ماده آزمایشگاهی  اسید هیپو فسفروس (Hypophosphorous acid solution) از جمله مواد شیمیایی آزمایشگاهی شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی را از دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخوانید.

توضیحات اسید هیپو فسفروس

اسید هیپو فسفروس نوعی اکسی اسید (oxyacid) محسوب می گردد که ماده اصلی و پایه آن فسفر است. این ماده اسیدی ترکیبی بی رنگ را تشکیل می دهد که به راحتی می توان آن را در الکلها، دی اکسان و آب حل نمود.

قدرت اکسی اسیدها با میزان تفکیک آنها در آب و در نتیجه تشکیل یون های H+ بستگی دارد.

اسید هیپو فسفروس به خاطر ساختار مولکولی که دارد به یک عامل کاهنده بسیار قوی معروف است.

تولید اسید هیپو فسفروس (HPA) طی چندین واکنش شیمیایی در دو گام انجام می شود. ابتدا فسفر به محلول آبی و داغ یک هیدروکسید قلیایی (مانند NaOH یا حتی Ca(OH)2) اضافه می گردد. نتیجه این کار تشکیل نمک هیپوفسفیت (hypophosphite) است. سپس نمک هیپوفسفیت در معرض یک اسید قوی غیر اکسید کننده قرار می گیرد که منجر به تشکیل اسید هیپو فسفروس آزاد میگردد.

اسید هیپو فسفروس بی آب و خالص را می تواند با استخراج متوالی محلول آبی آن با دی اتیل اتر تولید کرد.

HPA ماده ای تحریک کننده با قدرت متوسط است که قدرت خورندگی دارد. در صورت کاهش (Reduction) می تواند فسفین (phosphine) ایجاد کند که ماده ای بسیار سمی و قابل اشتعال است.

با توجه به میل ترکیبی و واکنش پذیری بالا، اسید هیپو فسفروس باید در بطری های پلاستیکی دارای هوابند به دور از نور خورشید و موادی که خواص اکسید کنندگی دارند نگهداری شود.

کاربرد  اسید هیپو فسفروس

اسید هیپو فسفروس موارد استفاده و کاربردهای گوناگونی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره میگردد.

سفید کننده: اسید هیپو فسفروس به عنوان عامل سفید کننده یا رنگ زدا برای مواد شیمیایی، پلاستیک ها و الیاف مصنوعی بکار می رود.

تثبیت کننده رنگ: اسید هیپو فسفروس جدا از بکارگیری به عنوان یک عامل رنگ‌ زدا، برای تثبیت رنگ در طی تولید مواد شیمیایی مختلف و چندین پلاستیک بکار می رود مانند: الیاف نایلونی، الیاف پلی‌استر، پلی‌آمیدها، رزین‌های آلکیدی، اپوکسی‌ها، پلی آکریلونیتریل، استرهای اسید چرب و گلیسرول‌ها.

حدواسط شیمیایی: برای سنتز آلی و تولید organo phosphinic acid

تولید نمک های هیپوفسفیت: نمکهای هیپوفسفیت تولید شده با اسید هیپو فسفروس برای تولید الیاف مصنوعی به عنوان عوامل امولسیون کننده، مرطوب کننده و ضد الکتریسیته ساکن بکار می روند.

کاتالیزور: به عنوان کاتالیزور در پلی تراکم و پلیمریزاسیون استفاده می شود.

عامل مرطوب کننده: اسید هیپو فسفروس در آبکاری الکتریکی به عنوان عامل مرطوب کننده، امولسیون کننده یا پخش کننده (dispersing) بکار می رود.

عامل آنتی اکسیدان کننده و عامل خنثی کننده

استفاده در داروسازی: به عنوان عامل محرک (stimulant)

در اصل اسید هیپو فسفروس بصورت گسترده به عنوان یک عامل کاهنده برای عناصری مانند مس، جیو، نقره و … بکار می رود. همچنین از این اسید برای شناسایی و تایید ناخالصی هایی مانند Nb، As و Ta استفاده می شود.

مشخصات  اسید هیپو فسفروس

کاتالوگ نامبر۲۱۴۹۰۶
نام لاتین Hypophosphorous acid solution
نام فارسیاسید هیپو فسفروس
نام مشابهPhosphinic acid
Cas no۶۳۰۳-۲۱-۵
فرمول شیمیاییH3PO2
گرید ماده۵۰ wt. % in H2O
وزن مولکولی۶۶.۰۰
شرایط نگهداریدمای اتاق

فروش Hypophosphorous acid solution

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده  اسید هیپو فسفروس با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل بفرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas مواد شیمیایی درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

قیمت Hypophosphorous acid solution

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راههای ارتباطی با دایا اکسیر فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

اسید هیپو فسفروس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!