محیط کشت لوریل سولفات براث(Lauryl Sulfate broth) از جمله محیط کشت های تولید شده توسط شرکت مرک از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی و محیط کشت میکروبی در جهان است. در این مطلب کاربرد، مشخصات دقیق و نحوه خرید این محیط کشت از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی را بخوانید.

توضیحات محیط کشت لوریل سولفات براث

محیط کشت لوریل سولفات براث (LSB) محیط کشت انتخابی برای کلیفرم‏ها (باکتری‌های شاخص بهداشتی بودن آب و غذا) است و از آن‌ها برای شناسایی، کشت و شمارش کلیفرم‏ها در آب، پساب، شیر، بستنی، فراورده‌های لبنی و … استفاده می‌شود. گروه کلیفرم باکتری شامل باکتری های بی هوازی و بی هوازی مطلق، گرم منفی است که سبب تخلیه لاکتوز و تشکیل اسید و گاز می شوند.

محیط کشت لوریل سولفات که با نام لوریل تریپتوز براث نیز نامیده می‌شود، می‌تواند سایر میکروارگانیسم‌ها غیر از کلیفرم‏ها را مهار کند. محیط کشت لوریل سولفات براث در بررسی آب و مواد غذایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از ویژگی‌های این محیط کشت می‌توان به قابلیت تولید مقدار قابل‌توجهی گاز با تلقیح اندکی از نمونه اشاره کرد. محیط آماده لوریل سولفات براث به رنگ زرد یا کهربایی شفاف است در حالی که فرم دهیدراته به رنگ بژ کمرنگ، به‌صورت پودری است. از این محیط کشت جهت تعیین الگوی تخمیر کربوهیدرات‌ها استفاده می‌شود.

محیط کشت LSB به دلیل داشتن لوریل سولفات که یک عامل انتخابی در محیط عمل است، تنها به باکتری های آئروژنز اجازه رشد و تکثیر در محیط داده می شود.

مواد تشکیل دهنده  محیط کشت لوریل سولفات براث

  • تریپتوز
  • لاکتوز
  • سدیم کلرید
  • دی پتاسیم هیدروژن فسفات
  • پتاسیم دی هیدروژن فسفات
  • سدیم لوریل سولفات
  •  pH محیط کشت لوریل سولفات براث نزدیک به ۶.۸ تنظیم می‌شود.

تریپتوز و لاکتوز مواد ضروری رشدی مانند ترکیبات نیتروژن ، کربن و مواد سولفات دار محیط را تامین می کند. در این محیط کشت فسفات پتاسیم سیستم بافر را فراهم می کند. سدیم کلراید تعادل اسمزی را حفظ می کند. افزودن سدیم لوریل سولفات منجر می شود که محیط برای انتخاب باکتری های کولیفرم انتخابی شود.

ویژگی محیط کشت لوریل سولفات براث

نوعی محیط کشت غنی مایع
مهار کامل اسپور های هوازی

نتیجه و تفسیر محیط کشت لوریل سولفات براث

  • چنانچه کشت در پلیت انجام شده باشد، هرگونه سیاه شدن رنگ محیط کشت در پلیت نشان‌دهنده واکنش مثبت و عدم سیاه شدن آن نشان‌دهنده واکنش منفی خواهد بود.
  • در مواردی که نمونه در محیط کشت آماده شده به‌صورت اسلنت (مایل در لوله) کشت داده شده باشد، اگر پس از ۴۸-۲۴ ساعت از نیمی از اسلنت سیاه شده باشد، نتیجه آزمایش مثبت و چنانچه پس از این مدت کمتر از نیمی از آن سیاه شده یا اصلاً سیاه نشده باشد، نتیجه آزمایش منفی گزارش خواهد شد.

نکات تکمیلی محیط کشت لوریل سولفات براث

  • سویه‌هایی از باکتری‌های لاکتوکوکوس، لوکونوستوک و پدیوکوکوس از عفونت‌های انسانی جدا شده‌اند که واکنش مثبتی در این محیط کشت داشته‌اند.
  • ندرتاً سویه‌هایی از استرپتوکوک‌های ویریدانس قادر به سیاه کردن محیط کشت بایل اسکولین آگار و ایجاد واکنش مثبت ضعیفی می‌باشند.

کاربرد محیط کشت لوریل سولفات براث

  • استفاده در آزمایش MPN
  • برای شناسایی و غنی سازی میکروارگانیسم ها
  • مورد استفاده در آزمایشگاه های صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی

مشخصات محیط کشت لوریل سولفات براث

کاتالوگ نامبر۱.۱۰۲۶۶
نام لاتینLauryl Sulfate broth
نام فارسیلوریل سولفات براث
گرید مادهacc. ISO 4831, ISO 7251 and FDA-BAM GranuCult
شرایط نگهداری۸-۳۰°C
برندهای موجودمرک - کیولب
بسته بندی۱۰۰ گرم – ۵۰۰ گرم

خرید محیط کشت Lauryl Sulfate broth

شرکت دایا اکسیر با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، محیط کشت لوریل سولفات براث با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید. همچنین برای مشاهده لیست محصولات محیط کشت به سایت دایا اکسیر دسته محصولات مراجعه نمایید.

قیمت محیط کشت Lauryl Sulfate broth

دایا اکسیر مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران و نمایندگی شرکت مرک، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت محیط کشت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد.

لوریل سولفات براث

2 دیدگاه در خرید محیط کشت لوریل سولفات براث مرک و کیولب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!