مراکز فروش و فروشنده های مواد شیمیایی برای حفظ کیفیت مواد شیمیایی ملزم به رعایت قوانین و مقرارتی هستند که نیاز است در این مطلب بر آنها مروری داشته باشیم تا بتوانیم آگاهانه مواد شیمیایی آزمایشگاهی خود را خریداری کنیم

چه قوانین و مقرراتی برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن وجود دارد؟

قانون موجود برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن، با هدف حمایت از مصرف کنندگان در برابر خطرات استفاده از مواد شیمیایی خانگی و مواد شیمیایی آزمایشگاهی وضع شد. در حالی که بسیاری از گروه‌های مدافع حقوق عمومی این قانون را به عنوان یک پیروزی بدون ابهام برای مصرف کنندگان و مجازات برای تولید کنندگان مواد شیمیایی خطرناک و ناایمن، مورد تحسین قرار داده‌اند ، قانون های موجود برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن در واقع با افزایش اعتماد به نفس برای استفاده از این مواد شیمیایی توسط مصرف کنندگان در درازمدت به سود کسب و کارها خواهد بود. به غیر از تولید کنندگان، کسب و کارهای دیگری که به عنوان وارد کننده مواد شیمیایی و مواد آزمایشگاهی برندهای بزرگ دنیا به عنوان فروشندگان مواد شیمیایی ایمن در کشور خود فعالیت می‌کنند نیز از این قانون سود و نفع می‌برند. شرکت دایا اکسیر جم یکی از بزرگترین و مطرح ترین واردکنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی در ایران است. این شرکت نماینده رسمی معتبرترین و شناخته شده ترین برندهای تولید مواد شیمیایی و آزمایشگاهی از جمله سیگما آلدریچ است.

فروشندگان مواد آزمایشگاهی

هدف از وضع قوانین برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن چیست؟

وضع قوانین برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن، پیشرفت‌هایی را در سراسر زنجیره ارزش، از تولید کنندگان مواد شیمیایی در مقیاس بزرگ گرفته تا شرکت های وارد کننده و فروشندگان مواد شیمیایی و آزمایشگاهی که محصولات را به صورت عمده یا خرد عرضه میکنند، ایجاد کرده است. قانون فروشندگان مواد شیمیایی ایمن مقرر می‌کند که کلیه مواد شیمیایی “صد در صد هیچ ضرری ندارند” و تولید کنندگان را ملزم می‌کند داده های آزمایشگاهی خود را به EPA ارسال کنند تا مواد شیمیایی با توجه به خطر بالقوه در اولویت قرار گیرند. طبق قانون فروشندگان مواد شیمیایی ایمن، EPA صلاحیت محدود کردن یا حذف مواد شیمیایی نگران کننده و خطرناک برای محیط زیست و زندگی موجودات زنده را دارد.  اطلاع رسانی و شفاف سازی برای تولید کنندگان مواد شیمیایی برای رعایت مواردی که حتی فراتر از قوانین و مقررات هستند، کاری سخت و چالش برانگیز است. این تا حدودی ناشی از معضلات رهاسازی مواد شیمیایی خطرناک است که ده‌ها سال پیش اتفاق افتاد، اما هنوز هم از ذهن مردم بیرون نرفته است. قانون فروشندگان مواد شیمیایی ایمن، این الگوهای تاسف آور را کاهش می‌دهد و بستری ایجاد می‌کند تا هم دولت‌ها و هم تولید کنندگان و فروشندگان بتوانند نقش‌های مسئولانه تر و پیشگیرانه تری بر عهده بگیرند.

مزایای وضع قوانین برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن چیست؟

وقتی قوانین و مقررات روشن و واضح برای فروشندگان مواد شیمیایی ایمن وضع شود، تولید کنندگان و فروشندگان مواد شیمیایی راحت تر می‌توانند، فعالیت کنند. آنها می‌توانند با شرکت‌های دارای امکانات و تجهیزات حمل و نقل ایمن، دارای تیم‌های فروش مویرگی و تیم‌های ارائه خدمات پشتیبانی برای فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی خود قرارداد ببندند. چرا که در برخی از کشورها از جمله ایران امکان مبادله مالی و ارسال و حمل و نقل آسان برای مواد شیمیایی به دلایل مختلف به سختی انجام می پذیرد. بنابراین در این کشورها نمایندگان رسمی و دارای مجوز واردات و فروش محصولات شیمیایی و آزمایشگاهی هم می‌توانند به شرکت‌های تولید کننده و هم به مشتریان برای نیازهای خود کمک کنند. در ایران شرکت دایا اکسیر جم نماینده رسمی شرکت بین المللی و مطرح تولید مواد شیمیایی و آزمایشگاهی سیگما آلدریچ و دیگر برندهای معتبر در این زمینه تمامی این خصوصیات و شرایط را دارد.

با وضع این قوانین، عملیات ارائه خدمات پشتیبانی و پس از فروش ایمن تر خواهد بود. حرکت به سمت مبانی ایمن تر تولید مواد شیمیایی با پایین آوردن هزینه های مربوط به ذخیره سازی و دفع پسماندهای خطرناک، از مزایای اصلی رعایت این قوانین توسط تولید کنندگان مواد شیمیایی و شرکت‌های وارد کننده و فروشنده است. البته موارد دیگری از جمله افزایش انگیزه کارگر و حفظ و افزایش بهره وری هم از جمله مزایای وضع این قوانین و استفاده از آنها است. شرکت‌های تولید کننده مواد شیمیایی ایمن با مصرف پایدار و افزایش مشتریان خود پاداش می‌گیرند. تصویب قانون های اختصاصی جهت فروشندگان مواد شیمیایی ایمن باعث می‌شود تا این شرکت‌ها همچنان در بازار رشد پیدا کنند، در حالی که رقبای آنها که این قوانین را رعایت نمی‌کنند به تدریج از بازار خارج می‌شوند.

مزایای مدیریت استفاده از مواد شیمیایی چیست؟

از آنجا که بسیاری از حلال‌ها که در صنعت و خانه‌ها برای تمیز کردن قطعات، فلزات و مواد از آن استفاده می‌کنند، هم برای افراد و هم برای محیط زیست خطرناک تلقی می‌شود و بخش عمده‌ای از محتویات به دلیل خرید بیش از حد و عدم وجود پروتکل بازیافت – از جمله دلایل دیگر – هدر می‌رود، داشتن یک گروه مدیریت در این زمینه به کسب و کارها و محیط زیست کمک می‌کند. گروه‌های خرید می‌توانند راهکارهایی را ایجاد کنند تا از فروشندگان مواد شیمیایی به صورت بهینه تر و هدفمندتر خریداری صورت گیرد. در ادامه برخی از مزایای مدیریت استفاده از مواد شیمیایی ذکر می‌شود:

مدیریت مواد شیمیایی

کاهش استفاده از مواد شیمیایی خطرناک: باور کنید یا نه، بسیاری از کسب و کارهای صنعتی برای تمیز کردن محصولات صنعتی خود از حلالهای خطرناک و نا ایمن بیش از حد استفاده می‌کنند که منجر به آلودگی محیط زیست و در معرض خطر قرار دادن زندگی انسان‌ها و دیگر موجودات زنده می‌شود. گروه‌های مدیریت استفاده از مواد شیمیایی به کسب و کارهای صنعتی و خانگی کمک می‌کنند تا با بررسی دقیق و ارزیابی عملکردها و رویه‌های موجود برای تمیز کردن قطعات و مواد، استفاده از حلال های خطرناک را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این گروه‌ها می‌توانند از شرکت‌های وارد کننده مواد شیمیایی و فروشندگان مواد شیمیایی ایمن چون شرکت دایا اکسیر جم برای خرید استفاده نمایند زیرا این شرکت ها مواد شیمیایی و آزمایشگاهی را از بهترین برندهای بین المللی که دارای استانداردها و مجوزهای جهانی و داخلی است، وارد می نمایند.

کاهش آلودگی محیط زیست: گروه مدیریت مواد شیمیایی رویه‌ها و برنامه‌هایی را اجرا می کند که بطور قابل توجهی زباله‌های شیمیایی آلوده و خطرناک را کاهش می‌دهد و در بعضی موارد از بین می‌برد. کاهش ضایعات با استفاده از یک برنامه بازیافت مواد شیمیایی انجام می‌شود که تمام فاضلاب‌های دفع شده و احتمالی محلول شیمیایی را به خود جذب می‌کند تا بتوان برای استفاده مجدد در قسمت های بعدی و تمیز کردن مواد استفاده مجدد کرد. این روش همچنین سودمند است زیرا این امکان را برای مشاغل صنعتی فراهم می‌کند تا در بسیاری از هزینه‌های خود صرفه جویی کنند.

4 دیدگاه در چه قوانین و مقرراتی برای فروشندگان مواد شیمیایی وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!