محیط کشت لاکتو باسیلوس براث(MRS broth)  از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت  محیط کشت لاکتو باسیلوس براث

فرمول MRS برای جایگزینی یک محصول متغیر (آب گوجه فرنگی) و در عین حال، فراهم کردن محیطی برای رشد خوب لاکتوباسیل ها به طور کلی توسعه داده شد. از این رو، MRS آگار و براث به دلیل برتری آنها معمولاً برای کشت و شناسایی باکتری های اسید لاکتیک به ویژه گونه های لاکتوباسیلوس استفاده می شود. باکتری های اسید لاکتیک شامل گونه هایی از جنس های زیر است: لاکتوباسیلوس، استرپتوکوک، پدیوکوکوس و لوکونوستوک. آنها گرم مثبت، کاتالاز و اکسیداز منفی هستند و در نیازهای غذایی خود سختگیر هستند.

محیط لاکتو باسیلوس براث برای لاکتوباسیل ها انتخابی است اما ممکن است مقداری رشد لوکونوستوک و پدیوکوک رخ دهد. این محیط کشت برای اهداف تشخیصی بیماری ها و وضعیت های دیگر مربوط به انسان استفاده نمی شود.

محیط کشت لاکتو باسیلوس براث در ابتدا در سال ۱۹۶۰ توسط De Man, Rogosa & Sharpe ساخته شد، این محیط را می توان برای آزمایشات تاییدی بر روی ارگانیسم های جدا شده در MRS Agar استفاده کرد.

این رسانه همچنین می تواند برای شمارش با تکنیک Miles و Misra استفاده شود. تغذیه با مخلوطی از پپتون‌ها، گلوکز، گوشت گاو و عصاره‌های مخمری که با دقت انتخاب شده‌اند، تامین می‌شود، در حالی که   توئین ۸۰ ، سولفات‌های منیزیم و منگنز به عنوان محرک رشد عمل می‌کنند.

لاکتو باسیلوس براث برای کشت لاکتوباسیل ها استفاده می شود و برای استفاده در تشخیص بیماری یا سایر شرایط در انسان در نظر گرفته نشده است. برای تعدادی از سویه های سخت که در سایر محیط های عمومی رشد ضعیفی دارند مفید است.

عصاره مخمر ویتامین B کمپلکس را فراهم می کند و دکستروز به عنوان یک منبع کربوهیدرات و انرژی عمل می کند. پلی سوربات (توئین) ۸۰ یک سورفکتانت است که جذب مواد مغذی توسط لاکتوباسیل ها را تسهیل می کند و اسیدهای چرب مورد نیاز برای متابولیسم لاکتوباسیل ها را تامین می کند.

خصوصیات محیط کشت لاکتو باسیلوس براث

یک محیط آگاری است که برای جداسازی انتخابی و شمارش لاکتوباسیل‌ها از منابع مختلف از جمله مدفوع و لبنیات استفاده می‌شود. عصاره گوشت گاو و عصاره مخمر اسیدهای آمینه، پپتیدها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم می کند.

ویژگی های محیط کشت لاکتو باسیلوس براث

توانایی رشد باکتری های گرم مثبت، کاتالاز منفی و اکسیداز منفی را دارد و همچنین تشکیل گاز در حضور کلیفرم ها را هم انجام میدهد. حاوی کاتیون های سولفات روی و منگنز است. استات سدیم و سیترات آمونیوم هم به عنوان عوامل انتخابی و هم منبع انرژی هستند.

فسفات سدیم به عنوان بافر pH عمل می کند، در حالی که سولفات های منیزیم و منگنز کاتیون های دو ظرفیتی ضروری برای متابولیسم باکتری ها را فراهم می کنند. دکستروز در این نسخه از فرمولاسیون گنجانده نشده است تا به کاربر اجازه دهد کربوهیدرات مورد نظر را برای انتخاب بیشتر ترکیب کند.

این یک محیط انتخابی است که از استات سدیم و سیترات آمونیوم برای جلوگیری از رشد بیش از حد توسط ارگانیسم های آلوده استفاده می کند.

استات سدیم رشد بسیاری از باکتری‌های رقیب را سرکوب می‌کند اگرچه برخی از لاکتوباسیل‌های دیگر مانند Leuconostoc و Pediococcus ممکن است رشد کنند. سیترات آمونیوم استرپتوکوک ها، کپک ها و بسیاری از میکروارگانیسم های دیگر را مهار می کند. ممکن است یک لوله دورهام برای افتراق گونه های لاکتوباسیلوس از گونه های لوکونوستوک اضافه شود.

محیط کشت لاکتو باسیلوس براث مشابه محیط کشت لاکتو باسیلوس آگار بوده و یک محیط کشت انتخابی است که برای بررسی آزمایشگاهی لاکتوباسیل ها استفاده می شود. این محیط حاوی پپتون و نیتروژن است که برای رشد لاکتوباسیل ها استفاده می شود. سولفات منیزیم و سولفات منگنز از جمله کاتیون های مورد استفاده در این محیط هستند.

استفاده از محیط کشت لاکتو باسیلوس براث

  • شناسایی لاکتوباسیلوس در مواد غذایی، لبنیات و نمونه های آزمایشگاهی

توصیه های لاکتو باسیلوس براث

توصیه می شود برای شناسایی کامل، آزمایش بیوشیمیایی، ایمونولوژیک، مولکولی یا طیف سنجی جرمی روی کلنی های حاصل از کشت خالص انجام شود.  ممکن است ارگانیسم های دیگری غیر از لاکتوباسیل ها در این محیط رشد کنند. جدایه ها باید با آزمایش های بیوشیمیایی مناسب به عنوان لاکتوباسیل تایید شوند.

ترکیبات لاکتو باسیلوس براث

  • پلی سوربات ۸۰
  • پپتون پروتئاز
  • عصاره مخمر
  • عصاره گوشت
  • دکستروز
  • دی پتاسیم فسفات
  • سدیم استات
  • تری آمونیوم سیترات
  • منیزیم سولفات
  • منگنز سولفات
  • آب مقطر یا دیونیزه

مشخصات ظاهری  لاکتو باسیلوس براث

محیط کم آب پودری شکل  است و به رنگ کاهی تیره دیده می شود.

در دمای ۳۰ درجه نگهداری می شود.

محیط آماده محلول است و به رنگ کهربایی تیره دیده می شود.

کاربرد محیط کشت محیط کشت لاکتو باسیلوس براث

  1. از این محیط کشت برای شناسایی بعضی از گونه های لاکتو باسیلوس استفاده می شود که گاز تولید می کنند.
  2. این آزمایش بخشی از آزمایش های تاییدی است که بر روی ارگانیسم های جدا شده روی MRS Agar انجام می شود.
  3. از این محیط کشت معمولا برای شناسایی لاکتوباسیل در محصولات لبنی و حفره دهان وغذاها و مدفوع و … استفاده می شود.
  4. مطالعه تخمیر لاکتوز در باکتری ها
  5. محیط MRS براث واسطه ای برای کشت و شمارش گونه های لاکتوباسیلوس هاست.
  6. برای تعیین اینکه آیا ارگانیسم هنگام تخمیر گلوکز گاز ایجاد می کنند؛ استفاده می شود.
  7. برخی از گونه های لاکتوباسیلوس و Leuconostoc گاز تولید می کنند.

مشخصات محیط کشت لاکتو باسیلوس براث

کاتالوگ نامبر۱.۱۰۶۶۱
نام لاتینMRS broth
نام فارسی لاکتو باسیلوس براث
نام مشابهLactobacillus broth, Lactobacillus broth acc. to de MAN, ROGOSA and SHARPE, Lactobacillus broth
گرید ماده(DE MAN, ROGOSA and SHARPE) GranuCult®, for the isolation, cultivation, and enrichment of Lactobacillus species
شرایط نگهداری۸-۳۰°C
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم – ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت MRS broth  

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت راپاپورت واسیلیادیس براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت MRS broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

لاکتو باسیلوس براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!