محیط کشت کوک میت براث Cooked Meat Broth از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت کوک میت براث

محیط کشت کوک میت براث (CMB) یک محیط پایه ای برای کشت اولیه باکتریهای هوازی، بی هوازی و میکروآئروفیل می باشد. همانطور که از نام این محیط پیداست یکی از ماده های اصلی محیط کشت CMB گوشت می باشد و حالت نهایی آن براث یا همان مایع است.

برای تهیه این محیط کشت از گوشت قلب گاو استفاده می شود. به همین دلیل می تواند از رشد بسیاری باکتریها به خصوص باکتری های بی هوازی حمایت کند. محیط کشت کوک میت براث همچنین حاوی گلوکز، سدیم کلرید و پپتون گوشتی است.

ذرات گوشت می توانند به عنوان عوامل کاهش دهنده و سم زدا عمل نمایند. این ویژگی باعث می گردد که بسیاری از مواد جانبی که از باکتری در حال رشد به محیط منتشر می شود خنثی گردند.

وجود گلوکز در این محیط موجب رشد بسیار سریعتر باکتریهای بی هوازی میگردد بخصوص باکتریهایی که اهمیت تشخیصی دارند. سدیم کلرید هم موجب تنظیم فشار اسمزی محیط می گردد به طوری که باکتری ها بدون مواجه شدن با تنش اسمزی وارد فاز رشد شوند.

رشد باکتریها در محیط کشت کوک میت براث موجب تغییرات فیزیکی در این محیط مانند تشکیل حباب و ذرات سیاه رنگ می گردد.

محیط کشت کوک میت براث به محیط کشت رابرتسون کوک میت (RCM) نیز معروف می باشد.

کاربرد محیط کشت کوک میت براث

محیط کشت کوک میت براث در وهله اول به عنوان یک محیط کشت اولیه برای بسیاری از باکتریهای هوازی، بی هوازی و میکروآئروفیل بکار می رود. با این وجود از این محیط بصورت ویژه برای جداسازی گونه های بیماری زای باکتری کلستریدیوم از نمونه های بالینی، غذا و آب استفاده می شود.

محیط کشت کوک میت براث می تواند به عنوان یک محیط استوک (نگهدارنده) هم برای باکتری های بی هوازی و هم هوازی بکار رود.

محیط کشت CMB می تواند در زمینه ها متفاوت و با اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل در بخش کشاورزی، بهداشت و محیط زیست، تستهای بالینی، خطوط کنترل کیفیت مواد غذایی، مطالعات پژوهشی میکروبیولوژی و شرکتهای تولید کننده داروهای زیستی بکار می رود.

سویه های مختلف باکتریایی توان رشد در محیط کشت کوک میت براث را دارند. دلیل این امر غیر اختصاصی بودن این محیط است. هیچ عامل محدود کننده ای در این محیط کشت وجود ندارد. بسیاری از گونه های باکتریایی مانند باکتروئیدها، کلستریدیوم، انتروکوک ها، استافیلوکوک، استرپتوکوک ها در محیط کشت CMB قابلیت رشد دارند.

باکتری های هوازی نزدیک سطح لوله کشت که داری هوا است رشد می کنند اما باکتریهای میکروآئروفیل و بی هوازی در عمق لوله کشت تکثیر می شوند. هم باکتری های بی هوازی اجباری اسپورساز و هم بدون اسپور می توانند در محیط کشت کوک میت براث رشد کنند.

مشخصات محیط کشت Cooked Meat Broth

کاتالوگ نامبر۶۰۸۶۵
نام لاتین Cooked Meat Broth
نام فارسیکوک میت براث
گرید مادهsuitable for microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک – کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت Cooked Meat Broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت کوک میت براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت Cooked Meat Broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت کوک میت براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!