محیط کشت پلیت کانت آگار (Plate Count agar) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت پلیت کانت آگار

محیط کشت پلیت کانت آگار محیط رشد میکروبیولوژیکی است. محیط کشت PCA معمولا برای ارزیابی یا نظارت بر کل یا تعیین تعداد کل باکتری های هوازی زنده در یک نمونه استفاده می شود. برای به دست آوردن شمارش پلیت های میکروبی از غذا، شیر و محصولات لبنی، آب و دیگر مواد بهداشتی استفاده می شود.

محیط کشت کانت آگار برای بررسی رشد نمونه های زنده میکروبی در آب، ارزیابی مواد غذایی و یا سایر مواد استفاده می شود. نتیروژن و کربن و اسید های آمینه با هضم آنزیمی کازئین درمحیط کشت کانت آگار تامین می شود. در صورت رشد باکتری کلونی هایی تشکیل می شود که با رقیق سازی قابل شمارش است. محیط کشت پلیت کانت آگار غیر انتخابی و نسبتاً غنی از مواد مغذی، تریپتون، فاکتورهای ویتامین از عصاره مخمر و گلوکز مورد استفاده به عنوان منبع انرژی است که باعث رشد بیشتر باکتری ها می شود.

اجزاء تشکیل دهنده محیط کشت پلیت کانت آگار

  • عصاره مخمر
  • دکستروز
  • هضم آنزیمی کازئین
  • آگار

هضم آنزیمی کازئین ترکیبات نیتروژن و کربن، آمینو اسید های زنجیره ای طولانی و سایر مواد مغذی ضروری که مورد نیاز رشد باکتری هاست را فراهم می کند. عصاره مخمر عمدتا ویتامین B را تامین کرده و دکستروز نیز به عنوان منبع انرژی به کار می رود.

ویژگی محیط کشت کانت آگار

  • محیط کشت جامد
  • نقطه ذوب ۹۵ درجه سانتی گراد و نقطه انجماد ۴۲ درجه سانتی گراد
  • محیط کشت غیر انتخابی

محدودیت استفاده محیط کشت پلیت کانت آگار

  • توصیه می شود برای شناسایی کامل، آزمایش بیوشیمیایی، ایمونولوژیک، مولکولی یا طیف سنجی جرمی روی کلنی های حاصل از کشت خالص انجام شود.
  • محیط کشت پلیت کانت آگار یک محیط عمومی است و ممکن است از رشد ارگانیسم های سختگیر پشتیبانی نکند.

کاربرد محیط کشت پلیت کانت آگار

  • برای شمارش باکتریایی اتاق های استریل.
  • برای شمارش ارگانیسم های زنده در صنایع غذایی ، آب و سایر مواد با اهمیت بهداشتی
  • شمارش کلنی ها

مشخصات پلیت کانت آگار

کاتالوگ نامبر۱.۰۵۴۶۳
نام لاتینGranuCult® Plate Count agar
نام فارسیپلیت کانت آگار
نام مشابهAerobic Plate Count Agar, Casein-peptone dextrose yeast agar, Standard Methods Agar
شرایط نگهداری۸-۳۰˚C
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم – ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت Plate Count agar

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت راپاپورت واسیلیادیس براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت Plate Count agar

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

پلیت کانت آگار

2 دیدگاه در خرید محیط کشت پلیت کانت آگار مرک و کیولب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!