خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی از جمله موارد مهم و تاثیرگذار برای پژوهشگران است که شناخت درست از آنها باعث می‌شود تا افراد خریدی مطمئن داشته باشند.

اگر تمایل دارید می توانید این مطلب را در فایل صوتی زیر گوش دهید.

 

آنتی بیوتیک چیست؟

آنتی بیوتیک (Antibiotic) نوعی دارو است که باعث از بین رفتن یا جلوگیری از رشد باکتری‌‌ها می‌شود. آنتی بیوتیک‌‌ها به طور کلی مولکول‌‌های کوچکی هستند که وزن مولکولی آن‌ها کمتر از دو هزار دالتون است و در میزان اثر بخشی بر روی انواع مختلف باکتری‌‌ها با یکدیگر متفاوت هستند.

این کارآیی با توجه به محل عفونت، توانایی آنتی بیوتیک در رسیدن به محل عفونت و توانایی باکتری‌ها می‌تواند متفاوت باشد. برخی از آنتی بیوتیک‌‌ها که به آن‌ها باکتری کش (Bactericida) نیز می‌گویند، می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند در حالی که برخی دیگر که مهارگر باکتری یا باکتریواستاتیک (Bacteriostatic) نام دارند، فقط از تکثیر باکتری‌‌ها جلوگیری می‌کنند.

طبقه بندی آنتی بیوتیک‌ ها

قیمت آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی با توجه به انواعی که دارند متفاوت است که در ادامه به معرفی طبقه بندی آنها باتوجه به ویژگی هدف، تاثیرگذاری بر روی باکتری‌ها و مکانیسم اثر می‌پردازیم.

اگر تمایل دارید می توانید این قسمت از مطلب را در فایل صوتی زیر گوش دهید.

 

 

  • طبقه بندی آنتی بیوتیک ها براساس ویژگی هدف

آنتی بیوتیک‌‌ها را می‌توان با توجه به ویژگی هدف آن‌ها طبقه‌بندی کرد: گروه کوچکی از آنتی بیوتیک‌‌ها انواع خاصی از باکتری‌‌ها مانند باکتری‌‌های گرم منفی یا گرم مثبت را مورد هدف قرار می‌دهند در حالی که سایر آنتی بیوتیک‌ها، بر طیف وسیعی از باکتری‌‌ها تأثیر می‌گذارند. اصطلاح باکتری گرم مثبت و گرم منفی به این موضوع اشاره دارد که آیا باکتری‌ها در پروتکل رنگ آمیزی گرم (Gram) قادر به حفظ رنگ هستند یا خیر. به طوری که باکتری‌های گرم مثبت می‌توانند رنگ‌ها را حفظ کنند، اما باکتری‌های گرم منفی قادر به حفظ رنگ‌ها نیستند. همچنین حفظ یا عدم حفظ رنگ به دلیل تفاوت ساختاری در دیواره سلولی باکتری‌ها می باشد.

طبقه بندی آنتی بیوتیک ها براساس ویژگی هدف - خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی | دایا اکسیر

  • طبقه بندی آنتی بیوتیک ها براساس تاثیرگذاری بر روی باکتری

آنتی بیوتیک‌ها براساس گونه‌هایی از باکتری که بر آن‌ها تاثیر می‌گذارند در ۱۰ کلاس مختلف طبقه بندی می شوند:

  1. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی پنی سیلین (Penicillins): این آنتی بیوتیک ترکیبی است که از قارچ پنی سیلیوم تهیه می‌شود و می‌تواند رشد باکتری‌ها را مهار کرده و آن‌ها را از بین ببرد. عفونت‌هایی که با استفاده از آنتی بیوتیک پنی سیلین قابل درمان هستند، شامل آبسه لثه، عفونت‌های گوش، پنومونی، عفونت لوله‌های تنفسی، تب روماتوئید، تب اسکارلت، عفونت پوستی و عفونت مجاری ادراری هستند.
  2. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی تتراسایکلین (Tetracyclines): این گروه از آنتی بیوتیک‌ها، در واقع ترکیباتی هستند که در درمان عفونت‌های ناشی از میکروارگانیسم‌های حساس مانند باکتری‌های گرم مثبت، گرم منفی، کلامیدیا (Chlamydiae)، مایکوپلاسما (Mycoplasmata)، پروتئووزان (Protozoans) یا ریکتسیا (Rickettsiae) مورد استفاده قرار می‌گیرند. این آنتی بیوتیک در دامپزشکی برای درمان بیماری‌های دام نیز  به کار می‌رود. از جمله عفونت‌هایی که با تتراسیکلین‌ها قابل درمان هستند،‌ می‌توان به مالاریا، آکنه، عفونت‌های چشمی، عفونت‌های لوله‌های گوارشی اشاره کرد.
  3. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی سفالوسپورین (Cephalosporins): سفالوسپورین‌ها گروه بزرگی از آنتی بیوتیک‌ها هستند که از کپک آکرمونیوم به دست آمده‌اند. عملکرد این آنتی بیوتیک‌ها مشابه پنی سیلین است و می‌توانند باکتری‌ها را از بین ببرند. سفالوسپورین‌ها به آنزیم مسئول ساخت پپتیدوگلیکان که ترکیب مهم در ساختمان دیواره سلولی به شمار می‌آیند متصل شده و از فعالیت آن جلوگیری می‌کنند.. این گروه از آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های استخوانی، عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و عفونت‌های پوستی موثر هستند.
  4. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی کینولون (Quinolones): خانواده آنتی بیوتیک‌های کینولون شامل ۵ گروه مختلف هستند. این آنتی بیوتیک‌ها بر عملکرد دو آنزیم مهم باکتری‌ها اثر می‌گذارند که شامل توپوایزومراز و DNA گیراز هستند، به این ترتیب ترمیم و سنتز DNA  مختل می‌شود و باکتری از بین می‌رود. خانواده کینولون‌ها در برابر طیف وسیعی از باکتری‌ها موثر هستند.
  5. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی لینکومایسین (Lincomycins): لینکومایسین‌ها گروه کوچکی از آنتی بیوتیک‌ها هستند که از سنتز پروتئین‌های باکتریایی که برای زنده ماندن آن‌ها اهمیت دارند، جلوگیری می‌کنند. این آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های ناشی از پنوموکوکوس، استافیلوکوکوس و استرپتوکوکوس مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  6. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی ماکرولید (Macrolides): ماکرولیدها خانواده مهمی از آنتی بیوتیک‌ها هستند که از یک حلقه بزرگ لاکتونی با ۱۴ تا ۲۰ اتم کربن ساخته شده‌اند در این خانواده آنتی بیوتیک‌های متداولی مانند اریتروماسین و آزیتروماسین وجود دارند. این آنتی بیوتیک‌ها از مخمر استرپتومایسس     (Streptomyces) تهیه می‌شوند. آنتی بیوتیک‌های ماکرولید اغلب خاصیت باکتریواستاتیک دارند و ممکن است در غلظت‌های بالا بتوانند باکتری‌ها را از بین ببرند.
  7. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی سولفونامید (Sulfonamides): این آنتی بیوتیک‌ها از جمله ترکیبات سنتزی هستند که در ساختار خود دارای گروه‌های سولفونامید هستند. مکانیسم اثر آنتی بیوتیک‌های سولفانامیدی مهار و جلوگیری از سنتز DNA است و به صورت باکتریواستاتیک عمل می‌کنند. گروه‌های دارویی غیرآنتی بیوتیکی زیاد از ترکیبات سولفامید ساخته شده که در بسیاری از بیماری‌ها نظیر دیابت و در ترکیب مسکن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  8. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی گلیکوپپتید (Glycopeptides): این گروه از آنتی بیوتیک‌ها با مهار سنتز پپتیدوگلیکان، از ساخت دیواره سلولی باکتریایی جلوگیری می‌کنند. از این آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به آنتی بیوتیک و عفونت‌های انتروکوکی مقاوم به بتا لاکتامات‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این زمانی که بیمار به آنتی بیوتیک‌های خانواده بتا لاکتامات‌ها آلرژی داشته باشد، گلیکوپپتیدها گزینه مناسبی هستند. از آنتی بیوتیک‌های این گروه برای درمان بیماری‌هایی مانند مشکلات گوارشی ناشی از کلستریدیوم دیفیسیل، اندوکاردیت یا التهاب درون شامه قلب، انتروکولیت (Enterocolitis)، عفونت ریوی پنومونیا و عفونت‌های پوستی شدید استفاده می‌شود.
  9. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی آمینوگلیکوزید (Aminoglycosides): این گروه از آنتی بیوتیک‌ها در درمان عفونت‌های باکتری‌های گرم منفی استفاده می‌شوند. از سویی دیگر از آنتی بیوتیک‌های گروه آمینو گلیکوزید برای مبارزه با عفونت‌های ناشی از استافیلوکوک‌ها و مایکوباکتریوم‌ توبرکلوسیس نیز استفاده می‌شود. مکانیسم عمل این ترکیبات مهار سنتز پروتئین در باکتری‌ها است. از جمله عوارض جانبی این گروه از آنتی بیوتیک‌ها می‌توان به ایجاد مشکلات کلیوی و ریزش مو اشاره کرد.
  10. آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی کارباپنم (Carbapenems): این آنتی بیوتیک‌ها در گروه بتالاکتامات‌ها قرار می‌گیرند که برای درمان عفونت‌های حاصل از باکتری‌های گرم مثبت و گرم منفی هوازی و بی‌هوازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیبات قادر به مهار فعالیت آنزیم بتا  لاکتاماز در باکتری‌ها هستند. وجود آنزیم بتا لاکتاماز موجب کاهش تاثیرگذاری سایر آنتی بیوتیک‌ها بر باکتری‌ها می‌شود.
  • آنتی بیوتیک ها براساس مکانیم اثر

آنتی بیوتیک ها براساس مکانیم اثر - خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی | دایا اکسیر

آنتی بیوتیک ها بر اساس مکانیسم اثر نیز به ۵ دسته ی زیر تقسیم می شوند:

  • آنتی بیوتیک هایی که یک آنزیم را مهار می کنند.
  • آنتی بیوتیک هایی که سنتز DNA را مهار می کنند.
  • آنتی بیوتیک هایی که بر سنتز دیواره سلولی اثر گذارند.
  • آنتی بیوتیک هایی که بر نفوذپذیری غشای سلولی اثر گذارند.
  • آنتی بیوتیک هایی که بر سنتز پروتئین اثر گذارند.

خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی

خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی از شرکت های معتبر به دلیل اطمینان از کیفیت آن ها برای پژوهشگران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که به علت کاربردی بودن آنها در آزمایشات مختلف می‌باشد که در این بخش به استفاده از آنها در آزمایشگاه‌ها اشاره خواهیم کرد.

استفاده از آنتی بیوتیک ها در آزمایشگاه ها

می توانید محتوای این قسمت را به صورت فایل صوتی گوش دهید.

 

فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی بسیار بالاست و این مورد جز بخاطر کاربردی بودن آنها نمی‌باشد که در این بخش به استفاده از آنها در آزمایشگاه‌ها اشاره خواهیم کرد.

آلودگی محیط های کشت سلولهای جانوری و گیاهی با میکرو ارگانیسم ها یک موضوع اساسی و جدی می باشد که بیشتر به علت وجود باکتری ها یا قارچ ها در محیط اتفاق می افتد.این میکروب ها در محیط کشت برای مواد غذایی رقابت می کنند و باعث تغییرات PH  محیط کشت،تغییر متابولیسم سلول ها، جلوگیری از رشد سلول و در نهایت منجر به مرگ سلول ها می شود.

استفاده از آنتی بیوتیک برای کشت سلول های گیاهی و جانوری خطر از دست دادن سلول های ارزشمند، معرف ها و تلف شدن زمان و زحمات را به علت آلودگی  بسیار کم می کند به همین  خاطر خرید آنتی بیتویک های کشت بافت سلول های گیاهی و جانوری از اهمیت بالایی برخوردار است به طور که حفظ شرایط و تکنیک های آسپتیک (aseptic)  برای یک آزمایشگاه تحقیقاتی که کشت سلول انجام می هد، بسیار حائز اهمیت است.

محققان با تجربه محیط کشت های سلول های گیاهی و جانوری  تست شده با آنتی بیوتیک  آزمایشگاهی با غلظت های کافی را توصیه می کنند به همین خاطر قیمت آنتی بیوتیک های کشت بافت سلول های گیاهی و جانوری نسبت به دیگر آنتی بیوتیک ها متفاوت است. همچنین اینکار با جلوگیری از آلودگی که باعث تغییرات مورفولوژی و فیزیولوژی سلول ها می شود آن ها را نیز حفظ می کند.

یکی از نمایندگان فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی شرکت دایا اکسیر میباشد که توانسته با فروش آنتی بیوتیک های مورد استفاده در محیط کشت سلول های گیاهی و جانوری با کیفیت بالا، افراد بسیاری را به خود جذب کند.

پس میتوان نتیجه گرفت که آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، در طیف گسترده ای از تکنیک ها در زیست شناسی مولکولی از جمله کلونینگ مولکولی مورد استفاده قرار می گیرند و برای درمان آلودگی مایکوپلاسما مزاحم در کشت سلولی مهم هستند.

محققان معمولاً نگران دو نوع آلودگی درکشت سلولی هستند: آلودگی کشت های سلولی با ارگانیسم ها و آلودگی یک رده سلولی با رده سلولی دیگر. هر دو نوع آلودگی بسیار شایع هستند و امکان آلودگی و تأثیر آن بر نتایج را نمی توان دست کم گرفت. تصمیم به استفاده از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی برای جلوگیری از آلودگی باید بر اساس نیازها و تجربه هر محقق باشد.

 

استفاده از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی برای جلوگیری از آلودگی - خرید آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی | دایا اکسیر

برخی از کاربردهای آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی

  • استفاده در محیط کشت ها
  • بررسی الگوی حساسیت آنتی بوتیکی
  • بررسی رشد باکتری و تغییرات آن

همچنین در فصل گرما ممکن است محیط کشت سلولی آلوده به قارچ نیز شود بنابراین از امفوتیریسین B استفاده می شود تا از رشد قارچ جلوگیری به عمل آید ، به ترکیب پنسترپ و امفوتیریسین B انتی مایکوتیک می گویند.

اینکه چه میزانی از غلظت انتی بیوتیک ها نیاز است تا سلول ها بتوانند رشد کنند با توجه به غلظت آنتی بیوتیک موجود و حداقل غلظت لازم برای مرگ باکتری یا قارچ که به حیات سلول جانوری محیط کشت مورد نظر آسیب نزند نیاز داریم.

رایج ترین آنتی بیوتیک های محیط کشت سلولی مورد استفاده پنی سیلین و استرپتومایسین می باشـند. ایـن آنتی بیوتیک ها معمولاً بصورت مخلوط به محیط کشت افزوده مـی شـوند.

پس اگر شما هم قصد تهیه این نوع آنتی بیوتیک ها را دارید، می‌توانید از نمایندگی فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی دایا اکسیر بهره ببرید و از کارشناسان فروش ما در اینباره مشاوره بگیرید.

استفاده از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی در کشت سلولی از آلودگی به عوامل بیماری زا که باعث ایجاد تغییرات مورفولوژیکی یا فیزیولوژیکی در کشت سلولی و همچنین آلودگی رده های سلولی می شوند، جلوگیری می کند. آنتی بیوتیک ها مانند پنی سیلین، پورومایسین و آمپی سیلین، مولکول هایی هستند که به طور خاص سلول ها را با مهار یا تنظیم سنتز دیواره سلولی، متابولیسم اسید نوکلئیک و سنتز پروتئین یا بر هم زدن ساختار غشایی هدف قرار داده و از بین می برند.

نگهداری آنتی بیوتیک ها

ماندگاری آنتی بیوتیک های باکتریال مانند پنسترپ بالاست بنابراین می توان در روز اول به کل محتویات محیط کشت به نسبت ۲ درصد آنتی بیوتیک اضافه کنیم.

آمفوتریپسین B ماندگاری بالایی ندارد. هر روز در زمان تعویض محیط باید این آنتی بیوتیک هم اضافه شود.

آنتی بیوتیک ها را بهتر است دور از نور نگهداری کنیم و فقط برای زمان استفاده از یخچال خارج کنیم.

فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی

یکی از نمایندگی های فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی شرکت دایا اکسیر میباشد که توانسته با فروش آنتی بیوتیک های مورد استفاده در محیط کشت سلول های گیاهی و جانوری با کیفیت بالا، افراد بسیاری را به خود جذب کند.

آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، در طیف گسترده ای از تکنیک ها در زیست شناسی مولکولی از جمله کلونینگ مولکولی مورد استفاده قرار می گیرند و برای درمان آلودگی مایکوپلاسما مزاحم در کشت سلولی مهم هستند.

محققان معمولاً نگران دو نوع آلودگی درکشت سلولی هستند: آلودگی کشت های سلولی با ارگانیسم ها و آلودگی یک رده سلولی با رده سلولی دیگر. هر دو نوع آلودگی بسیار شایع هستند و امکان آلودگی و تأثیر آن بر نتایج را نمی توان دست کم گرفت. تصمیم به استفاده از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی برای جلوگیری از آلودگی باید بر اساس نیازها و تجربه هر محقق باشد.

نمایندگی آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی

دایا اکسیر طیف گسترده ای از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، را در غلظت های مختلف برای نتایج قابل اعتماد در آزمایشگاه شما ارائه می دهد که عوامل ضد باکتری و ضد قارچی و همچنین آلودگی کشت سلولی گیاهی و جانوری را کنترل و ریشه کن می نماید تا شرایط آسپتیک در آزمایشگاه شما حفظ شود. علاوه بر این، آنتی بیوتیک های خاصی نیز به عنوان عوامل انتخابی برای ایجاد سلول های ترانسفکت شده یا تغییر یافته ژنتیکی بسته به نیازهای تحقیقاتی شما ارائه می نماید.

قیمت آنتی بیوتیک های کشت بافت سلول های گیاهی و جانوری

رایج ترین آنتی بیوتیک های محیط کشت سلولی مورد استفاده پنی سیلین و استرپتومایسین می باشـند. ایـن آنتی بیوتیک ها معمولاً بصورت مخلوط به محیط کشت افزوده مـی شـوند.جهت استعلام قیمت این آنتی بیوتیک ها با دایا اکسیر نماینده فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی تماس بگیرید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم می باشند.

استفاده از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی در کشت سلولی از آلودگی به عوامل بیماری زا که باعث ایجاد تغییرات مورفولوژیکی یا فیزیولوژیکی در کشت سلولی و همچنین آلودگی رده های سلولی می شوند، جلوگیری می کند. آنتی بیوتیک ها مانند پنی سیلین، پورومایسین و آمپی سیلین، مولکول هایی هستند که به طور خاص سلول ها را با مهار یا تنظیم سنتز دیواره سلولی، متابولیسم اسید نوکلئیک و سنتز پروتئین یا بر هم زدن ساختار غشایی هدف قرار داده و از بین می برند.

کلام آخر

دایا اکسیر به عنوان نماینده فروش آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی، طیف گسترده ای از آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی  را در غلظت های مختلف برای نتایج قابل اعتماد در آزمایشگاه شما ارائه می دهد که عوامل ضد باکتری و ضد قارچی و همچنین آلودگی کشت سلولی گیاهی و جانوری را کنترل و ریشه کن می نماید تا شرایط آسپتیک در آزمایشگاه شما حفظ شود. علاوه بر این، آنتی بیوتیک های خاصی نیز به عنوان عوامل انتخابی برای ایجاد سلول های ترانسفکت شده یا تغییر یافته ژنتیکی بسته به نیازهای تحقیقاتی شما ارائه می نماید.

4 دیدگاه در آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی [نمایندگی آنتی بیوتیک های آزمایشگاهی] دایا اکسیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!