فروش محصولات شیمیایی اصول و قواعد خاص خود را دارد. آیا تاکنون شنیده اید که یک شرکت نسبت به رقبای خود در این بازار موفق‌ تر عمل کرده باشد؟ شاید هم با این موقعیت مواجه شده اید که مدیر فروش یک مجموعه فعال در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی توانسته است راهکارهای خلاقانه ای را برای افزایش فروش خود ارائه دهد! در تمام این موارد، توجه به اصل بازاریابی و فروش محصولات شیمیایی به شیوه های اصولی رعایت شده است. بهترین فروشندگان مواد و محصولات شیمیایی، آزمایشگاهی و صنعتی آن دسته از افرادی هستند که در زمان و مکان مناسب فروش خود را انجام می دهند.

به دلیل اهمیت فروش محصولات شیمیایی برای کاربردهای مختلف لازم دانستیم در یک مطلب اختصاصی به راز و رمزها، استراتژی ها و تکنیک های فروش و بازاریابی این محصولات بپردازیم. اگر شما هم در حوزه مواد شیمیایی آزمایشگاهی و صنعتی فعالیت می‌ کنید، مطالعه این مطلب برای شما  مفید خواهد بود.


راز و رمزهای
فروش محصولات شیمیایی

زمانی که یک فروشنده در حال در خرید و فروش محصولات شیمیایی از جمله اسیدها یا حلال های آلی است توجه به ساختار و فرمولاسیون شیمیایی آن ها، خواص فیزیکی، شیمیایی و ویژگی های ظاهری حائز اهمیت می باشد. فروش مواد شیمیایی در حقیقت بر اساس، کاربردهای آن ماده است. این جمله به مفهوم آن است که فروشندگان مواد و محصولات شیمیایی با در نظر گرفتن فرمول شیمیایی و مشخصات فیزیکی و شیمیایی ماده و این مسئله که هر ماده شیمیایی در چه زمینه ای کاربرد دارد، آن را به فروش می رسانند.

فروش محصولات شیمیایی با توجه به علم بازار، نیاز مصرف کنندگان و حجم تولید در بازار داخلی و بازار جهانی انجام می شود. اگرچه برای موفقیت بیشتر، داشتن مهارت ها و تجربه های شخصی و کار گروهی در این بازار، عامل شتاب دهنده موفقیت است. برای اینکه مواد و محصولات شیمیایی به خوبی ارائه شوند باید تعاملات نزدیک با مصرف‌کننده برقرار شود. برای فروش محصولات شیمیایی صنعتی یعنی همان مواد شیمیایی اولیه برای تولید محصولات کارخانه ‌ای، حجم مورد تقاضا بسیار بالا است؛ بنابراین اگر شرکت ها بتوانند نیاز انبوه مصرف کننده را برآورده سازند، اعتبار خود را نزد مشتری حفظ خواهند کرد.

در فروش مواد و محصولات شیمیایی آگاهی و دانش تخصصی درباره مواد و تجهیزات تاثیر بسزایی در فروش داشته و همچنین تکنیک های بازاریابی و شناخت بازار و نیازسنجی مشتریان نیز حائز اهمیت می باشد. امروزه برترین فروشندگان مواد شیمیایی و محصولات اولیه با تکیه بر اعتبار و شهرت کاری خود در حال فعالیت هستند.

شرکت دایا اکسیر، یکی از مجموعه های فعال و معتبر در زمینه خرید و فروش و واردات مواد شیمیایی آزمایشگاهی است. این شرکت توانسته است نیاز بخش دانشگاهی و آزمایشگاهی تحقیقاتی را به خوبی تامین نماید.

ارتباط فروش محصولات شیمیایی و تعاملات با مشتری

یکی از نکات مهمی که در فروش محصولات شیمیایی و جذب مشتری نقش دارد در نظر گرفتن مدت زمان ارتباطات با مشتری است. فرض کنید مشتری قصد دارد یکی از محصولات شیمیایی آزمایشگاهی را خریداری کند؛ آمار و ارقام نتایج نشان داده اند هر چه مدت زمان مکالمه برای راهنمایی محصول و معرفی خصوصیات فیزیکی شیمیایی و کاربرد های آن برای مشتری از سوی شرکت طولانی تر شود، احتمال خرید به شدت کاهش پیدا می کند. به طور متوسط، مشتریان، حداکثر پنج دقیقه تمایل دارند درباره آنچه قصد خرید آن را دارند اطلاعات کامل کسب کنند؛ بیشتر از این فرصت را برای خرید اختصاص نمی دهند!

با توجه به نکته فوق، بازاریابان و فروشندگان در شرکت فروش محصولات شیمیایی، تنها ۵ دقیقه فرصت دارند با اثرگذاری، فروش خود را ثبت کنند؛ در غیر این صورت، احتمال زیاد وجود دارد که مشتری از خرید منصرف شود یا به زودی خسته گردد. در مراجع این گونه آمده است که امکان فروش در ۵ دقیقه اول مکالمه با مشتری، ۲۱ برابر بیشتر از سایر حالت ها است.

یکی دیگر از نکاتی که همیشه در فروش محصولات شیمیایی اتفاق می افتد، زمان تماس مشتری با شرکت است. بیشترین آماری که از تماس مشتریان با شرکت های بازرگانی مواد و محصولات شیمیایی و آزمایشگاهی ثبت شده در ساعت ۸ تا ۹ صبح و ۴ تا ۵ بعد از ظهر بوده است. تحقیقات نشان می دهد که اگر کارشناسان در شلوغ ترین ساعات روز آماده ارائه خدمات باشند میزان فروش افزایش بیشتری خواهد داشت.

حس خوب مشتری و افزایش فروش محصولات شیمیایی

شاید با خواندن تیتر بالا تعجب کنید؛ اما این مسئله حقیقت دارد! اگر مشتریان احساس رضایت بخش و مثبتی از مکالمه با کارشناسان فروش شرکت داشته باشند، میزان فروش محصولات شیمیایی افزایش پیدا خواهد کرد. مدیران شرکت ها باید توجه داشته باشد که کارمندان فروش خود را بهتر آموزش دهند؛ تکنیک ‌ها و مهارت های ارتباط با مشتری، مثبت اندیشی و استفاده از کلمات خوشایند همراه با لبخند می‌تواند این اهداف را برآورده سازند. خوشرو بودن فروشندگان با مشتریانی که سفارشات خود را هنگام صبح ثبت می کنند اثرات بسیار مطلوبی تا انتهای روز برجای خواهد گذاشت.

افزایش فروش مواد شیمیایی

فروش محصولات شیمیایی از طریق رسانه‌های آنلاین

یکی از مهم‌ترین ابزارهای فروش محصولات شیمیایی استفاده از فضای آنلاین و رسانه‌های اجتماعی است. اگرچه شرکت های فعال در این حوزه از تبلیغات سنتی و تبلیغات چاپی استفاده می کنند اما با توسعه کسب و کارهای اینترنتی، امکان فروش مواد شیمیایی از طریق وب سایت های آنلاین و شبکه های اجتماعی فراهم شده است. برای موفقیت در این کار هم باید طبق اصول و قوانین خاص هر محیط آنلاین پیش رفت.

نتایج نشان داده ‌اند فروش محصولات شیمیایی در فضای آنلاین، درصد بیشتری نسبت به فضای فیزیکی را ثبت کرده است؛ بنابراین تشکیل کمپین های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی بسیار در این راه مفید خواهد بود. پیش بینی ها نشان داده است فروش مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی از طریق  شبکه های اجتماعی افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!