مواد شیمیایی در طبیعت تأثیر زیادی دارند. همچنین بشر به کمک آن ها مواد مختلفی تولید می کند و در صورتی که هوشمندانه مورد استفاده قرار گیرند، می توان محیط زیست و زندگی راحت تری را بر روی زمین متصور شد. از این رو علوم مختلفی در این زمینه فعالیت می کنند تا زمین را جای بهتری برای زندگی کنند.

برای تکمیل فرآیند علوم طبیعی باید ابتدا آن ها را در حوزه آزمایشگاهی مورد بررسی قرار داد و در صورت حصول نتیجه مناسب این علوم را به مرحله اجرا درآورد. از این رو آزمایشگاه های بزرگ و کوچکی در دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشی دایر است که در این راستا فعالیت می کنند.

به همین جهت در این مطلب به بررسی انواع مواد شیمیایی و نحوه خرید آنها پرداخته شده است.

انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایشگاه ها

آزمایشگاه ها برای رشته های مختلفی دایر می شوند. اکثر رشته ها دارای بخش عملی نیز هستند. در این دروس ابتدا درس به صورت تئوری ارائه می شود و در نهایت برای این که دانشجویان و پژوهشگران بتوانند درس خود را بهتر فراگیرند و آن را به مرحله اجرا درآورند، در آزمایشگاه ها شروع به فعالیت می کنند. برای این کار به مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیاز است.

مراکز آموزشی وظیفه دارند ابزار و مواد مورد نیاز را برای این افراد فراهم کنند تا بتوانند در جهت رشد علمی مرکز گامی مؤثر بردارند. با توجه به این که رشته تحصیلی چه باشد به مواد مختلفی در آزمایشگاه نیاز است. مواد شیمیایی که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند، تنوع زیادی دارند.

جدول مندلیف شامل تمام عناصر موجود در طبیعت است. اکثر این مواد قابل دسترسی هستند و می توان با تکنولوژی های جدید آن را از طبیعت استخراج کرد. در آزمایشگاه های مختلف از این عناصر استفاده می شود. مواد شیمیایی آزمایشگاهی شامل انواع فلزها، غیر فلزها، مواد اسیدی و بازی و نمک ها است. با توجه به این که اکثر عناصر به تنهایی پایدار نیستند برای استفاده از آن ها باید ترکیب آن ها را به کار گرفت و با انجام آزمایش های مرحله ای و آزادسازی عناصر، به نتیجه نهایی دست یافت.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی اکثراً ترکیباتی از عناصر مختلف هستند که در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی
خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی اصل

نکات خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خرید مواد آزمایشگاهی همیشه هم کار راحتی نیست. برخی از مواد شیمیایی آزمایشگاهی همیشه در دسترس هستند ولی تعدادی از آن ها ممکن است خطر آفرین باشند. به عنوان مثال برخی از اسیدها و بازهای قوی به شدت خورنده هستند. این مواد به راحتی در دسترس عموم مردم قرار نمی گیرند و برای خرید و فروش آن ها نیاز به شرایط خاصی است. به عنوان مثال اسیدهای قوی باید در ظرفی مناسب نگهداری شوند و دارای درپوشی باشند که بخارات این مواد به فضا وارد نشود.

نحوه نگهداری بسیاری از مواد شیمیایی دارای حساسیت های زیادی از لحاظ دمایی، نور و میزان رطوبت است و باید از جایی خرید انجام دهید که این نکات را رعایت کنند. همچنین مشاوره های لازم را در خصوص نگهداری این مواد حساس به شما ارائه دهند.

در آزمایش هایی که انجام می گیرد، غلظت مواد بسیار اهمیت دارد و نتیجه آزمایش بر اساس غلظتی که بر روی محصول قید شده است محاسبه می شود. از این رو باید هنگام خرید دقت داشته باشید از مراکزی بهره ببرید که می توانند نیازهای شما را برآورده کنند و یک محصول با غلظت و درصد خلوص واقعی به شما ارائه دهند. برخی فروشگاه ها به علت این که نکات محافظت از مواد آزمایشگاهی را نمی دانند غلظت یا خلوص نوشته شده بر روی محصول یک غلظت و درصد خلوص واقعی نیست و در نتیجه آزمایش تأثیر منفی دارد.

برای خرید مواد آزمایشگاهی باید دقت داشته باشید که برندهای معتبر را انتخاب کنید تا دقت آزمایش های انجام شده دارای خطای کمتری باشد.

خرید مواد شیمیایی
خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

خرید مواد آزمایشگاهی از مراکز معتبر

برای این که مواد شیمیایی آزمایشگاهی دارای کیفیت بالایی باشند، اولین نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید خرید از مراکز معتبر مواد شیمیایی آژمایشگاهی و خوش سابقه است. قطعاً شما نمی توانید تمام مواد خریداری شده را چک کنید و این کار اکثر اوقات غیر ممکن است از این رو باید برای اطمینان بیشتر از کیفیت و غلظت مناسب مواد باید برندهای معتبر را برگزینید.

در مراکز معتبر و با تجربه بالا که برندهای خوبی را به مشتریان خود ارائه می دهند این نکات کاملاً رعایت می شود تا پژوهشگاه ها و دانشگاه ها بتوانند به راحتی مواد آزمایشگاهی مورد نیاز خود را برای تمام مقاطع و آزمایش های حساس خود تأمین کنند.

همچنین در این مراکز مواد شیمیایی آزمایشگاهی تحت شرایط استاندارد نگهداری می شوند و درجه خلوص آن ها به مرور زمان تغییر نمی کند. شرکت های معتبر کارشناسان و مشاورهای دارای اطلاعات بالا در این زمینه دارند که هنگام خرید به مشتری کمک می کنند تا به راحتی مواد مورد نیاز خود را خریداری کنند. همچنین نحوه نگهداری و استفاده از مواد مختلف نیز به آن ها آموزش داده می شود.

خرید مواد شیمیایی
خرید مواد شیمیایی

دایا اکسیر بهترین مرکز خرید مواد آزمایشگاهی

یکی از مراکز معتبر و خوش سابقه در زمینه خرید مواد آزمایشگاهی و مواد شیمیایی با درجه خلوص بالا، شرکت دایا اکسیر است. این شرکت سالهاست که بهترین برندهای مطرح و با کیفیت را در بازار جهانی ردیابی می کنند و برای مشتریان خود ارائه می دهند.

برندهایی مانند سیگما آلدریچ، مرک آلمان و غیره جزو بهترین برندهای مواد شیمیایی آزمایشگاهی در دنیا هستند که بازار جهانی این محصولات را در دست دارند. همچنین به علت داشتن کیفیت بسیار بالا، مراکز علمی بسیار معتبر و بزرگ نیز از این محصولات در سطح جهانی استفاده می کنند.

اکسیر وارد کننده مجاز محصولات سیگما آلدریچ است که توانسته بهترین مواد آزمایشگاهی و معرف های شیمیایی ابزار مورد نیاز را برای تجهیز آزمایشگاه های مختلف به کشور وارد کند. به علت سابقه طولانی و حساسیت بالایی که این مرکز بزرگ برای تأمین مواد آزمایشگاهی دارد، دانشگاه های بزرگ کشور برای تأمین مواد آزمایشگاهی و انواع مواد شیمیایی مورد نیاز خود برای آزمایشگاه های مقاطع مختلف از این مرکز بهره می برند.

کارشناسان و مشاوران حاضر در شرکت دایا اکسیر نمایندگی رسمی سیگما الدریچ نیز همیشه آماده ارائه خدماتی مانند تکمیل اطلاعات مربوط به مواد مختلف هستند تا مشتریان بدون هیچ مشکلی بتوانند محصولات را در آزمایشگاه های خود نگهداری کنند و مورد استفاده قرار دهند.

14 دیدگاه در خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی

    • dayaexir says:

      سلام خدمت شما
      بله هم ارسال به شهرستان و هم امکان سفارش مقدار مورد نیاز مواد شیمیایی را داریم لطفا برای ثبت سفارش خود در قسمت “تماس با ما” با کارشناسان فروش ما ارتباط برقرار کنید.

  1. حسینی says:

    می خواستم با پشتیبانی شما تماس بگیرم برای راهنمایی و مشاوره برای یک سری از محصولات شماره رو لطف می کنید

  2. سیگما آلدریچ says:

    انتهای این مقاله به برند سیگما آلدریچ اشاره شده من دنبال اطلاعات بیشتری از این برند بودم می خواستم بگم اگه می شه یه مقدار راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!