد.

در حالت کلی علاوه بر آزمایشگاه­های کنترل کیفی و آزمایشگاه­های تحقیقاتی، استفاده از این محیط کشت در آزمایشگاه­های آموزشی نیز بسیار متداول است. علوم شیمی، زیست شناسی، بیوتکنولوژی و … از جمله علومی هستند که این محیط در آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات محیط کشت Agar KF

کاتالوگ نامبر۱.۱۰۷۰۷
نام لاتینAgar KF
نام فارسیKF آگار
گرید مادهfor microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

 خرید محیط کشت Agar KF

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت KF آگار با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت Agar KF

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت KF آگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!