شرکت سیگما آلدریچ یک توسعه دهنده، تولید کننده و توزیع کننده طیف گسترده‌ای از مواد بیوشیمیایی، مواد شیمیایی آلی، محصولات کروماتوگرافی، محصولات مربوط به علوم زندگی و محصولات تشخیص آزمایشگاهی است.

این شرکت با داشتن یک خط تولید شامل ۸۵۰۰۰ ماده فروخته شده تحت پنج برند شیمیایی مشهور: SigmaAldrich،Fluka، Supelco و Riedel-de Haën، فروشنده برتر مواد شیمیایی جهان در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، شرکت‌های داروسازی و بیمارستان‌ها است.

در مطلب میخواهیم بطور مفصل به جزئیات فعالیت های شرکت سیگما آلدریچ و تاریخچه آن بپردازیم؛

مقدمه ای بر شرکت سیگما آلدریچ

شرکت سیگما آلدریچ بیش از ۱۵۰،۰۰۰ مشتری در بیش از ۱۶۰ کشور جهان دارد. بیشتر فروش آن به این مشتریان در بخش کوچکی است و میانگین آن حدود ۳۰۰ دلار است. حدود ۵۵ درصد فروش در خارج از ایالات متحده تولید می‌شود.

این شرکت امکانات تولید محصولات خود را در میسوری، پنسیلوانیا، تگزاس، ویسکانسین، آلمان، سوئیس و انگلستان نگهداری می‌کند. تقریباً ۴۶ درصد از فروش‌ محصولات مربوط به محصولات تولیدی شرکت است.

هدف شرکت سیگما آلدریچ پیدا کردن راه حل برای سخت‌ترین مسائل در زمینه علم زندگی با همکاری با جامعه علمی جهانی است و از این طریق هدف این شرکت تسریع دسترسی به سلامت بهتر برای افراد در همه جا است. این شرکت بهترین آزمایشگاه‌ها، کلاس‌های آموزشی و مواد آزمایشگاهی را در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد.

با ترکیب EMD Millipore و Sigma-Aldrich در سال ۲۰۱۵ ، اکنون یک سبد گسترده از ۳۰۰۰۰۰ محصول و یک ردپای جهانی گسترده دارد. این شرکت تمرکز و فعالیت خود را به ساده‌تر کردن و سریع‌تر و ایمن‌تر نمودن تحقیق و تولید در زمینه محصولات بیوتکنیک اختصاص داده است.

تاریخچه فعالیت شرکت سیگما آلدریچ در دهه ۱۹۷۰

شرکت سیگما آلدریچ نتیجه ادغام دو شرکت تولید و ساخت محصولات شیمیایی ویژه در سال ۱۹۷۵ می‌باشد یکی با زمینه فعالیت تولید مواد شیمیایی بیوشیمیایی (شرکت شیمیایی سیگما) و دیگری تولید مواد شیمیایی ارگانیک (شرکت شیمیایی آلدریچ).

هر دو شرکت ضمن ارائه محصولات متنوع، ساخت محصولات با کیفیت و ارائه خدمات مناسب و ویژه به مشتری را در اولویت فعالیت خود قرار می‌دادند.

بنابراین، این ادغام، نمایانگر همگرایی استراتژی تجاری و همچنین ایجاد خط تولید متنوعی بود که شرکت سیگما آلدریچ را در صدر صنعت صنایع تولید محصولات شیمیایی ویژه قرار داد. این شرکت تا سال ۱۹۷۹ بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از بازار تحقیقات ۱۰۰ میلیون دلاری را در اختیار داشت.

فروش محصولات  این شرکت در این سال به ۶۸ میلیون دلار صعود کرد و این نشانگر افزایش ۱۵ درصدی درآمد سالانه است. سود ۲۴ درصد افزایش یافت و به ۹.۲ میلیون دلار رسید و باعث شد تحلیلگران وال استریت پیش‌بینی رشد ۲۰ درصد در سال را پیش‌بینی کنند.

تاریخچه فعالیت شرکت سیگما آلدریچ در دهه ۱۹۸۰

در دهه ۱۹۸۰ رشد شرکت سیگما آلدریچ با سرمایه‌گذاری فزاینده در بازار تحقیقات در زمینه بیولوژی پزشکی ایالات متحده همراه بود. با وجود چنین دستاوردهای مدیریتی شرکت سیگما آلدریچ، تا حد زیادی از نظر برخی از تحلیلگران صنعت، از تغییر استراتژی که چارچوبی برای رشد قبلی شرکت بود، امتناع ورزید.

Broida به جای تعیین اهداف بلند مدت یا بهره برداری از بازار شیمیایی عمده، همانطور که برخی از ناظران اظهار داشتند، از سیاست مستقیم و فرصت طلبانه شرکت خود برای همگام سازی با پیشرفت در زمینه ساخت محصولات مربوط به علوم ایمونولوژی، میکروبیولوژی و غدد درون ریز دفاع کرد.

پس از مرگ Broida در سال ۱۹۸۱، چندین تغییر در سیاست و مدیریت بر ساختار شرکت تاثیر گذاشت. Tom Cori که تا پیش از این به مدت ۹ سال در بخش‌های مختلف شرکت سیگما آلدریچ فعالیت می‌کرد، رئیس شرکت شد.

در سال ۱۹۸۵، ۲.۲ میلیون از ۸.۶۸ میلیون سهام این شرکت در بورس با ۱۲۹.۵ میلیون دلار فروخته شد. از ۲.۲ سهام فروخته شده از این شرکت تنها ۵۰۰ هزار سهام خریداری شد.

در سال ۱۹۸۶ حدود ۱،۵ میلیون کاتالوگ شرکت در سراسر عرضه شد. در این سال‌ها برای گسترش خط تولید شرکت سیگما آلدریچ، آزمایشگاه‌های Pathfinder خریداری شد.

شرکت تابعه جدید با هزینه ۱.۵ میلیون دلاری در طول سال ۱۹۸۴، مواد شیمیایی رادیواکتیو تولید کرد. در سال ۱۹۸۹ شرکت سیگما آلدریچ یکی از رقبای اصلی اروپایی خود، Fluka Chemie AG مستقر در سوئیس را از Ciba-Geigy و Hoffmann-La Roche را خریداری کرد. Fluka، تولید کننده محصولات بیوشیمیایی و مواد شیمیایی آلی، درآمد سالانه حدود ۵۵ میلیون دلار برای این شرکت به همراه داشت.

فعالیت شرکت سیگما آلدریچ

تاریخچه فعالیت شرکت سیگما آلدریچ در دهه ۱۹۹۰

در سال ۱۹۹۱ شرکت سیگما آلدریچ با ایجاد یک بخش تولید مواد شیمیایی (fine) نرم کننده، که به تولید گسترده‌ای از مواد شیمیایی برای صنایع دارویی و بیو دارویی منجر می‌شود، قدم قابل توجهی در جهت قبول و تامین سفارشات عمده‌ی بیشتر برداشت.

در حالیکه رشد فروش و درآمد در اوایل و اواسط دهه ۱۹۹۰ به ۱۵ درصد یا کمتر در سال کاهش یافته است، شرکت سیگما آلدریچ همچنان به تولید محصولات شیمیایی خلاقانه و مبتکرانه ادامه می‌دهد.

فعالیت شرکت سیگما آلدریچ در دهه ۲۰۰۰

در سپتامبر سال ۲۰۱۴، شرکت آلمانی Merck KGaA اعلام کرد که می‌تواند شرکت سیگما آلدریچ را با ۱۷ میلیارد دلار خریداری کند. فرایند خرید محصولات سیگما آلدریج در نوامبر ۲۰۱۵ به پایان رسید و شرکت سیگما آلدریچ به یک شرکت تابعه Merck KGaA تبدیل شد.

این شرکت در حال حاضر بخشی از کسب و کارهای مربوط به ساخت محصولات علوم زندگی Merck (شرکت مرک آلمان)است و در ترکیب با Millipore که قبلا خریداری شده بود، به عنوان شرکت MilliporeSigma و همچنین بورس فروش مواد شیمیایی در تهران فعالیت می‌کند.

خلاصه تاریخچه فعالیت شرکت سیگما:

۱۹۴۵:

شرکت Sigma Chemical در سنت لوئیس توسط Dan Broida برای تولید ساخارین تاسیس شد.

۱۹۵۱:

Alfred R. Bader شرکت Aldrich Chemical را به عنوان تولید کننده مواد شیمیایی ارگانیک مستقر در میلواکی راه‌اندازی کرد.

۱۹۷۵:

Sigma Chemical و Aldrich Chemical ادغام می‌شوند تا شرکت سیگما آلدریچ را که در سنت لوئیس مستقر است، تشکیل دهند.

۱۹۸۱:

Broida می‌میرد؛ Tom Cori به عنوان رئیس شرکت منصوب می‌شود.

۱۹۸۹:

Fluka Chemie AG خریداری می‌شود.

۱۹۹۱:

این شرکت برای ورود به بازار فروش عمده محصولات شیمیایی، بخش مواد شیمیایی Fine خود را تاسیس می‌کند.

۱۹۹۳:

Supelco ، را شرکت به دست آورد.

۱۹۹۷:

این شرکت ۷۵ درصد سهام را در Riedel-de Haën خریداری می‌کند.

۱۹۹۸:

Genosys Biotechnologies ، Inc را به دست آورد.

۱۹۹۹:

۲۵ درصد سهام باقیمانده Riedel-de Haën را به دست آورد. با بازسازی مجدد این شرکت، سازماندهی مجدد این شرکت در چهار بخش تجاری صورت گرفته است: تشخیصی، مواد شیمیایی Fine، محصولات آزمایشگاهی و علوم زندگی.

۲۰۰۰:

شرکت سیستم‌های B-Line را می‌فروشد و هم اکنون کاملاً روی تولید مواد شیمیایی و محصولات آزمایشگاهی مربوط به علوم زندگی متمرکز شده است.

خرید محصولات سیگما آلدریچ در ایران

شرکت دایا اکسیر جم سال‌هاست به عنوان نمایندگی فروش محصولات سیگما آلدریچ و مرک در ایران مشغول به فعالیت است و موسسات آموزش عالی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی از مشتریان عمده این شرکت می‌باشند و شرکت دایا اکسیر متعهد به تأمین مواد باکیفیت در سریع‌ترین زمان با حفظ شرایط اصولی نگهداری مواد می‌باشد.

خریداران محترم می توانند درخواست قیمت ماده یا کالای مورد نظر خود را از طریق راه های ارتباطی زیر ارسال نمایید

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۳۲۷۰۴۳

تلگرام: @dayaexir | واتس اپ: ۰۹۰۱۷۷۷۷۰۲۳

ایمیل :  info@dayaexir.com

12 دیدگاه در شرکت سیگما آلدریچ در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟

  1. فرزاد رحمانی says:

    شما وارد کننده مواد شیمیایی سیگما هستید؟
    لیست موجودی مواد شیمیایی سیگما الدریچ‌ رو کجا میتونم پیدا کنم ؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!