محیط کشت ام اس آر وی MSRV یا Modified Semi-solid Rappaport-Vassiliadis medium از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت ام اس آر وی MSRV

محیط کشت ام اس آر وی MSRV که مخفف Modified Semi-solid Rappaport-Vassiliadis است یک محیط کشت غنی شده‌ی نیمه جامد بوده و از ترکیبات بسیاری ساخته می‌گردد. هر یک از این ترکیبات به دلیل خاصی در ساخت این نحیط کشت به کار می‌روند. قند تریپتوز، کازئین هیدرولیاسته (اسید)، سدیم کلرید، پتاسیم دی‌هیدروژن ارتوفسفات،منیزیم کلرید ۶ آبه، مالاشیت گرین اگزالات، نووبیوسین و آب مقطر از ترکیبات سازنده‌ی این محیط به شمار می‌روند. این محیط پس از ساخته شدن به طور کامل ظاهری شفاف به همراه رنگ سبز-آبی روشن را به خود می‌گیرد. pH این محیط کشت پس از ساخت در حدود ۵.۲ بوده و در واقع محیطی اسیدی را برای کشت فراهم می‌کند.

کاربرد محیط کشت ام اس آر وی MSRV

همان طور که ذکر شد محیط کشت ام اس آر وی MSRV جزء محیط‌های کشت غنی شده است و این امکان را فراهم می‌کند که بسیاری از باکتری‌ها که نیاز‌های خاصی را دارند بتوانند در آن رشد کنند. ولی علی رغم غنی بودن، این محیط محدود کننده‌هایی را نیز در خود دارد تا از رشد باکتری‌‌هایی که مد نظر آزمایش نیستند رشد نکنند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این محیط کشت حالت نیمه جامد آن است که برای بررسی حرکت باکتری‌ها طراحی شده است.

مهم ترین کاربرد محیط کشت ام اس آر وی MSRV بررسی و جداسازی سریع و حساس گونه‌های سالمونلا Salmonella spp است. محیط غنی شده‌ی مذکور انتخابی بوده و سالمونلا با حرکت در آن می‌تواند شناسایی و جداسازی گردد. باکتری سالمونلا دارای گونه‌ها و سویه‌های بسیار پر اهمیت از لحاظ پزشکی بوده و این باکتری جزء پاتوژن‌های سیستم گوارشی و غذایی در انسان و دیگر جانوران به شمار می‌رود.

شناسایی این باکتری به کمک این محیط کشت بسیار دقیق و سریع بوده و به همین دلیل MSRV یکی از پر کاربرد ترین محیط‌های کشت در آزمایشگاه‌های میکروبی . صنایع غذایی به شمار می‌رود. علاوه بر سالمونلا‌ها، جنس‌های دیگری از باکتری‌ها نیز با این محیط قابل شناسایی هستند. از مهم‌ترین این باکتری‌ها که جز باکتری‌های بیماری‌زا نیز تلقی می‌شوند، می‌توان به پروتئوس میرابیلیس، سودوموناس ائروژینوزا و سیتروباکتر فروندی اشاره کرد.

علی رغم کاربرد زیاد محیط کشت ام اس آر وی MSRV، طرز تهیه آن نسبتا پیچیده بوده و مراحل زیاد و هم چنین زمان زیادی را می‌طلبد. از این رو تهیه محیط کشت‌های آماده و یا پودر تکمیل شده‌ی آن کار مقرون به صرفه‌تری از لحاظ زمانی و مالی خواهد بود.

مشخصات محیط کشت ام اس آر وی MSRV

کاتالوگ نامبر۱.۰۹۸۷۸
نام لاتین Modified Semi-solid RAPPAPORT-VASSILIADIS medium (base)
نام فارسیمحیط کشت ام اس آر وی
گرید مادهfor Salmonella spp
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت ام اس آر وی MSRV

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت ام اس آر وی MSRV با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت ام اس آر وی MSRV

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت ام اس آر وی MSRV

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!