محیط کشت تتراتیونات براث TTB از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت تتراتیونات براث TTB

محیط کشت تتراتیونات براث TTB یک محیط کشت غنی شده پایه و انتخابی می‌باشد. این محیط کشت را برای شناسایی انواع سالمونلا از دیگر میکروارگانیسم‌های موجود در محیط استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید این محیط کشت برای رشد سالمونلا نیز مناسب می ‌باشد. تتراتیونات و تیو سولفات‌های موجود در این محیط کشت سبب می‌شوند تا میکروارگانیسم ‌های کلی فرم و سایر باکتری‌هایی که سرکوب کننده هستند، در این محیط کشت تکثیر شود. معمولا این نمونه از باکتری‌ها کاهنده تتراتیونات‌ها هستند مانند سالمونلا و پروتئوس‌ها کربنات کلسیم تجزیه تتراتیونات را خنثی می‌کنند. همچنین نمک‌های صفراوی موجود رشد تمام میکروارگانیسم‌ هایی را که در روده زندگی می‌کنند مهار می‌کنند.

داروسازان در آمریکا افزودن رنگ سبز درخشان به این محیط کشت را برای سرکوب فلور میکروبی گرم مثبت توصیه می‌کنند. زمانی که رنگ سبز را به این محیط کشت اضافه می‌کنید برای عملکرد رضایت بخش در برابر سالمونلا ممکن است دچار اختلال شوید. این اختلال پیش آمده طبیعی می باشد.

به همین دلیل باید برای جداسازی سالمونلا در محیط کشت تتراتیونات براث TTB  این رنگ سبز را حذف نمایید. برای آنکه پروتئوس‌ها در این محیط کشت انتخابی رشد نکنند، شما می‌توانید نووبیوسین را در محیط کشت حل کنید تا سرکوب کننده رشد پروتئوس‌ها باشد. این موضوع به عنوان یک محیط کشت انتخابی در تتراتیونات براث امکان پذیر است.

کاربرد محیط کشت تتراتیونات براث TTB

این نمونه محیط کشت یعنی محیط کشت تتراتیونات براث TTB در آزمایشگاه‌ های پژوهشی و آزمایشگاه ‌های دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر بیشتر استفاده از این محیط کشت می‌توانید در زمینه جداسازی سالمونلا را از دیگر میکروارگانیسم‌ها باشد و همچنین می‌توانید با توجه به غنی بودن محیط کشت انتخابی معرفی شده، سالمونلا را در چنین محیط کشت پایه‌ای رشد دهید.

تکثیر سالمونلا در محیط کشت فوق می‌تواند در آزمایشگاه برای تحقیقات و پژوهش‌ها و موارد مختلف دیگر مانند تحصیل در دانشگاه‌ها مناسب باشد. سرعت رشد سالمونلا در این محیط بسیار زیاد است و به همین دلیل در مدت زمان کوتاه می توانید کلنی های زیادی از سالمونلا را به این روش تکثیر نمایید.

این محیط کشت مایع می‌باشد و همین موضوع سبب می‌شود تا آلودگی به راحتی به آن نفوذ کند. باید در زمان استفاده در آزمایشگاه‌های پژوهشی به این نکته توجه داشته باشید که سالمونلا یکی از میکروارگانیسم‌هایی است که در غذا و آب مشاهده می‌شود. محقق هایی که در آزمایشگاه‌های غذایی و همچنین در آزمایشگاه‌های آب و فاضلاب فعالیت می‌کنند، باید حتماً محصولات خود و یا آب آشامیدنی را از نظر وجود سالمونلا و یا عدم وجود آن مورد بررسی قرار دهند. این محصول یکی از محیط کشت‌های کاربردی برای این نمونه از افراد می‌باشد. شما با در نظر داشتن کاربرد این محیط کشت می‌توانید برای خرید آن از طریق نمایندگی های اصلی اقدام نمایید.

رنگ محیط کشت تتراتیونات براث TTB

رنگ این محیط کشت قهوه ای روشن می باشد.

مدت انکوباسیون محیط کشت تتراتیونات براث TTB

مدت انکوباسیون محیط کشت تتراتیونات براث TTB 18 تا ۲۴ ساعت است. محیط کشت تتراتیونات براث TTB را در دمای هوای محیط ۳۳ تا ۳۷ درجه سانتی گراد به مدت ۱۸-۲۴ ساعت انکوبه کنید. توجه نمایید در صورت تلقیح، لوله ها باید با درپوش شل شده انکوبه شوند و مورفولوژی کلنی معمولی و رنگدانه سبز آبی مشخص اطراف رشد را بررسی کنید.

مشخصات محیط کشت Tetrathionate broth

کاتالوگ نامبر۱.۰۵۲۸۵
نام لاتین GranuCult® plus Tetrathionate broth (base)
نام فارسیتتراتیونات براث
گرید مادهUSP, APHA, for Salmonella spp., suitable for microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

 خرید محیط کشت Tetrathionate broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت محیط کشت تتراتیونات براث TTB با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  • کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت Tetrathionate broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت تتراتیونات براث TTB

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!