محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ، تولیدات یک شرکت آمریکایی معتبر و معروف با نام سیگما آلدریچ می باشد. برند سیگما آلدریچ یک برند معروف و شناخته شده در جهان است. اعتبار و شهرت فعالیت این شرکت در تولید انواع مواد شیمیایی آزمایشگاهی به بیش از ۷ دهه می رسد. این محصولات توانسته اند نیاز تمام کشورهای جهان را در بخش های تحقیقاتی و آزمایشگاهی برآورده سازند.

اگر نگاه دقیقی به مواد شیمیایی سیگما آلدریچ بیندازیم، در حقیقت باید محصولات این شرکت را طبقه بندی کنیم؛ اما در ابتدا لازم است خاطرنشان کنیم که محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ در واقع در بخش آزمایشگاهی، دانشگاهی و مطالعات تحقیقاتی استفاده می شوند؛ بنابراین این مواد هرگز در بسته بندی های انبوه به طور مثال ۱۰۰۰ کیلوگرمی به فروش نمی ‌رسند. این محصولات را در حقیقت جزو مقیاس مواد شیمیایی آزمایشگاهی که در حد کمتر از یک کیلوگرم بسته ‌بندی می‌ شوند می ‌توان قرار داد.

به دلیل اهمیت ثبت سفارش و کاربردهای مواد شیمیایی تصمیم داریم ادامه این مطلب را به دسته بندی این مواد شیمیایی اختصاص دهیم و در هر مورد بیان کنیم که دسته های مختلف مواد شیمیایی  یا محصولات شرکت سیگما آلدریچ در چه مواردی کاربرد دارند.

اگر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید و به خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی با درصد خلوص بالا نیاز دارید و یا حتی اگر در زمینه فروش مواد شیمیایی سیگما آلدریچ با مراکز علمی تحقیقاتی فعالیت می کنید، تا پایان این مطلب ما را همراهی نمایید تا اطلاعات کامل تری کسب کنید. همچنین در پایان بحث، خرید محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ را به شما خواهیم آموخت.

 

 طبقه بندی محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ

از آن جایی که محصولات و مواد شیمیایی سیگما آلدریچ در دسته بندی های مختلف به فروش می رسند، شرکت های تحقیقاتی، دانشگاه ها و آزمایشگاه های کنترل کیفیت در صنایع تولیدی، بسته به نیاز خود و آزمون هایی که قصد انجام آنها را دارند از این محصولات استفاده می کنند.به طور کلی انواع مواد شیمیایی را به دسته های زیر طبقه بندی می کنیم:

  • مواد شیمیایی جامد
  • مواد شیمیایی مایع
  • مواد شیمیایی و واکنشگرهای شیمیایی و بیوشیمیایی

 

طبقه بندی محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ به سه دسته کلی به مفهوم آن است که تمام مواد شیمیایی بسته به جامد یا مایع بودن آنها و همچنین موارد کاربردی به یکی از سه دسته فوق تعلق می گیرند. حلال های شیمیایی آلی در گرید آزمایشگاهی تولید می ‌شوند و در دسته مواد شیمیایی مایع قرار می گیرند. سایر انواع هیدروکربن ها که برای تحقیقات استفاده می شوند، اسیدها، مواد قلیایی و حلال های آلی با ساختار پیچیده تر و همچنین واکنشگرهای تشکیل دهنده لیگاند در دسته مواد شیمیایی مایع قرار می گیرند.

یکی دیگر از انواع محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ، مواد شیمیایی جامد هستند. هر چه از نمک های فلزی و برخی از ترکیبات اسیدی جامد (اسید سیتریک) می شناسید در دسته اول قرار دارند. به طور مثال، نمک های نیترات، کرومات، کربنات، سیترات، سولفات و فسفات از فلزات واسطه نظیر مس، آهن، کبالت، منگنز، کروم، مولیبدن و … و سایر فلزات گروه اول و دوم و سوم جدول یعنی سدیم، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و آلومینیوم، نمونه هایی از مواد جامد هستند.

دسته سوم مواد شیمیایی که در شرکت سیگما آلدریچ تولید می ‌شوند ممکن است جامد باشند یا مایع؛ در حقیقت موادی که در این دسته قرار می‌گیرند نقش واکنشگر یا مواد بیوشیمیایی دارند؛ به طور مثال آمینو اسیدها، حلال های به کار رفته در روش های کروماتوگرافی و ترکیباتی نظیر EDTA  که برای تیتراسیون به کار می روند، انواع محصولات این شرکت هستند.


کاربرد مواد
 شیمیایی سیگما آلدریچ

 محصولات شیمیایی

مواد و محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ در طیف گسترده‌ ای از کاربردها در آزمایشگاه های تحقیقاتی، دانشگاه ها و آزمایشگاه های کنترل کیفیت کارخانه ها و صنایع استفاده می شوند. در حقیقت، محبوبیت این محصولات، درصد خلوص بالا برای بسیاری از مواد است. این ویژگی موجب می شود نتایجی که از آزمایش ها به دست می آید بسیار به مقدار مورد انتظار و مقدار واقعی نزدیک تر باشد و هیچ خطایی در نتایج آزمایش، ناشی از استفاده مواد نامرغوب وجود نداشته باشد.

مهمترین موارد کاربردی محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ به صورت زیر دسته بندی می شوند. البته ممکن است هر مرکز یا سازمان و یا دانشگاه، بسته به نیاز خود یک یا چند محصول را سفارش دهد.  به این ترتیب به موارد زیر دقت کنید:

  • سنجش و اندازه گیری آمینو اسیدها در آزمایشگاه های دانشگاهی
  • بررسی و مطالعه آنتی بیوتیک و آنتی بادی ها
  • تهیه محلول های بافر بیولوژیکی
  • مطالعه کربوهیدرات
  • مطالعه واکنش های آنزیم ها در محیط های مختلف
  • مطالعه پروتئین ها و مشتقات آن ها در آزمایشگاه های تحقیقاتی
  • استفاده از محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ در واکنش ها و روش های جداسازی کروماتوگرافی؛ روش های الکتروفورز و روش های استخراج
  • کاربرد در روش های طیف سنجی جرمی
  • کاربرد در روش های طیف سنجی ماورا بنفش
  • کاربرد در آزمایشگاه های داروسازی
  • کاربرد در آزمایشگاه های کارخانه ها نظیر تصفیه خانه تولید محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی، صنایع نفت، تولید رنگ، محصولات شوینده
  • کاربرد برای سنتز ترکیبات مختلف آزمایشگاه های دانشگاه به ویژه برای دوره های تحصیلات تکمیلی

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش الکتروفورز می توانید به فایل صوتی زیر نیز گوش دهید؛

 

خرید محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ

گستردگی شرکت ‌هایی که در فروش محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ فعالیت می کنند موجب می شود مشتریانی که برای اولین بار برای خرید مواد شیمیایی اقدام می نمایند در میان تنوع شرکت ها به نوعی سردرگم شوند. به طور مثال فرض کنید یک دانشجوی تحصیلات تکمیلی به دنبال خرید نوعی حلال آلی می باشد که برای استخراج مولکول های زیستی از یک بافت به کار می‌ رود. قطعاً گریدهای مختلف از این حلال در شرکت سیگما آلدریچ تولید شده که با نام تجاری مخصوص شناخته می شود. این نوع حلال عمدتاً برای روش کروماتوگرافی HPLC به کار می رود، بنابراین باید از درجه خلوص بالا برخوردار باشد تا نتایجی که دانشجو به دست می آورد برای ارائه در مقاله علمی  اعتبار کافی داشته باشد.

حلال های خاص تنها یکی از صدها محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ هستند، بنابراین شرکت هایی در این زمینه موفق تر می باشند که بتوانند نیاز دانشگاه‌ ها، دانشجویان و آزمایشگاه های تحقیقاتی در شرکت ها را به طور کامل تحت پوشش قرار دهند.

خرید مواد سیگما

توسعه کسب و کارها در دنیای اینترنت امکان خرید از طریق وب سایت ‌های آنلاین فراهم است اما در این بازار، توجه به یک نکته بسیار  اهمیت دارد. اگرچه محصولات این شرکت از اعتبار و مرغوبیت بالا برخوردار است اما به عنوان یک مشتری برای خرید محصولات سیگما آلدریچ باید توجه داشته باشید که مواد شیمیایی را از مجموعه های معتبر و متخصص تهیه کنید. در این راه باید مطمئن شوید که محصولاتی که آنلاین خریداری می کنید اصل هستند و درب بسته بندی ها هرگز باز نشده است.

به طور مثال، اسید فسفریک سیگما در حجم حدود ۲ تا ۳ لیتر در بسته بندی های مهر و موم شده به فروش می رسد، بنابراین برای خرید حتماً به این موضوع دقت داشته باشید.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید محصولات شیمیایی سیگما آلدریچ از شرکت‌های معتبر این است که به دلیل حجم مشخص محصولات، امکان فروش یک حجم بزرگ به یک یا دو نفر دانشجو عملاً با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است؛ بنابراین دانشگاه موظف است این مواد را در آزمایشگاه خود برای دانشجویان تهیه کند. شرکت های فروش این مواد باید دقت داشته باشند که مجوز فروش برخی از مواد صرفاً با سربرگ یا درخواست رسمی انجام گیرد.

در حال حاضر مجموعه بازرگانی “دایا اکسیر” پیشرو در حوزه واردات و فروش برند سیگما آلدریچ فعال است. این مجموعه توانسته است به خوبی نیاز مجموعه های تحقیقاتی و دانشگاهی را تامین نماید.

شماره تماس : ۰۲۱۲۲۳۲۷۰۴۳

تلگرام: @dayaexir | واتس اپ: ۰۹۰۱۷۷۷۷۰۲۳

ایمیل :  info@dayaexir.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!