حجم بازار جهانی خرید و فروش مواد شیمیایی طی چند دهه اخیر به میزان قابل توجهی رشد پیدا کرده است. طبق آمار و ارقام که در مراجع و منابع مختلف گزارش شده، نتایج نشان داده ‌اند، پیش بینی ها حاکی از آن هستند که میزان فروش انواع مواد شیمیایی در سال ۲۰۳۵ به میزان دو برابر از آنچه امروز انجام می شود، ثبت می گردد. این فرصت بهترین شرایط را برای فعالان کسب و کارهای مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی فراهم می کند. در مقابل، آن دسته از افرادی که قصد دارند تجارت خود را در حوزه خرید و فروش مواد شیمیایی در سطح بین‌ المللی آغاز کنند در این شرایط می توانند موفق شوند.

خرید و فروش مواد شیمیایی در هر یک از کشورهای جهان شرایط خاص خود را دارد. برخی از کشورها بزرگترین تولید کننده معتبرترین مواد شیمیایی آزمایشگاهی هستند؛ در مقابل برخی دیگر از کشورها صرفاً مصرف کننده هستند. این که مبادلات و تجارت مواد شیمیایی در هر کشور چگونه و تا چه اندازه موفق است، بستگی به بازار عرضه و تقاضای آن منطقه دارد. به طور مثال، کشوری مانند کشور هندوستان در حوزه تجارت مواد شیمیایی در حال پیشرفت و توسعه است و در آینده ‌ای نزدیک قطعاً قدرت بیشتری پیدا می کند. این کشور، شرکت های خود را در راستای رشد و توسعه صنایع تولید کننده مواد شیمیایی، بهینه سازی کرده، بنابراین انتظار می رود میزان آمار تولید مواد شیمیایی در هندوستان بسیار قابل توجه باشد.

نمایندگی فروش مواد شیمیایی
مشارکت و سرمایه گذاری برای
خرید و فروش مواد شیمیایی

 به طور کلی بازار مواد شیمیایی بسیار گسترده است و دقیقاً  از نظر موقعیت جغرافیایی و کاربردهای مختلف طبقه بندی شده است. آن دسته از شرکت های بزرگ از جمله سیگما آلدریچ که سال های طولانی است در حوزه تجارت مواد شیمیایی فعالیت دارند به خوبی با پیچ و خم های بازار آشنا هستند اما برای آن دسته از افرادی که قصد دارند به تازگی به این بازار وارد شوند لازم است مطالعات دقیق تری را از این صنعت انجام دهند.

شرکت های زیادی وجود دارد که به صورت مستقل یا به صورت زنجیره ‌ای و به هم پیوسته در قالب یک مشارکت یا سرمایه گذاری مشترک اقدام به خرید و فروش مواد شیمیایی می کنند. این عامل هم جوانب مثبت دارد و هم جوانب منفی. مهمترین مزیت سرمایه گذاری مشارکتی برای تجارت مواد شیمیایی، سرعت بخشیدن به کارها و سودآوری بیشتر است همچنان که شرکت سیگما آلدریچ و شرکت مرک این فعالیت را شروع کردند. بزرگترین چالش در این نوع فعالیت این است که با خروج یک بخش از سرمایه، خلأ یا حفره بزرگی در بودجه مالی و هزینه ها به وجود می آید.

سرمایه گذاری در خرید و فروش مواد شیمیایی

نکات مهم در خرید و فروش مواد شیمیایی

 در این قسمت مهم ترین نکاتی را معرفی می کنیم که هم برای شرکت های با سابقه و هم برای مبتدیان در بازارمواد شیمیایی مفید هستند. رعایت این نکات یا تقویت برخی از موارد می‌تواند یک راهکار موثر در موفقیت هر چه بیشتر در این تجارت پرسود باشد:

  • موفق شدن در تجارت و خرید و فروش مواد شیمیایی مستلزم این است که محصولات بازار را به خوبی بشناسید. دارایی‌های موجود خود را بررسی کرده و زیرساخت ‌های تولیدی را ارزیابی نموده و سپس برای خرید و فروش اقدام کنید.
  • به دنبال مواد شیمیایی باشید که بتوانید حاشیه سود آن را به طور دقیق تخمین بزنید. به طور مثال حاشیه سود ۵ تا ۸ درصد در تجارت مواد شیمیایی در حد بسیار کم دسته بندی شده است؛ این حاشیه سود برای مواد شیمیایی مصرفی متداول تعیین شده است.
  • برای موفقیت در تجارت خرید و فروش مواد شیمیایی لازم است که تولیدکنندگان صنایع مصرفی و بزرگترین شرکت‌ های جهان در این تجارت را شناسایی کنید.
  • تامین کنندگان مواد شیمیایی اولیه را در گرید صنعتی و آزمایشگاهی شناسایی کنید و در صورت لزوم با آنها همکاری مشارکتی داشته باشید.
  • کشور چین در میان سه کشور برتر تولید کننده مواد اولیه شیمیایی قرار دارد. وارد کردن بهترین مواد شیمیایی از کشور چین یک گزینه مقرون به صرفه برای تامین منابع داخلی برای تمام کشورها محسوب می شود. این جمله به آن مفهوم نیست که صنایع داخلی از اهمیت کمتری برخوردارند.
  • در تجارت خرید و فروش مواد شیمیایی، خدمات ارزش افزوده را در نظر بگیرید. هزینه ها را به خوبی مدیریت کنید. انبارداری، ثبت سفارش، صدور فاکتور، حمل و نقل و پشتیبانی مشتری عواملی هستند که موفقیت شرکت های این حوزه را تضمین می کنند.
  • در خرید و فروش مواد شیمیایی همیشه باید به عرضه و تقاضا در بازار دقت کنید. سعی کنید بازارهای جدید، مشتریان تازه و مناطق جدید را شناسایی کنید.
  • به عنوان یک شرکت فروشنده مواد شیمیایی یک مکان مناسب برای شرکت خود انتخاب کنید. هرچه فاصله میان موقعیت جغرافیایی برای تامین مواد اولیه بیشتر باشد، احتمال موفقیت شرکت ها بالاتر می رود؛ چرا که می‌تواند حوزه وسیع ‌تری را پوشش دهد.
  • تجزیه و تحلیل بازار خرید و فروش مواد شیمیایی به صورت ماهانه، عامل موفقیت شرکت ها است.

خرید و فروش مواد شیمیایی

خرید و فروش مواد شیمیایی به صورت آنلاین

 با رشد و توسعه کسب و کارها در دنیای امروزی، خرید و فروش مواد شیمیایی نیز به صورت آنلاین امکان پذیر شده است. با مراجعه به وب سایت شرکت های  بازرگانی و یا فروشگاه های اینترنتی مواد اولیه آزمایشگاهی و صنعتی می‌توانید محصول یا محصولات مورد نظر خود را سفارش دهید. در وب سایت های فروشگاهی امکاناتی قرار داده شده است که کاربران بتوانند نوع محصول یا ماده شیمیایی را از نظر درصد خلوص مشخص کنند و سپس حجم مورد نیاز خود را درج نمایند. امکان صدور پیش فاکتور برای مشتری نیز وجود دارد.

اگر قصد دارید مواد شیمیایی برند سیگما آلدریچ مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید قبل از ثبت سفارش حتماً با کارشناس فروش تماس حاصل کنید. قیمت مواد شیمیایی به صورت روزانه یا حتی هفتگی متغیر است؛ چرا که نوسانات قیمت ارز، قوانین صادراتی – وارداتی، قوانین حقوقی و مالیاتی، حجم تبادلات داخلی و خارجی، صنایع و بازرگانی ها و … در هر دوره تغییرات زیادی پیدا می‌ کند.

خرید مواد شیمیایی و آزمایشگاهی انلاین

ممکن است در یک دوره، مواد شیمیایی وارداتی با رونق مواجه شود و در دوره ‌ای دیگر این آمار با رکود روبرو گردد. در حال حاضر در کشور ایران بزرگترین شرکت های تولید کننده مواد اولیه شیمیایی برای مصرف صنایع در حال فعالیت هستند. ظرفیت این کارخانه ها به گونه ای است که امکان صادرات به سایر بازارهای بین المللی را دارند.

برای ثبت سفارش خرید و فروش مواد شیمیایی و دریافت قیمت روز مواد شیمیایی می توانید با کارشناسان شرکت “دایا اکسیر” تماس حاصل کنید. این شرکت با سال ها تجربه و خدمات در حوزه مواد شیمیایی آزمایشگاهی در بازار تهران و شهرستان ها، آماده ارائه مشاوره لازم و صدور پیش فاکتور برای مشتریان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!