سایت های فروش مواد شیمیایی از جمله ” دایا اکسیر” ، بسترهای آنلاین هستند که  مواد و محصولات شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی را برای مشتریان و کاربران خود در فضای اینترنت به نمایش می گذارند. شاید بارها به وب سایت های خرید و فروش آنلاین مواد شیمیایی مراجعه کرده اید؛ قطعاً متوجه بسیاری از خصوصیات مثبت یا منفی در این گونه سایت ها شده اید.

همانطور که کسب و کارهای فضای مجازی و وبلاگ های آنلاین در حال تغییر است، خرید و فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی مانند محصولات شرکت سیگما آلدریچ نیز از این قاعده مستثنی نیست! بسیاری از بزرگترین سایت های فروش مواد شیمیایی به شرکت های بازرگانی و خرده فروشان این محصولات تعلق دارند؛ شرکت‌هایی که نیاز مواد اولیه صنایع و مواد شیمیایی آزمایشگاهی بخش دانشگاه و تحقیقات را تأمین می ‌کنند.

 اگر بخواهیم به صورت دقیق و جزئی در مورد سایت های فروش مواد شیمیایی صحبت کنیم باید تعریفی از طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی داشته باشیم. با یک جست و جوی ساده در عبارت “خرید مواد شیمیایی ” یا “خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی” می توانید صدها وب سایت در این حوزه را در اینترنت مشاهده کنید. اما سوال اصلی دقیقاً همین جاست! سایت های آنلاین چه خصوصیاتی دارند و باید چه ویژگی هایی داشته باشند تا بتوانند کاربران را به خرید کردن تشویق کنند؟ تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر صحبت کنیم.

انتظار کاربران از سایت های فروش مواد شیمیایی

به عنوان یکی از مشتریانی که به یکی از سایت ها مراجعه می کند قطعاً ترجیح می دهید در مدت کمتر از حدود ۶ ثانیه، صفحه اصلی وب سایت برای شما باز شود تا بتوانید دسته بندی ها را مطالعه کرده و از میان آنها محصول مورد نظر خود را پیدا کنید؛ شاید هم ترجیح می دهید از قسمت وبلاگ وب سایت بازدید کنید و مقالات و مطالب آنها را بخوانید. بسیاری از مشتریان که به این گونه سایت ها به خصوص سایت های فروشگاهی مواد شیمیایی مراجعه می کنند، اغلب تمایل دارند قیمت روز مواد شیمیایی را دریافت کنند.

با در نظر گرفتن توضیحات فوق، اولین حالت یا اولین ویژگی که میتوان تصور کرد این است که در وبسایت باید قسمت‌ های مختلفی از جمله وبلاگ، دسته بندی محصولات، بخش ثبت سفارش، جدول ‌های قیمت روز مواد شیمیایی و آزمایشگاهی و همچنین امکان گفتگوی آنلاین و تماس تلفنی با کارشناسان فروش را داشته باشد. وب سایت هایی که با این چنین امکاناتی راه اندازی شده اند بسیار موفق خواهند بود. فراموش نکنید که عکس العمل کاربران در وب سایت، میزان محبوبیت آن را در نزد موتورهای جستجو گر افزایش یا کاهش می دهد.

وب سایت های فروش مواد شیمیایی باید بتوانند به طور واضح با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و همچنین در نگاه اول به آنها توضیح بدهند که وظایف و مسئولیت شرکت یا سایت چیست و مخاطبان چگونه از خدمات آن استفاده می‌کنند. عوامل دیگری در موفقیت سایت های فروشگاهی مواد شیمیایی و آزمایشگاهی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

ویژگی های سایت های فروش مواد شیمیایی

۱-طراحی یک سایت با طرح و برنامه اولیه قوی

 اولین و مهمترین ویژگی مثبت که برای سایت های فروش مواد شیمیایی عنوان شده است داشتن یک طرح و برنامه قوی برای طراحی سایت است. معمولاً سایت هایی که در زمینه خرید و فروش مواد شیمیایی – آزمایشگاهی فعالیت دارند وبسایتی را طراحی می‌کنند تا مخاطبان پس از اولین ورود به وبسایت، مطالب مختلف را دنبال کرده و سپس به مشتری تبدیل شوند. این جزو برنامه های جذب کاربران است که هدف اصلی این مدل وبسایت ها و تمام وبسایت های فروشگاهی می باشد. اکثر مشتریان که به دنبال پیدا کردن یک محصول به خصوص، یا قیمت آن هستند؛ بنابراین هدایت ساده تر در سایت، زمان ماندگاری کاربران در وب سایت را افزایش می دهد.

۲- سیستم اشتراک گذاری در فضای مجازی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی که سایت های فروش مواد شیمیایی باید داشته باشند، اشتراک گذاری مطالب و محصولات در فضای مجازی است. این نوع طراحی یک مزیت بسیار بزرگ و اصلی دارد. زمانی که کاربران به وبسایت مراجعه می کنند پس از اینکه محصولات و مقالات را مطالعه کردند به طور حتمی تمایل دارند آن را در شبکه‌ های اجتماعی و فضای مجازی به اشتراک بگذارند؛ بنابراین در سایت های فروش مواد شیمیایی بهتر است گزینه هایی قرار گیرد که این فرصت را برای کاربر فراهم کنید. به این ترتیب امکان دیده شدن توسط مخاطبان بیشتر را فراهم می آورید.

۳- استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب

یکی از عواملی که می ‌تواند کاربران را نگه دارد و به خواندن مطالب تشویق کند، استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب است. برای هر مطلبی که می نویسید باید تصاویر جذاب مرتبط با موضوع و با کیفیت عالی قرار دهید. بهترین تصاویر را می توانید در حوزه مواد شیمیایی و آزمایشگاهی در فضای آنلاین جستجو کنید و آن را در وبسایت منتشر کنید و نتیجه آن را ببینید.

۴-ارتباط نزدیک با کاربران

یکی دیگر از عوامل موفقیت برای سایت های فروش مواد شیمیایی این است که ارتباط نزدیک میان عوامل وب سایت یا شرکت با مخاطبان و کاربران وجود داشته باشد. در وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی که در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی فعالیت می‌کنند، این نکته بسیار اهمیت دارد که زمانی که کاربران برای بازدید به وب سایت مراجعه می کنند، اگر سوالی داشته باشند و یا بخواهند در زمان کوتاه یک محصول را سفارش دهند، از طریق کانال های ارتباطی می تواند با عوامل سایت یا شرکت تماس بگیرند.

فروش مواد آزمایشگاهی دانشگاهها

در ساده ترین حالت فوق، کاربران به بخش “تماس با ما” مراجعه می‌کنند؛ بنابراین درج اطلاعات کامل از فروشگاه شرکت و عوامل فروش به همراه شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، آدرس ایمیل و یا نقشه موقعیت شرکت و فروشگاه می تواند به اعتبار سایت اضافه کند. زمانی که با تلفن های مندرج در این بخش تماس گرفته می شود، کارشناسان فروش حتماً باید پاسخگو باشند. هر اندازه میزان ارتباط کاربر با عوامل وبسایت سخت تر باشد، احتمال اینکه آن کاربر وبسایت را رها کند بسیار زیاد است.

سخن پایانی

به عنوان سخن پایانی لازم به ذکر است که موفقیت در خرید و فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی جز در سایه فعالیت در فضای فیزیکی و فضای اینترنت به همراه تعاملاتی مثبت و صمیمانه میسر نخواهد بود. برای ثبت سفارش خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی در بخش تحقیقات می توانید با ” شرکت دایا اکسیر” تماس حاصل کنید. شما می توانید برای تماس با گروه ما از صفحه تماس با ما اقدام کنید

6 دیدگاه در سایت های فروش مواد شیمیایی بی واسطه با قیمت مناسب

    • dayaexir says:

      دایا اکسیر از جمله سایت های خرید و فروش مواد شیمیایی می باشد ولی بصورت مستقیم نمیتوانید در سایت ثبت سفارش انجام دهید
      برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!