مواد شیمیایی همگی در طبیعت وجود دارند ولی غلظت آن در واحد حجم کم است. شرکت های تولیدی مواد شیمیایی این مواد را از طبیعت می گیرند و به درجه خلوص مورد نیاز می رسانند. فروشگاه مواد شیمیایی برای آزمایشگاه ها و مؤسسات علمی مواد مورد نیاز را فراهم می کنند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی به وفور در مؤسسات علمی و پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد و تنوع زیادی دارند. با توجه به حساسیت هایی که این فروشگاه ها دارند، باید از لوازم و ابزار خاصی نیز برای نگهداری و حمل مواد استفاده کنند و تجهیزات مورد نیاز را داشته باشند. به همین دلیل در این مطلب در مورد جنبه های مختلف فروشگاه های مواد شیمیایی آزمایشگاهی بیشتر صحبت می کنیم.

فروشگاه مواد شیمیایی

انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی

هر ماده ای که در طبیعت بر روی حیات و زندگی بشر اثرگذار است در مؤسسات علمی مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوان میزان و نحوه اثر آن را مشخص کرد. از این رو انواع مواد شیمیایی مختلف، مواد زیستی مختلف، آنزیم ها و … جزو مواد شیمیایی هستند.

اکثر عناصر موجود در جدول مندلیف در آزمایشگاه های دانشگاه ها و مؤسسات علمی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از این عناصر به صورت آزاد در طبیعت وجود ندارند و برای آزادسازی و استفاده از آن ها باید تحت آزمایش هایی زنجیره ای آن ها را آزاد کرد. از این رو برخی از مواد شیمیایی به صورت مواد طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند و طبق فرمول های شیمیایی میزان و درجه خلوص آن ها محاسبه می شود.

شرایط اخذ مجوز فروشگاه مواد شیمیایی

مواد شیمیایی هر چند همگی از طبیعت به دست می آیند ولی دارای درجه خلوص بالایی هستند و نگهداری و حمل آن ها باید با احتیاط صورت گیرد. برخی از اسیدها به شدت خورنده هستند و در مجاورت با اکثر مواد به صورت کامل آن ها را در خود حل می کنند.

همچنین در صورت تماس با بدن ایجاد سوختگی های شدید می کنند. از این رو باید در شیشه های مقاومت نگهداری شوند. همچنین بخار برخی مواد شیمیایی ممکن است ایجاد سرطان های دستگاه تنفسی و پوست کند. پس نگهداری آن ها باید به گونه ای باشد که به مرور زمان بخار آن ها در محیط بالا نرود و مشکلاتی از این قبیل به وجود نیاید. فروشگاه مواد شیمیایی باید بتواند برای نگهداری مواد خطرناک تمهیدات لازم را بیندیشد. به همین علت مجوزهایی برای شروع کار مورد نیاز است و باید بتوانند تجهیزات لازم را برای نگهداری حجم زیادی از این مواد در اختیار داشته باشند به گونه ای که مشکلات و خطراتی را به همراه نداشته باشند.

علاوه بر نگهداری و حمل مواد آزمایشگاهی، فروش برخی از آن ها به افراد متفرقه مجاز نیست. به عنوان مثال اسیدهای قوی نباید در دسترس عموم مردم قرار گیرند. همچنین برخی مواد دارای محدودیت های زیادی است که استفاده از آن ها فقط در مراکز مخصوص و آزمایشگاه های تخصصی مجاز است. پس فروشگاه مواد شیمیایی باید بتواند تعهدات لازم را در این زمینه داشته باشد و آن ها را رعایت کند.

با توجه به مواردی که عنوان شد فروشگاه مواد شیمیایی یک فروشگاه معمولی نیست و هر کسی نمی تواند به راحتی مجوزهای لازم را برای آن اخذ کند. از این رو فروشگاه باید بتواند هزینه های مختلف مالی و پرسنلی را در این زمینه پرداخت کند. خرید دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و مجهز و همین طور استفاده از کادر ماهر و دارای علم شیمی و ایمنی خود هزینه های زیادی را بر دوش فروشگاه می گذارد. روی هم رفته فروشگاه مواد شیمیایی در حد بزرگ باید یک فروشگاه کاملاً مجهز باشد.

فروشگاه مواد شیمیایی

مشتریان فروشگاه مواد شیمیایی

مواد شیمیایی در انواع تولیدی و آزمایشگاهی وجود دارند. مواد شیمیایی آزمایشگاهی با حساسیت های بیشتری مواجه است زیرا باید خلوص مورد نیاز را داشته باشد و کاملاً دقیق روی آن کار شود؛ اما مواد شیمیایی تولیدی با درجه خطای بیشتری نیز قابل استفاده است.

از این رو مواد شیمیایی آزمایشگاهی به خصوص برای مراکز معتبر و مؤسسات علمی مانند دانشگاه ها باید از مراکز فروش مواد شیمیایی معتبر و فروشگاه مواد شیمیایی معتبر این محصولات را خریداری شود تا با درجه اطمینان بیشتری فعالیت های خود را انجام دهند.

رشته های مختلفی مانند شیمی محض و کاربردی، رشته های بهداشت محیط، شیمی فیزیک، مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندسی پلیمر، نانو الکترونیک، بیوتکنولوژی پزشکی، زیست شناسی، میکروبیولوژی، شیمی تجزیه، بیوشیمی، پزشکی مولکولی و … به مواد شیمیایی آزمایشگاهی نیاز دارند تا در دروس عملی بتوانند دانشجویان خود را تعلیم دهند.

علاوه بر مؤسسات علمی و دانشگاه ها، آزمایشگاه های شرکت های تولیدی و کارخانجات نیز به آزمایشگاه های مجهز نیاز دارند و مواد شیمیایی مورد نیاز خود را باید بتوانند از این طریق تأمین کنند. در این آزمایشگاه ها برای تولید انبوه به آزمایش های اولیه نیاز است و مواد شیمیایی با توجه به تولیدات کارخانه خریداری می شود.

معتبرترین فروشگاه مواد شیمیایی آزمایشگاهی

فروشگاه مواد شیمیایی در تهران دایا اکسیر یک شرکت معتبر و صاحب نام است که سابقه ای طولانی در فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی دارد. این شرکت بهترین مواد و برندها را در بازار جهانی ردیابی می کند و برای مشتریان خود وارد کشور می کند.

دایا اکسیر برندهایی مانند سیگما آلدریچ و مرک آلمان را در سبد کالایی خود دارد. این محصولات دارای تنوع زیادی هستند و کمیاب ترین مواد شیمیایی مورد نیاز در آزمایشگاه ها را می توانید در این فروشگاه پیدا کنید.

با توجه به این که دایا اکسیر، فروشگاه مواد شیمیایی، توانسته است استانداردهای لازم را برای تأمین و نگهداری مواد مختلف ایجاد کند، هر ماده شیمیایی که برای مقاطع مختلف در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد در این فروشگاه قابل دسترسی است. به همین علت دانشگاه های بزرگ کشور از مشتریان دائمی این شرکت بزرگ هستند.

همچنین داشتن اعتبار بالا و مواد شیمیایی با کیفیت می تواند آزمایش های حساس را با دقت بیشتری به نتیجه برساند و خطای غیر انسانی را در آن ها به مراتب کاهش دهد.

خرید مواد آزمایشگاهی از فروشگاه هایی مانند دایا اکسیر این امکان را برای مشتریان فراهم می کند تا از مشاوره رایگان کارشناسان در حین خرید برخوردار شوند و بتوانند برای هر محصول تمامی نکات لازم برای نگهداری و حمل امن را در اختیار داشته باشند تا از خطرات احتمالی در محیط آزمایشگاه جلوگیری کنند.

4 دیدگاه در فروشگاه مواد شیمیایی آزمایشگاهی

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      این ماده به احتمال زیاد میبایست ثبت سفارش واردات شود و تحویل دو ماه کاری میباشد جهت دریافت اطلاعات دقیقتر با کارشناسان دفتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!