محیط کشت ام آر وی پی براث MR-VP broth از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت ام آر وی پی براث

محیط کشت ام آر وی پی براث (MR-VP broth) یک محیط کشت مایع است که برای انجام دو تست MR و VP استفاده می شود. این محیط کشت حاوی گلوکز است که توسط باکتری برای تولید انرژی مورد استفاده قرار میگیرد.

باکتری های مختلف (یا گونه های مختلف یک باکتری) برای تخمیر گلوکز مسیرهای متفاوتی را بکار میگیرند. از جمله این مسیرها می توان به مسیر تخمیر اسیدی (MR مثبت) و مسیر تخمیر بوتاندیول (VP مثبت) اشاره نمود.

در مسیر تخمیر اسیدی معمولا باکتری ترکیبی از چند اسید را تولید می کند که در گونه های مختلف باکتریایی متفاوت است. رایجترین این اسیدها شامل اسید لاکتیک، استیک اسید، سوکسینیک اسید و فرمیک اسید است.

باکتری با تولید این اسیدها در محیط کشت ام آر وی پی براث بر بافر فسفات غلبه می کند و Ph محیط را به کمتر از ۴.۴ میرساند. در این حالت با اضافه نمودن معرف متیل رد رنگ محیط به قرمز تغییر می کند.

در مسیر تخمیر بوتاندیول، باکتری گلوکز را تخمیر می کند اما به جای اسیدهای آلی، محصول نهایی ۲،۳ بوتاندیول است. در این حالت ما می توانیم با افزودن معرفهای VP1 و VP2 پیش ساز این ماده یعنی استوئین (acetoin) را شناسایی نماییم.

کاربرد محیط کشت ام آر وی پی براث

محیط کشت ام آر وی پی براث غالبا برای شناسایی و تفکیک باکتریهای عضو خانواده انتروباکتریاسه مورد استفاده قرار میگیرد. سویه های مختلف انتروباکتر، کلبسیلا، اشرشیاکلی، پروتئوس، سالمونلا، یرسینیا و کلیفرم ها می توانند توسط تست MR-VP در محیط کشت ام آر وی پی براث مورد تفکیک و شناسایی قرار گیرند.

نحوه استفاده از محیط کشت محیط کشت ام آر وی پی براث به صورت زیر است:

ابتدا نمونه باکتریایی در محیط کشت ام آر وی پی براث کشت داده می شود. بعد از انکوباسیون و رشد باکتری، بخشی از محیط به به یک لوله آزمایش استریل منتقل میگردد.

برای تست MR به یکی از لوله ها معرف متیل رد اضافه میگردد. در صورتی که رنگ محیط به قرمز تغییر نماید باکتری MR مثبت است و از مسیر تخمیر اسیدی استفاده می کند. اگر Ph  محیط بالای ۶ باشد رنگ محیط بعد از افزودن معرف زرد رنگ می گردد و باکتری MR منفی است.

برای تست VP به لوله دوم ابتدا معرف  VP1 (آلفا نفتول) و سپس معرف VP2 (KOH) اضافه میگردد و به شدت تکان داده می شود.

اگر رنگ محیط کشت ام آر وی پی براث حاوی باکتری صورتی گردد، باکتری VP مثبت است و از مسیر تخمیر بوتان دیول استفاده می کند. اما اگر رنگ محیط به سبز تیره مایل به زرد تغییر نماید جواب منفی و باکتری VP منفی است.

مشخصات محیط کشت  MR-VP broth

کاتالوگ نامبر۱.۰۵۷۱۲
نام لاتین MR-VP broth
نام فارسیام آر وی پی براث
گرید مادهMethyl-red VOGES-PROSKAUER broth, suitable for microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت  MR-VP broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت ام آر وی پی براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت MR-VP broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت ام آر وی پی براث

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!