شرکت های فروش مواد شیمیایی سه دسته هستند، یک دسته شرکت هایی هستند که خود هم تولید کننده هستند و هم آن‌ها را می‌فروشند. دسته دیگر شرکت هایی هستند که تنها تولید کننده مواد شیمیایی هستند و دسته آخر شرکت هایی هستند که به عنوان نمایندگی برندهای معتبر بین‌المللی فعالیت می‌کنند و وارد کننده مواد شیمیایی و فروشنده آن‌ها هستند.

شرکت دایا اکسیر جم جزو دسته سوم این شرکت هایی فروش مواد شیمیایی بوده و وارد کننده و فروشنده برندهای بزرگ و بین‌المللی مواد شیمیایی از جمله سیگما آلدریچ است. ۱۰ کشور برتر تولید کننده مواد شیمیایی به ترتیب عبارتند از: آمریکا، آلمان، روسیه، چین، ژاپن، انگلستان، ایتالیا، فرانسه، هند و برزیل.

از آنجا که صنعت شیمیایی مبتنی بر علم و فناوری است، توسعه آن در کشورهای توسعه یافته از اهمیت بیشتری برخوردار است. اما اکنون بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز تولید کننده مهم چند ماده شیمیایی هستند. صنایع شیمیایی جهانی اکثراً توسط شرکت هایی چند ملیتی کنترل می‌شوند.

لیست محصولات سیگما آلدریچ

زیرا حق ثبت اختراع محصولات را دارند. بزرگترین شرکت های فروش مواد شیمیایی و تولید کننده در کشورهای ایالات متحده، آلمان، چین، روسیه، ژاپن، فرانسه، هند، برزیل، ایتالیا، لهستان، بلژیک، انگلیس و غیره قرار دارند.

مواد شیمیایی

مهمترین شرکت های تولید کننده و فروش مواد شیمیایی

۱-آمریکا

ایالات متحده آمریکا پیشرو در جهان در زمینه تولید محصولات شیمیایی است. این کشور تقریباً ۳۰ تا ۳۵ درصد اسید نیتریک، کاستیک سودا و خاکستر سودای جهان را تولید می‌کند و همچنین در تولید اسید سولفوریک رتبه دوم را در جهان دارد.

شرکت های فروش مواد شیمیایی زیادی از جمله شرکت دایا اکسیر جم در زمینه فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی شرکت های تولید کننده این کشور فعالیت می‌کنند. شرکت دایا اکسیر جم به عنوان نماینده رسمی شرکت سیگما آلدریچ که یک برند آمریکایی است، فعالیت می‌کند.

عواملی که در توسعه صنایع شیمیایی در ایالات متحده نقش دارند:

  • توسعه علم و فناوری
  • درجه بالای توسعه صنعتی
  • در دسترس بودن مواد اولیه

۲-آلمان

آلمان همچنین یک کشور پیشرو در صنایع شیمیایی است. در آلمان، صنایع شیمیایی از اوایل سال ۱۸۸۶ با سازماندهی صنایع رنگ‌آمیزی و پتاسیم شروع به کار کرد. شرکت های فروش مواد شیمیایی تلاش می‌کنند تا نمایندگی شرکت های تولید کننده مواد شیمیایی و آزمایشگاهی این کشور را کسب کنند.

 

لیست مواد شیمیایی مرک

 

عواملی که در توسعه صنایع شیمیایی در آلمان نقش دارند:

  • ثبات اقتصادی و امکانات تحقیقاتی پیشرفته
  • در دسترس بودن مواد اولیه مانند نمک، پتاس، سنگ آهک، دولامیت، گوگرد و غیره
  • توسعه صنایع حرارتی
  • امکانات گسترده بازار
  • در دسترس بودن مواد اولیه
  • بازار بزرگ و در حال گسترش
  • سرمایه گذاری از طریق شرکت‌های چند ملیتی

۳-روسیه

صنایع شیمیایی یکی از مهمترین صنایع در کشور روسیه هستند. مراکز اولیه تولید مواد شیمیایی عمدتا در مسکو تولا و سن پترزبورگ متمرکز شده بودند.

صنایع تولید مواد شیمیایی  فعلی در مناطق زیر توسعه یافته است:

  • منطقه مسکو
  • منطقه سن پترزبورگ
  • منطقه اورال
  • منطقه سیبری و خاور دور

۴-چین

چین اکنون نه تنها در آسیا بلکه در جهان به عنوان تولید کننده برتر مواد شیمیایی ظاهر شده است. توسعه صنایع شیمیایی در چین پس از سال ۱۹۵۰ آغاز شد، هنگامیکه تلاش‌های زیادی برای توسعه صنعت شیمیایی چین به ویژه صنایع شیمیایی سنگین انجام شد.

در افزایش تولید کاستیک سودا، خاکستر سودا، اسید سولفوریک، اسید هیدروکلریک و اسید نیتریک توجه ویژه ای شد. تلاش انجام شده چنان صمیمانه بود که در سه دهه گذشته تولید سه برابر افزایش یافت. شرکت های فروش مواد شیمیایی زیادی در چین فعالیت می‌کنند و این کشور نقش مهمی در صادرات انواع کالاها و محصولات از جمله مواد شیمیایی و آزمایشگاهی است.

لیست محیط کشت های میکروبی

۵-ژاپن

فعالیت صنایع شیمیایی در ژاپن پس از جنگ جهانی اول آغاز شد. اما از آن زمان به بعد، رشد سریع این صنعت آن را در موقعیت بالایی قرار داده است. اگرچه، در طول جنگ جهانی دوم، صنایع ژاپنی از جمله صنایع شیمیایی کاملاً ویران شد. اما ژاپن با تلاش‌های خود توانست در یک دوره کوتاه صنعت شیمیایی خود را دوباره بسازد و از سطح تولید پیش از جنگ خود پیشی بگیرد.

به دلیل مزایای زیادی که مواد شیمیایی و آزمایشگاهی ژاپن دارند، شرکت های فروش مواد شیمیایی زیادی تمایل به فروش آنها در سراسر جهان دارند.

۶-انگلستان

در انگلیس، صنایع شیمیایی در زمینه‌های زیر توسعه یافته است:

  • دره Tees
  • دره مرسی و لنکشیر جنوبی
  • دره Tyne و دره ایوان
  • اسکاتلند
  • منطقه لندن

لیست رنگ ها و معرف های آزمایشگاهی

۷-ایتالیا

ایتالیا به عنوان تولید کننده برتر محصولات شیمیایی سبک و سنگین در نظر گرفته شده است. نرخ رشد در صنعت بسیار بالا است. دلایل متعددی مسئول توسعه صنایع شیمیایی در ایتالیا است.

تولیدکنندگان مواد شیمیایی

این‌ها هستند:

  • وجود مقادیر زیادی مواد اولیه در داخل کشور از جمله سنگ آهک، دولومیت، گوگرد و پتاس
  • در دسترس بودن قدرت هیدل ارزان قیمت
  • سیستم حمل و نقل خوب و امکانات بازار

مراکز مهم تولید مواد شیمیایی در ایتالیا عبارتند از ناپل، میلان و غیره و شرکت های فروش مواد شیمیایی زیادی در سراسر دنیا در این زمینه فعالیت می‌کنند.

انواع محلول بافر

۸-فرانسه

در فرانسه، صنایع شیمیایی در چهار منطقه توسعه یافته است، یعنی منطقه شمال شرقی، منطقه لورن، منطقه لیون-مارسی و منطقه بوردو-گارون. زیرساخت‌های صنعتی قوی، ذخیره زغال سنگ فراوان، توسعه صنعت پالایشگاه نفت و وجود چندین ماده اولیه مانند نمک، دولامیت، سنگ آهک و پتاس باعث رشد صنعت شیمیایی در فرانسه شده است. شرکت دایا اکسیر جم به عنوان یکی از شرکت های فروش مواد شیمیایی مطرح ایرانی نمایندگی بسیاری از برندهای بین‌المللی تولید مواد شیمیایی را برعهده دارد.

۹-هند

هند اکنون تولید کننده مهم محصولات شیمیایی است. هند ۶ درصد اسید سولفوریک، ۶.۲ درصد خاکستر سودا  و ۴ درصد کاستیک سودا جهان به همراه انواع زیادی دیگر از محصولات شیمیایی را تولید می‌کند.

مراکز مهم صنایع شیمیایی در هند شامل بمبئی، کلکته، سندری، جمشیدپور، چنای، بنگلور، ترومبای، وادودارا، احمدآباد، کانپور، امریتسار، دهلی و غیره است. شرکت های فروش مواد شیمیایی ایرانی به دلیل رابطه نزدیک این کشور با کشور ما می‌توانند برای کسب نمایندگی و واردات و فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی این کشور تلاش کنند.

۱۰-برزیل

برزیل تولید کننده قابل توجهی از محصولات شیمیایی نه تنها در آمریکای جنوبی بلکه در جهان است. این کشور ۵ درصد اسید سولفوریک، ۳ درصد اسید نیتریک و ۴ درصد کاستیک سودای جهان را تامین می‌کند. مراکز اصلی صنایع شیمیایی برزیل عبارتند از ریودوژانیرو، سائوپائولو، سانتوس و غیره.

شرکت دایا اکسیر جم به عنوان یکی از برترین شرکت های فروش مواد شیمیایی، موفق به کسب نمایندگی سیگما آلدریچ در ایران یکی از بنام ترین برندهای مواد آزمایشگاهی در جهان شده است. واردات محصولات سیگما آلدریچ به طور متناوب از طریق کارشناسان مجرب بخش بازرگانی دایا اکسیر انجام می‌پذیرد و این شرکت با راه اندازی فروشگاه اینترنتی مواد شیمیایی امکان خرید این محصولات را برای کلیه مشتریان در سراسر ایران امکان پذیر کرده است.

22 دیدگاه در شرکت های فروش مواد شیمیایی را چگونه بیابیم؟

  1. سیروس کرمی فر says:

    سلام
    بنده این دو ماده زیر رو نیاز دارم.. درصورت موجودی این دوماده، لطف کنید پیش فاکتور ارسال کنید.

    2-chloro-N,N-dimethylaniline
    CasNo: 698-01-1

    3-Bromo-N,N-dimethylaniline
    CasNo: 16518-62-0

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      استعلام شما به کارشناسان ارجاع گردید لطفا جهت پیگیری و دریافت پیش فاکتور با شماره های دفتر تماس حاصل بفرمایید.
      02122327043
      09017777023

    • دایا اکسیر says:

      با سلام
      لطفا جهت دریافت موجودی و قیمت ها با شماره های دفتر تماس حاصل فرمایید. در صورت موجود بودن تحویل دو روز کاری میباشد و در صورت موجود نبودن ثبت سفارش واردات میگردد.

    • دایا اکسیر says:

      یا سلام
      به احتمال زیاد موجود میباشد جهت دریافت موجودی و قیمت قطعی با شماره های دفتر تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت استعلام قیمت مواد آزمایشگاهی لطفا ارتباط بگیرید
error: Content is protected !!