ماده شیمیایی آزمایشگاهی گاما بوتیرولاکتون (γ-Butyrolactone) از جمله مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت سیگما آلدریچ از بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد آزمایشگاهی در جهان است. در این مطلب کاربردها، مشخصات دقیق و نحوه خرید این ماده شیمیایی از دایا اکسیر را بخوانید.

گاما بوتیرولاکتون چیست؟

گاما بوتیرولاکتون یا جی.بی.ال. GBL:gamma-Butyrolactone مایعی‌ست روغنی، بی‌رنگ با بویی اندک که به خوبی در آب حل می‌شود. در شیمی به عنوان حلال و مادهٔ معرف به کار می‌رود. همچنین در مواد تشکیل دهنده عطر، در لکه‌برها و پاک‌کننده‌های چسب و رنگ، و به عنوان حلال در خازن‌های الکترولیتیی آلومینیومی کاربرد دارد. یک ماده شیمیایی مهم و مواد شیمیایی متوسط ​​برای دارو است و همچنین میانی سنتز N-متیل پریلیدون، α-پیرولیدون، پلی وینیل پیرولیدون، α-acetyl-γ-butyrolactone، متیونین و ترکیبات اسید بوتیریک است.

این محصول دارای یک حلالیت قوی است و یک حلال خوب برای پلی اکریلونیتریل، رزین اپوکسی، پلی وینیل بوتیل، پلی وینیل کلرید و کوپلیمرهای آن و پلیمرهای سلولز است. در صنایع پزشکی، آن به طور عمده در سنتز سیکلوپروپیلامین و غیره استفاده می شود

گاما بوتیرولاکتون (GBL) ترکیبی شیمیایی است که می تواند در آزمایشگاه ها تولید شود اما همچنین می تواند در شراب های غیر مجاز یافت شود. گاما بوتیرولاکتون به تنهایی اثر منفی ندارد. با این حال، وقتی که آن را به خون جذب می شود، آنزیم لاکتوناز تحت عمل قرار می گیرد. این آنزیم ها تبدیل تبدیل گاما بوتیرولاکتون به گاما هیدروکسی بوتیریک اسید (GHB) را تسهیل می کنند.

گاما بوتیرولاکتون به عنوان یک پیشگیرنده GHB گاهی به عنوان GHB خشک شده شناخته می شود. همانطور که توسط اصطلاح “خشک شده” نشان داده شده است، GBL حاوی آب به اندازه GHB نیست و به همین دلیل چربی دوست و یا لیپوفیل است. در مقایسه با GHB، GBL هنگامی که با غذا مصرف می شود سریعتر جذب می شود. این باعث می شود تا اثرات مورد نظر سریعتر تولید شود. با این حال طول مدت عمل گاما بوتیرولاکتون نیز کوتاه تر از همتای آن است.

گاما بوتیرولاکتون

توضیحات گاما بوتیرولاکتون

گاما بوتیرولاکتون یکی از محصولات شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف است. این ماده را به عنوان یکی از حلال‌های اصلی صنایع ساخت رنگ و غیره می‌شناسند. این حلال شیمیایی بی‌رنگ است و دارای بوی نامطبوعی در زمان استفاده می‌باشد. ماده شیمیایی گاما بوتیرولاکتون محلول در آب است و شما می‌توانید آن را در آب حل کنید و غلظت آن را کمتر نمایید.

این ماده شیمیایی یک بوتان ۴ آلدهید است. بر اثر یک فوران کربونیل در این ماده شیمیایی می‌توانیم آن را به عنوان یک ساختار حلقوی لاکتونی معرفی کنیم. این ماده شیمیایی در اثر واکنش‌های شیمیایی گرما تولید می­شود، به همین منظور به این ماده یک ماده شیمیایی گرمازا یا درون زا گفته می‌شود. ماده اصلی تشکیل دهنده گامابوتیرولاکتون، گاما آمینو بوتیرات است. این محصول نه تنها در صنعت حلال‌های شیمیایی مانند رنگسازی و غیر استفاده می‌شود بلکه در صنعت داروسازی نیز به دلیل استفاده بیش از اندازه در تولید داروهای متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طبق تحقیقات انجام شده گاما بوتیرولاکتون­ ها به عنوان یک ماده طبیعی شناخته می‌شوند. این ماده شیمیایی از طریق ترشحات استرپتومایسزها تولید و تهیه شده­اند. این ماده متابولیکی توسط ساکارومایسس سرویزیه تهیه و تولید می‌شود. در نهایت اتصال یک کربونیل به حلقه اصلی، یک لاکتون حلقوی کلی ایجاد شده است. ترکیب اصلی ایجاد شده با حلقه اضافی می‌تواند این ماده شیمیایی مد نظر ما باشد. این ماده شیمیایی که توسط شرکت‌های متنوعی مانند سیگما آلدریچ در دنیا تولید می‌شود دارای کیفیت بالایی هستند و شما می‌توانید با خرید آنها در صنایع مختلف و با توجه به کاربرد این محصول از آن استفاده نمایید.

کاربردهای گاما بوتیرولاکتون

  • گاما بوتیرولاکتون می تواند به GHB تبدیل شود و سطوح هورمون رشد را افزایش دهد، بنابراین گاما بوتیرولاکتون در طول دهه ۱۹۹۰ به عنوان مکمل غذایی تغذیه شناخته شد.
  • در دوزهای کم که بین ۵۰۰ تا ۱۵۵۰۰ میلی گرم است، مصرف GBL یا GHB می تواند باعث آرامش شود.
  • در دوزهای متوسط ​​که بین ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی گرم است، آرامش ماهیچه ای ایجاد شده می تواند باعث کاهش احساس تعادل و کاهش هماهنگی شود.
  • در دوزهای بالا، فرد عوارض جانبی مانند تهوع را تجربه می کند. استفراغ، کاهش تنفس ، کاهش ضربان قلب ، تشنج  و بدترین نتیجه ها کما و مرگ است.
  • مورد استفاده برای تولید محصولات پیررولیدون، هچنین به عنوان یک داروی میانجی، مانند  Cyclopropylamine و ویتامین و به عنوان یک ماده آفت کش به عنوان ماده ای نظیر علف کش و تنظیم کننده رشد گیاهی استفاده می شود، برای آلکن ها، عامل استخراج آلکین ها، عامل جذب کننده و پراکنده استفاده می شود.
  • استفاده شده برای سنتز رزین به عنوان یک آنتی اکسیدان، پلاستیسیستر، عامل پراکنده، عامل ثابت کننده و حلال؛ برای سنتز حلال فایبرگلاس، coagulant، دستیار رنگرزی و عامل آنتی استاتیک؛ به عنوان یک ماده اولیه از فیلم رنگ سابق، الکترولیت، خازن و روان کننده جوهر استفاده می شود.

از خصوصیات مهم گاما بوتیرولاکتون که سبب ایجاد کاربردهای متنوع می‌شود می‌توانیم به نقطه انجماد پایین و نقطه جوش بالا اشاره کنیم. همچنین به دلیل ترکیبات شیمیایی خاص و منحصر به فرد این ماده شیمیایی و خواص دیگری مانند انحلال پذیری در آب، قابلیت عبور جریان الکتریکی و … می‌توانیم کاربردهای گسترده و وسیعی از گاما بوتیرولاکتون را مشاهده کنیم. این ماده شیمیایی به دلیل داشتن گروه کربوکسیل پروفیل موجود در ساختار شیمیایی خود به عنوان محلول الکترولیت مورد استفاده در باتری‌ها و همچنین خازن‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای دیگر این ماده شیمیایی می‌توانیم در صنعت بیوشیمی اشاره کنیم.

این ماده شیمیایی فیزیول پیش ساز ماده گاما هیدروکسی بوتیریک اسید یا جی اچ بی(GHB) است. نورون‌های دوپامینرژیک در اثر تکانه‌های شدید مسدود می‌شوند. در نتیجه ترشح دوپامین در مغز انسان که یک ماده شیمیایی موثر می‌باشد توسط این ماده کنترل خواهد شد. این ماده شیمیایی سبب می‌شود تا دوپامین مورد نیاز ترشح شود. در نتیجه در روند صحیح فعالیت بدن تاثیر بسزایی خواهد داشت.

همچنین به واسطه استفاده از گامابوتیرولاکتون شما می‌توانید انواع پیش سازهای دارویی مانند داروهای میانجی را تولید کنید. داروهای میانجی به عنوان یک نوعی از علف کش‌ها در صنعت شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز بسیاری از افراد را در این زمینه برطرف خواهند کرد. شما نیز با در نظر داشتن کاربرد گامابوتیرولاکتون می‌توانید برای خرید این محصول و سپس استفاده از آن اقدام نمایید.

مشخصات ماده گاما بوتیرولاکتون (γ-Butyrolactone)

نام محصولγ-Butyrolactone
نام های مشابهγ-Hydroxybutyric acid lactone
Catalog NoB103608
CAS Number۹۶-۴۸-۰
فرمول شیمیاییC4H6O2
گرید مادهReagentPlus®, ≥۹۹%
چگالی۱.۱۲
وزن مولکولی۸۶.۰۹
شرایط نگهداریStore in cool place
بسته بندی۲۵G , 500G , 2.5KG , 20KG

فروش γ-Butyrolactone

شرکت دایا اکسیر نمایندگی سیگما آلدریچ با همکاری کارشناسان مجرب خود در بخش فنی و فروش جهت تأمین مواد اولیه پژوهش های تحقیقاتی، ماده گاما بوتیرولاکتون با کیفیت بالا و قیمت مناسب را فراهم نموده است. شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس حاصل فرمایید و پس از دریافت پیش فاکتور و اطمینان حاصل کردن از صحیح بودن شماره Cas مواد شیمیایی درخواستی، اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تحویل کالاهای خریداری شده و زمان تحویل آن ها به صورت زیر می باشد:

  •  کالاهای موجود در انبار  ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری
  • کالاهای وارداتی ۱ الی ۲ ماه کاری

روش های ارسال کالا

  • مشتریان تهران: ارسال توسط پیک
  • مشتریان سایر شهرها: ارسال توسط شرکت های حمل و نقل کالا

شما می توانید جهت خرید این ماده با بخش فروش شرکت دایا اکسیر تماس بگیرید.

قیمت γ-Butyrolactone

دایا اکسیر وارد کننده بدون واسطه محصولات شرکت سیگما آلدریچ، آماده پاسخگویی به استعلام قیمت خریداران محترم با قیمت های مناسب می باشد. لطفا جهت دریافت قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی از طریق راههای ارتباطی با دایا اکسیر شرکت فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی تماس حاصل نمایید.

 

ماده گاما بوتیرولاکتون (γ-Butyrolactone) سیگما آلدریچ | دایا اکسیر

2 دیدگاه در خرید ماده گاما بوتیرولاکتون (γ-Butyrolactone) سیگما آلدریچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!