محیط کشت اسید براث Acid Broth از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت اسید براث

محیط کشت اسید براث (Acid Broth) یک محیط کشت انتخابی و تقویتی است که برای رشد باکتری های گرم مثبت، به ویژه استرپتوکوک ها استفاده می شود. این محیط حاوی دکستروز، پروتئین حیوانی و اسید استیک است. دکستروز منبع انرژی برای باکتری ها فراهم می کند، پروتئین حیوانی منبع مواد مغذی برای رشد باکتری ها فراهم می کند و اسید استیک محیط را اسیدی کرده تا رشد باکتری های گرم منفی مهار گردد. ترکیبات اصلی محیط کشت اسید براث عبارت اند از:

  • دکستروز: ۱۰ گرم در لیتر
  • پروتئین حیوانی: ۵ گرم در لیتر
  • اسید استیک: ۰.۵ گرم در لیتر

اساس کار محیط کشت اسید براث بر پایه تغییر رنگ آن است. با رشد باکتری ها و مصرف قندهای موجود در محیط کشت، رنگ محیط کشت از زرد به آبی مایل به سبز تغییر می­کند. برای استفاده از محیط کشت اسید براث، باید طبق دستورالعمل ارائه شده توسط شرکت سازنده عمل کرد.  به طور کلی، مدت انکوباسیون اسید براث ۱۸ تا ۲۴ ساعت است. اسید براث معمولا در دمای هوای محیط ۳۳ تا ۳۷ درجه سانتی گراد به مدت ۱۸-۲۴ ساعت انکوبه می­گردد.

کاربرد محیط کشت اسید براث

  • جداسازی و شناسایی استرپتوکوک ها

استرپتوکوک ها گروهی از باکتری های گرم مثبت هستند که می توانند باعث بیماری های مختلفی از جمله عفونت های گلو، پنومونی و مننژیت شوند. محیط کشت اسید براث یک محیط کشت انتخابی است که برای رشد استرپتوکوک ها طراحی شده است. اسید استیک موجود در محیط کشت رشد باکتری های گرم منفی را مهار می کند، بنابراین فقط استرپتوکوک ها می توانند رشد کنند.

  • شمارش استرپتوکوک ها

محیط کشت اسید براث برای شمارش استرپتوکوک ها در نمونه های بالینی مانند خون، ادرار و مایع سینوس استفاده می شود. باکتری ها در محیط کشت رشد می کنند و سپس می توان آنها را با استفاده از یک روش شمارش استاندارد، شمارش کرد.

  • تعیین حساسیت استرپتوکوک ها به آنتی بیوتیک ها

محیط کشت اسید براث برای تعیین حساسیت استرپتوکوک ها به آنتی بیوتیک ها نیز استفاده می شود. استرپتوکوک ها در محیط کشت، کشت داده می شوند و سپس آنتی بیوتیک مورد نظر به محیط اضافه می شود. اگر استرپتوکوک ها در حضور آنتی بیوتیک رشد نکنند، به آنتی بیوتیک حساس هستند.

  • تعیین فعالیت ضدباکتریایی مواد ضدعفونی کننده

محیط کشت اسید براث برای تعیین فعالیت ضدباکتریایی مواد ضدعفونی کننده نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

  • جداسازی سودوموناس آئروژینوزا از چرک و خلط

محیط کشت اسید براث به عنوان یک محیط انتخابی برای جداسازی سودوموناس آئروژینوزا از چرک و خلط استفاده می شود. همچنین برای تعیین توانایی ارگانیسم برای تولید فلورسین و پیوسیانین (آنتی بیوتیک) نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

مشخصات محیط کشت  Acid Broth

کاتالوگ نامبر۱۷۱۱۶
نام لاتینAcid Broth
نام فارسیاسید براث
گرید مادهsuitable for microbiology
شرایط نگهداریدمای اتاق
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم - ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت  Acid Broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت اسید براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت محیط کشت Acid Broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

محیط کشت اسید براث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!